[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Ah, duidelijk - sorry, was in de veronderstelling dat Tado de limiet voor gebruikers zonder abonnement al had teruggeschroefd naar 100 calls/dag. Klaarblijkelijk (nog) niet.

Met 100 is het over en uit zonder autoassist

Misschien een domme vraag, maar waar kan je zien hoeveel calls er remaining zijn?

In de log

Ah, ok - dank!

Ik zie dat het recent (voor mij als gebruiker zonder abonnement) van 20k naar 5k is gegaan. Maar Tado heeft aangegeven dat ze het stapgewijs terugschroeven naar 100 calls per dag (zonder abon.)
Is dat ook jouw inzicht nog steeds @Martin_Verbeek

Qua Tado heb ik geen inzicht :roll_eyes:

Ondertussen heb ik antwoord gekregen van support met de melding dat ze de feedback naar de afdeling hebben gestuurd die hier over gaat.
Ik verwacht verder geen reactie meer en krijg het gevoel dat Tado hier niets mee wil doen.

Hoe groter de groep is die hier melding van maakt bij Tado. Hoe meer aandacht dit zal krijgen bij hen. Het gevolg zal namelijk zijn dat er niet perse meer abonnees zullen komen, maar eerder klanten die zullen vertrekken die geraakt worden door hun nieuwe beleid.

Iets terug in de thread staat een instructie hoe dit makkelijk te doen:

Sinds een week werkt ook bij mij de communicatie met Tado(via Tadozones) en Homey Pro 23 niet meer. Met aan/afwezigheid wil ik het Tado systeem op Thuis of Afwezig zetten en tevens zet ik ventilatoren aan als er een warmtevraag is. Het heeft altijd goed gewerkt maar nu niets meer. Ik vermoed dat dit ook met de Tado begrenzing te maken heeft.

Ik kan Tado niet koppelen via de officiele Tado app omdat ik bij mijn radiatorkranen en thermostaten niet de optie krijg om met matter te verbinden. Men zegt dat ik dan het hele Tado systeem opnieuw moet installeren en daar heb ik even geen zin in met 20 radiatorkranen en 10 thermostaten.

als ik dit had geweten van Tado dan had ik er nooit aan begonnen.

Mag ik vragen hoe jou flows eruit zien die de ventilatoren regelen als er warmtevraag is, @Idso_Brouwer?

Ik heb simpele radiatorventilatoren die via een smart plug aan/uit geschakeld worden.
Eerst deed ik dat via de flows ALS verwarmen begint / ALS verwarmen stopt, maar dat bleek niet betrouwbaar te werken.
Nu wil ik het dus op basis van warmtecapaciteit doen; is dat een goed idee?

Ik start de ventilatoren dan 5 min nadat de warmtecapaciteit groter wordt dan X en stop ze 10 min nadat deze kleiner wordt dan X.
Daarbij vraag ik me nog wel af hoe ik het beste kan regelen dat een ventilator niet gestopt wordt als in die tussentijd (10min) de warmtecapaciteit weer groter wordt dan X…

Wat werkt er niet betrouwbaar, ik stuur er mijn vloerverwarming mee, was me niet opgevallen dat daar issues zijn

Ik ben er nog niet heel diep in gedoken, @Martin_Verbeek. Denk ook niet dat het aan jouw app ligt hoor.
Maar ik merkte dat de verwarming koud was, terwijl de ventilatoren nog draaiden.
Toen ik in Tado keek was het al een hele tijd geleden dat de thermostaat op een stand ver onder de huidige temperatuur veranderd was. De ventilatoren hadden dus eigenlijk al moeten stoppen.

Jij doet het ook op basis van de flowcards “beginnen/stoppen met verwarmen”? Maar gezien de vloerverwarming doel je op aan/uit van de pomp of zo?
Heb jij nog tips hoe ik kan ondervangen dat een ventilator gestopt wordt vanuit een vorige “UIT” flow, terwijl het verwarmen alweer gestart is?

Voordat je schakelt nog een keer de heating capacity opvragen in een EN kaart denk ik

Ik gebruik inderdaad Als Verwarmen Begint/Als Verwarmen Stopt. Heeft heel lang prima en betrouwbaar gewerkt, maar sinds een week dus niet meer.

Bij mij geeft de Tado gewoon geen enkele informatie meer door, dus ook niet de actuele temperatuurinstelling of zo.

De nieuwe versie in test moet in principe alle huidige rate problemen oplossen, of je nu autoassist hebt of niet. home device geeft rate limit en status aan. Maakt ook niet echt veel meer uit of je veel of weinig devices hebt.

dit wel met de huidige rate limits in het achterhoofd, ik verwacht dat het redelijk okay blijft werken tot de rate limit onder de 1000 komt

1 Like

Gevonden, in huis..

Werkt prima, hartstikke bedankt.

Ha Martin,

Ik heb testversie 6.0.33 gelijk geïnstalleerd rond 12:30.
Naar schatting zal ik nu uitkomen op 2000 calls per 24 uur.
Dat is echt een flinke verbetering t.o.v. 3500 met v6.0.31.
En al helemaal met de 7000 calls met v6.0.28

Voor nu lijkt het er op dat ik nog geen nadelige gevolgen ondervindt in deze versie.

Laat natuurlijk nog niet weg dat (net als wat jij zegt), het met 100 calls nog steeds onwerkbaar lijkt te zijn.
Laten wij hopen dat Tado het bij een limiet van 5000 calls kan laten voor niet-abonnees als fair-use uitgangspunt.

In ieder geval super bedankt!!

1 Like

Dank je wel Martin. Werkt prima en hopelijk laat Tado het (een tijdje) zo (Max # calls) :+1:t2:

"Hello everyone,

I’m new here and have installed the TadoZone app.

I still have a question about how Tado’s Home/Away function works here?

I can’t find any display or flows for this.

Thank you for your help!"