Die heeft nu een offset capability en een action flowcard om een offset te zetten. Graag wat feedback.
Ik bedenk me net dat de temp in de UI nog moet worden geupdate als de card of de tado app zelf wordt gebruikt. Maar dan kun je wellicht alvast wat in elkaar hacken.
Ha @Martin_Verbeek het lijkt er op dat ook ik slachtoffer ben geworden van de REST API call beperking van 100x per dag.
Sinds gisteren krijg ik status code 429 terug van Tado.
Ik ga geen Auto-Assist aanschaffen aangezien alle functies daarvan nu in mijn Homey zitten.
Plus de besparingen die ik nu heb, zouden door de kosten van het abonnement flink verminderd worden.
Mijn vraag is:
Is het mogelijk om in de app de interval en tijdstippen van polling aan te passen?
Is het mogelijk om de communicatie via HomeKit te laten verlopen?
Toevallig zag ik dat de HomeKit Controller app ook door jouw ontwikkeld is (welke ik nu gebruik voor mijn TV). Maar ik kan mij voorstellen dat het behoorlijk wat werk is om een integratie met HomeKit te realiseren.
I have an issue, again, with the connection with my devices. 712b737e-9e42-4693-a2cc-14fd8810e244 Diagnostic report. “Request failed with code 429” is showing in the log. Any idea? Worked up till 7 hours ago…
Dat gaat het onderliggende issue niet oplossen. Ik poll de zones voor o.a. voor heating capacity data, die polling kan ik wel terugschroeven (dat had ik al gedaan) maar het verschil tussen 100 calls en 20000 calls is gewoon te groot. Via homekit zou ik idd de commandos kunnen laten uitvoeren. Maar dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Ik ga eens kijken of het makkelijk is om door middel van settings bepaalde functionaliteit uit te zetten. Echter als je 1 device hebt en je doet daar gedurende 24 uur elk kwartier wat mee, dan ben je al klaar vwb de calls van 100.
Ik zou al blij zijn als ik geofencing aan/uit kan zetten via Homey aan/afwezigheid en Tadozones. Mocht dat mogelijk zijn met 100polls per dag dan heb ik een belangrijk stukje functionaliteit terug …
Ik heb ondertussen ook een mail gestuurd naar Tado. Waarin ik aangeef dat 100 requests per dag, de REST API nutteloos heeft gemaakt voor niet abbonees.
Graag wil ik andere gebruikers vragen dit ook te doen.
Ik vraag mij af of Tado door heeft in hoeverre ze al mee doen met enshittification.
En hoeveel klanten nu de dupe zijn van hun beleid.
Ik kan op dit moment ook geen Tado meer aanraden voor mensen die hun verwarming willen integreren met automatisering.
Stel, alles is via Matter is gekoppeld aan Homey;
gebruik je dan alsnog de tado API?
(de tado telefoon app werkt natuurlijk wel via hun cloud)
Of wordt de tado-cloud evengoed gebruikt / moet deze worden gebruikt?
@Doekse momenteel weet ik niet of de Athom official Tado app hier ook problemen mee begint te ondervinden. Wellicht is het waard om vanuit Athom Partnerships het gesprek met Tado te voeren?
Ook in de officiële app hebben we functionaliteit moeten terugschalen vanwege de rate limits die tado° heeft opgelegd. Zowel wij als bijvoorbeeld de Open Home Foundation hebben hier herhaaldelijk aandacht voor gevraagd, maar dat heeft tot nu toe helaas nog weinig opgeleverd.
Het feit dat tado° hun community forum offline heeft gehaald spreekt boekdelen.
Leuke vraag. Valt of staat met wat Tado’s uitgangspunt is voor het invoeren van de rate limits op de API. Commercie of cloud belasting. Voor cloud belasting hoef je m.i. alleen maar een event systeem te introduceren, dan hoeven apps niet te pollen.