[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Hi folks,

first of all, sorry, I am not capable of writing in dutch. I hope english is okay, too.

I would like to try TadoZones as the official Tado app does not recognize open windows at all for me, even within the tado native app they are recognized well. However, if I add a Tado Home in Tado Zones, in says I am successfully connected, but I cannot see it. Moreover, I still get the message that I should add a Tado Home if I try to connect to another tado device. Do you have any advice on how to resolve that issue?

Thanks in advance and kind regards

Ha Martin,

Door wat vreemd gedrag in mijn Tado installatie ben ik eens in de log gaan kijken van de app.
Ik zie iedere minuut deze melding voorbij komen:

x 2025-11-19T18:19:11.179Z   [tadoHome] Error: invalid_flow_card_id
    at Remote Process
    at HomeyClient.emit (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/HomeyClient.js:1:312)
    at ManagerFlow._onCardTriggerDevice (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/manager/flow.js:220:26)
    at FlowCardTriggerDevice.trigger (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/FlowCardTriggerDevice.js:1:1180)
    at tadoHomeDriver.updateHome (/drivers/tadoHome/driver.js:724:29)
    at tadoHomeDriver.updateHeatingCircuits (/drivers/tadoHome/driver.js:707:9)
    at /drivers/tadoHome/driver.js:508:16
    at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:96:5)

Het verwijderen van het Home apparaat en opnieuw toevoegen heeft deze melding niet opgelost.
Ook na het herstarten van de app niet.
Ik heb ook elke trigger kaart opnieuw ingesteld, maar zonder succes.

De oorzaak van vreemd gedrag in mijn Tado installatie heeft te maken met het overschakelen naar handmatige modus, zonder dat de bijbehorende temperatuur lijkt door te worden gegeven.
Echter weet ik niet of deze melding daar iets mee te maken kan hebben.
(Het kan namelijk ook in mijn Flows fout zitten)

Ik draai momenteel de app versie 6.0.25

Is dit probeem ondertussen gefixed? Ik heb het volgens mij nog steeds.

Eerlijk gezegd nog niet bekeken… was even druk met een paar andere apps :slight_smile:

Nog een andere vraag. Mijn batterijen zijn bij alle devices zichtbaar, maar tonen een grijs vlak met ?. Is daar wat aan te doen?

Heb je V3 of X

Ik heb v3

Ik heb de X, maar zie hem helemaal niet bij batterijen staan

Tado batterij status is of goed, of slecht. Is een batterij alarm. Als de batterijen laag zijn dan zie je ze wel.

@Martin_Verbeek Ik heb de V3, maar zie geen batterijstatus in het device. Ik krijg een ?.

Is daar wat aan te doen?