first of all, sorry, I am not capable of writing in dutch. I hope english is okay, too.
I would like to try TadoZones as the official Tado app does not recognize open windows at all for me, even within the tado native app they are recognized well. However, if I add a Tado Home in Tado Zones, in says I am successfully connected, but I cannot see it. Moreover, I still get the message that I should add a Tado Home if I try to connect to another tado device. Do you have any advice on how to resolve that issue?
Door wat vreemd gedrag in mijn Tado installatie ben ik eens in de log gaan kijken van de app.
Ik zie iedere minuut deze melding voorbij komen:
x 2025-11-19T18:19:11.179Z [tadoHome] Error: invalid_flow_card_id
at Remote Process
at HomeyClient.emit (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/HomeyClient.js:1:312)
at ManagerFlow._onCardTriggerDevice (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/manager/flow.js:220:26)
at FlowCardTriggerDevice.trigger (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/FlowCardTriggerDevice.js:1:1180)
at tadoHomeDriver.updateHome (/drivers/tadoHome/driver.js:724:29)
at tadoHomeDriver.updateHeatingCircuits (/drivers/tadoHome/driver.js:707:9)
at /drivers/tadoHome/driver.js:508:16
at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:96:5)
Het verwijderen van het Home apparaat en opnieuw toevoegen heeft deze melding niet opgelost.
Ook na het herstarten van de app niet.
Ik heb ook elke trigger kaart opnieuw ingesteld, maar zonder succes.
De oorzaak van vreemd gedrag in mijn Tado installatie heeft te maken met het overschakelen naar handmatige modus, zonder dat de bijbehorende temperatuur lijkt door te worden gegeven.
Echter weet ik niet of deze melding daar iets mee te maken kan hebben.
(Het kan namelijk ook in mijn Flows fout zitten)
For what ever reason I had a hickup. The app mentioned that the home was not authorized. But trying to repair did also not work. It showed an endless spinning loading screen. In the log it said that I have no home device. Which is odd since I have one. I tried adding a new device, in the hope that I could add another home device. That resulted in requiring a new challenge with Tado. The app mentioned that there are no new devices. and that was the end of the process. But after that everything works again. I now even have the battery status correctly displayed. No clue what went wrong but happy with the end result.
The device lose connection with Tado device, need to do tricks to repair, restart homey etc, before it updates values again. Is this something Tado changed or is this just on my home?
Hoi, ik loop tegen een probleempje aan bij het toevoegen van EnergyIQ tarieven. Het werkt prima zolang ik geen startdatum invul maar bij gebruiken van een startdatum werkt het niet meer.
Ivm karakter limiet het log in een pastebin geplakt.
Is het mogelijk om de offset in de tadis via deze app aan te passen? Wat ik nl wil is mijn warmtepomp dichter tegen te de daadwerkelijk temp te laten sturen. Nu stuurt een van de knoppen de Quatt aan, maar die springt met sprongen van 0.5 graden. Als ik de offset kan manipuleren, kan ik de sprong met stappen van 0.1 graden manipuleren.
Zover ik weet zit deze functie niet in de app maar zou het technisch gezien wel mogelijk moeten zijn gebaseerd op verhalen van mensen met Home Assistant.
Dus bij deze een tweede die dit graag als functie zou willen in de app. De Tado radiator knoppen wijken namelijk flink af van de daadwerkelijke temperatuur en deze afwijking is niet constant. Echter wil ik liever geen externe temperatuursensor van Tado zelf kopen omdat die belachelijk duur zijn. Het liefst zou ik iets van een aqara temperatuursensor kopen en dan middels een flow de offset elk uur controleren en aanpassen.
Ik heb twee Tado’s hier naast elkaar voor het aansturen en handmatig kunnen aanpassen van de flows (iets te ingewikkeld opgezet) en zou die twee ook beter aan elkaar willen kunnen matchen naast de virtuele thermosthaat, dus er zijn meerdere scenarios waar dit handig voor zou kunnen zijn.
Top als het deel van de mogelijkheden zou kunnen zijn (en inderdaad het kan via HA en via script, maar voor mij beide niet echt uitvoerbaar)
Maar wat levert het nu echt op dat je in kleinere stappen kan bijsturen?
Bij mij draait Tado prima en nog meer precies bijregelen levert denk ik alleen veel flows op, en een gevoeld dat je total in comtrol bent, maar daarmee wordt je afhankelijkheid van Homey met extra device en flows steeds groter.
M.a.w. ik wil dat Tado zo zelfstandig mogelijk opereert, zodat als er iets mis is met Homey, of als ik ga verhuizen ik het zo kan achterlaten, zonder de volgende bewoner op te zadelen met regelingen die bij issues niet door henzelf zijn te diagnostiseren en op te lossen.
Wat ik wel heb gedaan is dat er tussen Tado thermostaten (met kerstvelichting batterijen op vaste spanning) en warmte pomp en vloerverwrming pomp/klep shellies heb gezet, die met elkaar kunnen communiceren en ook scriptjes kunnen draaien. Bij sommige Shellies heb je de mogelijkheid om temp sesnoren eraan te koppelen, zodat je in/uit gaande temps kunt meten.
Dat betekent wel dat de Tado thermostaten op aan/uit staat en de contacten in de shellies op detached en met timers en scriptjes worden dan de output gestuurd.
Ook in Homey extra automatisering toe te passen, Maar dat doe ik geloof ik nu alleen om in de zomer de vloerverwarmingspomp elke week 10min te laten draaien.
Mocht je verhuizen en daarbij de Homey dus ook dan draait Tado gewoon vrolijk verder met de instellingen die in Tado staan. Voor een nieuwe bewoner zal het ontbreken van de Homey flows geen enkele invloed hebben op de werking.
Het kunnen updaten van de offset zou een handige optie zijn omdat het verschil tussen door Tado gemeten temperatuur en de werkelijke temperatuur kan variëren. Vooral bij stoken van de verwarming kan dit nog wel eens anders zijn.
Er is een reden waarom Tado losse temperatuur sensoren verkoopt. Zij weten ook wel dat de offset niet constant matcht met het daadwerkelijke temperatuurverschil. Alleen heb ik geen zin om nog eens 70+ Euro neer te leggen voor een sensor die zeker de helft goedkoper zou moeten zijn. Dus dan is het dynamisch aanpassen van de offset de volgende beste optie.
omdat mijn warmtepomp bij dit weer bij elke stap boven de 0.3 graden gas begint bij te stoken. Ik wil heeeeeeel langzaam kunnen omhoog moduleren, en dat kan nu niet. als ik met 0.5 graden stappen kan maken, krijgt mijn warmtepomp af en toe een delta te zien van 0.7 graden… dat dus te veel