100 requests per dag is natuurlijk nooit voldoende om een werkende integratie te maken. De 20000 is geen issue IMHO. Lijkt me meer een commercieel iets dan een cloud probleem oplossen. De hele bedoeling van een custom integratie boven Homekit/Matter integratie is om iets te krijgen wat niet uitwisselbaar is en waarde voor een gebruiker toevoegt. Voor een fabrikant lijkt het me niet echt handig als je uitwisselbaar wordt.
Wat ik erin lees is dat de local api officeel wordt gemaakt en misschien de meeste zaken lokaal kunnen worden afgehandeld. De cloud api was niet echt officieel supported door Tado.
Zelf val in in de 20k klasse, maar naast deze app heb ik ook bv tibber gekoppeld en een 2de homey en dat zijn al 3 devices die regelmatig iets opvragen dus max 13,9 requests per minuut bij 20k per dag.
Ik lees dat local homekit of matter is ![]()
Kan ik ergens controleren hoeveel API verzoeken er per dag worden gedaan?
De verwarming staat welliswaar nog uit maar dit geeft misschien een indicatie voor de winter.
Nee, helaas nog niet. Maar ik weet bijna 100% zeker dat 100 verzoeken per dag nooit genoeg kan zijn. Ik ga kijken of ik polling achtige zaken via local (homekit) kan afhandelen, maar dat maakt het allemaal niet simpeler. (hoop dat ik een soort app-2-app verbinding kan maken met mijn Homekit Controller app) die bevat eigenlijk de benodigde code).
Dank voor je reactie!
Helaas heb ik geen Apple in huis… Voorlopig wacht ik nog maar even met de aankoop van nieuwe Tado apparatuur.
Daar heb je geen Apple voor nodig
Hey @Martin_Verbeek ,
Bedankt voor je werk aan deze app!
Met behulp van deze app heb ik thuis een vrij ingewikkeld verwarmingssysteem kunnen opzetten, ook in combinatie met bijvoorbeeld bewegingssensors enzo.
Lang verhaal kort loop ik nu sinds vanmorgen ook tegen die eerder vermelde rate limits aan:
Obligatory “Booeeeeh, cloud services!”.
Bij deze een (mogelijk dom) vraagje: als ik nu auto assist zou aanschaffen, zijn al mijn problemen dan opgelost? Want dan heb ik ineens 20.000 requests per dag wat mij voldoende lijkt voor mijn use case. Of zijn er ook effectieve changes aan de API gebeurd waardoor je app nu eerst herwerkt moet worden?
Bedankt voor de respons!
Als het goed is, heb je heel misschien 1 dag vertraging in activering, maar verder hoeft er niets te worden aangepast.
Heb Athom via een supportticket gevraagd naar de gevolgen voor hun app en of zij meer info hebben. Dat zal dan denk ik voor beide apps gelden, toch, @Martin_Verbeek ?
Iedereen heeft op dit moment nog 20k calls ook degenen zonder autoassist, onduidelijk wanneer dat effectief gemaakt wordt. In de log onder app settings kun je zien hoeveel er nog zijn deze dag
The problem with the Select Sunday Schedule for Today operation
Diagnostic report code: 82dabb52-5f35-4760-bf42-be8e9cedddb8
Ik gebruik al vrij lange tijd Tado Zones en dat werkte altijd goed. Sinds een paar weken werkt het echter niet meer. Als ik de errors bekijk, dan vermoed ik dat ik gewoon even opnieuw moet inloggen, maar ik zie nergens een optie om dat te doen, zonder de hele app te verwijderen. De meeste apps hebben een optie om hem te “repareren”, maar Tado Zones niet. Weet iemand hoe ik dat oplos?
Ter info mijn errors:
(mijn token en clientid heb ik even uit de log verwijderd)
undefinedx 2025-10-29T09:06:57.921Z [tadoHome] onInit.addTadoHome Error: Error: AxiosError: Request failed with status code 400
at /drivers/tadoHome/driver.js:111:11
at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:96:5)
at async tadoHomeDriver.addTadoHome (/drivers/tadoHome/driver.js:106:3)
at async tadoHomeDriver.onInit (/drivers/tadoHome/driver.js:34:6)
at async /opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/Driver.js:1:600
x 2025-10-29T09:06:57.890Z setHomeAvailability Set home availability to false 494538 Home Not Authorized
x 2025-10-29T09:06:57.888Z [tadoHome] addTadoHome AxiosError: Request failed with status code 400
x 2025-10-29T09:06:57.839Z refreshToken() AxiosError: Request failed with status code 400
at settle (/node_modules/axios/dist/node/axios.cjs:2031:12)
at Unzip.handleStreamEnd (/node_modules/axios/dist/node/axios.cjs:3148:11)
at Unzip.emit (node:events:538:35)
at endReadableNT (node:internal/streams/readable:1345:12)
at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:83:21)
at Axios.request (/node_modules/axios/dist/node/axios.cjs:4258:41)
at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:96:5)
at async tadoHomeDriver.addTadoHome (/drivers/tadoHome/driver.js:106:3)
at async tadoHomeDriver.onInit (/drivers/tadoHome/driver.js:34:6)
at async /opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/Driver.js:1:600 {
code: ‘ERR_BAD_REQUEST’,
config: {
transitional: {
silentJSONParsing: true,
forcedJSONParsing: true,
clarifyTimeoutError: false
},
adapter: [ ‘xhr’, ‘http’, ‘fetch’ ],
transformRequest: [ [Function: transformRequest] ],
transformResponse: [ [Function: transformResponse] ],
timeout: 0,
xsrfCookieName: ‘XSRF-TOKEN’,
xsrfHeaderName: ‘X-XSRF-TOKEN’,
maxContentLength: -1,
maxBodyLength: -1,
env: { FormData: [Function [FormData]], Blob: null },
validateStatus: [Function: validateStatus],
headers: Object [AxiosHeaders] {
Accept: ‘application/json, text/plain, /’,
‘Content-Type’: ‘application/x-www-form-urlencoded;charset=utf-8’,
‘User-Agent’: ‘axios/1.8.1’,
‘Content-Length’: ‘150’,
‘Accept-Encoding’: ‘gzip, compress, deflate, br’
},
method: ‘post’,
url: ‘``https://login.tado.com/oauth2/token’``,
data: ‘client_id=removed&grant_type=refresh_token&refresh_token=removed’,
allowAbsoluteUrls: true
},
Voeg een home device toe aan Tado, die bevat de auth gegevens voor een user. Als die er al is, dan verwijder hem, en opnieuw aanmaken, (ik zal een repair toevoegen aan het home device).
Doe na de acties voor de zekerheid een restart van de app.
Super! Bedankt voor het snelle antwoord. Het werkt weer.
Hallo, ik probeer geofencing te laten werken via Homey.
Daarvoor heb ik eerst een Tado huis toegevoegd (via Tado Zones). Vervolgens heb ik flows aangemaakt met de Tado Zones app.
Maar het werkt niet.
Mogelijk is dit omdat het Tado huis niet goed is ingesteld, ik zie twee uitroeptekentjes staan:
Ik heb echter geen idee hoe ik iets aan die instellingen kan veranderen. Weet iemand dat wel? En zou dit inderdaad het probleem zijn, of heb ik het überhaupt verkeerd aangepakt?
Hi was having issues with one of my thermostats so I removed it from Homey now when I try to re add it I get a “rate limit” come up in the app any ideas on what the issue is P.S this may have come up before but looking at the posts they are all in Dutch and I only speak English so I apologies for this Thanks
Tado is imposing a rate limit, it is 20K calls a day when you have Autoassist. It is ridiculously low when you have not.
Thanks for that as when I look at my account on Tado it says “Auto-Assist is included in your tado° Starter Kit” so I should have 20k calls ?
So I will contact there support about it