Ja, nieuwe autorisatie. Ik heb de app herstart en het lijkt nu inderdaad in orde. Shame on me dat ik stap 1 “have you tried turning it off and on again” had overgeslagen
Kan iemand mij vertellen hoe ik voorkom dat mijn Tado X thermostaat verdwijnt uit mijn officiele Tado app op mijn telefoon als ik hem toevoeg aan Homey ? Bedankt, Idso.
Huh?
Als ik de Tado X thermostaat in de verbinding mode zet dan verdwijnt hij uit mijn Tado app. Wellicht doe ik dingen verkeerd
Gebruik je de community app? De eerste keer dat ik dit hoor ..
Excuses, ik deed het helemaal verkeerd. Mijn onwetendheid. Het is gelukt en was erg makkelijk.
Fantastische app, bedankt. Idso.
Ik krijg sinds vandaag in versie 6.0.19 bij alle knoppen en thermostaat de melding:
apparaat onbeschikbaar
Home not authorised
Hoe autoriseer ik de app weer? Tot vandaag heeft de app altijd goed gewerkt.
Meest snel is waarschijnlijk om de app te herstarten
PM me even de log voor de herstart als je wilt
Denk dat ik het opgelost. Het apparaat Tado Huis bleek niet door Homey te kunnen worden gevonden, ook al kon ik deze zien in de App. Tado Huis weer toegevoegd (ook al was deze er al) en de foutmelding is verdwenen.
Home bevat de auth..,
Geweldig om te lezen dat deze App voor Tado er is!
Ik ben nl. op zoek naar een goede methode om mijn warmtepomp te besturen en Tado zou een mooie optie kunnen zijn. Heeft iemand ervaring met de combinatie Tado met optimizer x en Homey met deze Tado App om een Panasonic warmtepomp te besturen, model WH-MDC07J3E5 (Monoblock 7J)?
Ben erg benieuwd.
Beste allemaal, is er dan überhaupt iemand die de Tado icm Tadozone icm een warmtepomp gebruikt? Wil graag ervaringen horen en wat de mogelijkheden zijn van sturing (bv stooklijn verschuiving oid?) maar ook van data uit de warmtepomp, bv VVW water temperatuur, flow etc.
Alvast bedankt en succes
zoek even op tado optimizer all topics, dan vind je hem hoop ik
Hi Martin, Bedankt maar helaas weinig bruikbare info voor mij.
Ik hoop dat er mensen zijn die Tado met WP hebben hun ervaringen willen delen.
Bedankt alvast.
Ik heb ervaring, maar niet met Tado X, maar met de oude. En enige wat ik met tado doe is de wp via aan/uit sturen. Stooklijn staat vastgesteld in WP die eigen buitentemperatuur meet.
Woonkamef en keuken hebben vloerverwarming die ik ook als 1 zone kan dichtzetten.
Echter, werken met zones die veel van temp wisselen is slecht. Probeer zoveel mogelijk een basis temp aan te houden en zo minmogelijk extra aan/uit te zetten.
Ik heb een daikin full electirc met geintergreede boiler en apart 40 buffervat. Wij hebben ook nog een gastenkamer die men vaak op hoge temperatuur wenst te hebben, dat lukt alleen met een extra losse electrische oliegevulde radiatortje.
COP gemiddeld 2.6 tot 2.7 over hele jaar, klinkt niet heel gunstig, maar ik ben wel volledig van gas af en probeer boiler te verwarmen als de stroomprijs gunstig is.
Met homey nodige geautomtiseerd en oop met wp nodige gedaan.
Voor goede warmte afgifte is vloerverwarming perfect, maar radiatoren werken niet zo goed, convectoren werken beter, zijn ook groter om zelfde kamer te verwarmen (vaak niet genoemd, om zelfde vermogen uit een convector te halen met, lage temperatuur is de unit qua afmetingen echt wel groter dan een radiator op hoge temp).
En waterzijdig inregelen is ook een goed idee.
Naast tado heb ik op diverse plekken shelly devices tussen tado en WP en kranen gezet, zodat ik de standen beter kan controleren, temp sensoren aan shellies, zodat ik aan/afvoer temp kan meten en nog een aantal inteligente ventilator sturingen op convectoren die ook aan/afvoer temps meten en automatische gaan draaien/stoppen als dat nodig is.
Het is bij ons best complex en ik raad deze manier niet aan.
Afgelopen winter ongeveer 2 maanden tussen de -1 en 4 gr buiten temp geweets, dan staat de buitenunit ook regelmatig te ontdooien. Qua water temp zie ik dit wel aan de metingen, maar geen voelbaar effect in vloer of radiatoren/convectoren in onze setup.
Doel van tado en shellies is om het enigzins onafhankelijk te maken van Homey, als ik ooit huis verkoop dien ik wel een en ander goed werkend achter te laten. En eenvoudig te bedienen. Kan niet van een volgende bewoner verwachten dat ze een Homey aanschaffen…
M_a_r_c_o, bedankt voor je reactie; ik ben m.n. benieuwd naar de ervaring met de slimme functie I.c.m. Een warmtepomp.
Dan denk ik dat je dit beter op het Tado forum kunt vragen, want dit staat los van Homey. En is alleen te realiseren met Tado X volgens mij.
Bedankt; ga ik doen.