Heb je flow optimizer? Dan zou er idd op het heating circuit een temperatuur kunnen komen voor de aanvoertemp. Alleen raar dat ie op max staat.
Ik kijk er later even naar
Heb je flow optimizer? Dan zou er idd op het heating circuit een temperatuur kunnen komen voor de aanvoertemp. Alleen raar dat ie op max staat.
Ik kijk er later even naar
Martin,
Ik heb geen flowoptimizer. Tado X → Nefit opentherm converter → Nefit → Radiatoren.
Ik denk dat dit de maximum aanvoertemperatuur is? Dan is het verder prima denk ik. Ik kan hem dan gewoon op max laten staan neem ik aan.
De max die ik daar kan instellen is gelijk aan de max aanvoertemperatuur die ik op mijn nefit CV ketel heb ingesteld. Ik heb die even veranderd naar 76 graden. Vervolgens kan ik de slider ook naar 76 graden zetten.
Volgens mij idd met OpenTherm te maken, moet even checken wat het ook alweer was ![]()
Hi @Martin_Verbeek, I encounter several errors in tadozones:
In the test version (5.4.22) I couldn’t control the geolocation. I reverted to the live version (5.4.19) and it works there.
I also recently got a Smart AC Control, but setting any action, gives an error (both test and live).
I created a diagnostics report (test-version): 0f32b5c6-4fa5-4be8-a2ec-342605105dd8
thx!
Fixed in next update
Beste Martin, bij mij blijft healing steeds op ja staan ook is dit niet aan het gebeuren in de tado app.
Wat kan dit zijn?
Dit is bij Tado huis en verwarming circuit niet bij de thermostaat zelf
Als je de live versie draait, wil je eens met de test versie proberen?
Ik heb het nu gedaan nu lijkt alles weer goed te zijn.
Bedankt!
Met vriendelijke groet,
Yannick Eeckelaert
Hallo,
Net als anderen heb ik de onderstaande mail gekregen van tado. Heeft dit te maken met deze app? Deze app komt goed van pas en ik zou hier graag gebruik van willen blijven maken.
Hieronder een deel van de e-mail:
We’ve noticed that you’re using the unofficial tado° REST API with the password grant flow and the clients ‘tado-web-app’ or ‘public-api-preview’.
To meet strict security standards, we haven’t used the password grant flow in any official tado° applications for a while and we’ll be removing access to it on 21 March 2025.
Groeten,
Pim
Tadozones lijkt ook niet meer te werken. De gegevens die Homey toont komen niet overeen met de Tado app en als je een wijziging maakt via Homey wordt die niet uitgevoerd.
Ik kwam onderstaande tegen welke vandaag gedateerd is:
https://community.tado.com/en-gb/discussion/8/tado-api
en
https://support.tado.com/en/articles/8565472-how-do-i-authenticate-to-access-the-rest-api
Ja ik heb deze e-mail ook gekregen vandaag. Ik kan dit niet zelf oplossen toch? Dit zit in de Tado app.
Tado is inderdaad bezig met wijzigingen in hun API’s. Zoals @Willy al aangaf, wordt er een nieuwe authenticatiemethode uitgerold. Sinds afgelopen dinsdag heb ik hierover contact met @Martin_Verbeek
Ik heb ook eerder contact opgenomen met het Home Assistant-team om te checken of zij al meer wisten over de aanstaande veranderingen, maar helaas waren zij ook nog niet op de hoogte.
Voor de officiële integratie zullen er waarschijnlijk ook aanpassingen nodig zijn. Wat nog niet helemaal duidelijk is vanuit Tado, is of alles kosteloos blijft. Laten we hopen op het beste ![]()
Wel weer K.*.T. Nu gaat de pomp van de vloerverwarming niet meer automatisch aan. Dacht al, waarom wordt het niet warm.
Ze hebben de user/password dus vandaag dichtgezet (too many requests)
en niet 15 maart zoals beloofd.
Heb ondertussen de nieuwe authorisatie flow werkend bij mij thuis.
Het gaat wel een change zijn die ervoor zorgt dat je de app opnieuw moet authoriseren. Zal de aanpassing spoedig in test releasen.
Hi @Martin_Verbeek where can we find the test app?
When it is released, I will post the link.
Excellent, thank you.
Is switching to the test app possible while keeping all the flows working?
I’m afraid I already know the answer.