Je moet ook in 2023 een test versie kunnen installeren, ik doe hetzelfde
Helaas, ook in de 5.3.3. versie krijg ik die vreemde melding als ik knoppen wil repareren.
Pm me de log van de repair actie als je wilt. In een repair kunnen veel dingen fout gaan.
Update. Na een uur geen stroom (werkzaamheden buiten) is alles weer in de lucht gekomen, routers, Tado bridge en Homey. En sindsdien alle issues ook opgelost.
Dank voor het meedenken/reageren.
Beste,
Ik ben nieuw met homey en heb al enkele eenvoudige flows kunnen maken.
Nu vraag ik mij echter af als ik met homey via tado mijn aanvoertemperatuur van mijn ketel kan instellen op basis van de buitentemperatuur?
Manueel is deze instelbaar in da tado app zonder abonnement. Ik zou het handig vinden moest homey dit automatisch kunnen doen.
mvg
Welk type heb je, X of V3?
Ik heb de X. Grtn
Ik moet de X-line toevoegen, de API is natuurlijk anders (what else)… maar we komen in de buurt. Aanvoertempoptimizing komt op het circuit.
Discovery gaat okay. Moet nog de thermostaat zelf (en valve) toevoegen en testen, dan naar testversie.
Hallo Martin,
Bedankt voor je geweldige werk met de Tadozones app.
Ik heb vandaag mijn Tado V3+ omgeving compleet vervangen door Tado X en zie nu pas dat er (nog) geen ondersteuning is voor de X spulletjes.
Is er een verwachte datum waarop de X ondersteuning beschikbaar komt?
Druk mee bezig… Ik verwacht nog een paar dagen nodig te hebben. Maar ik ben op zoek naar iemand met een Tado X omgeving met meerdere kamers. En iemand die de warmtepomp optimizer heeft draaien
Dag Martin,
Dit heb ik draaien op het moment. Echt nog niet optimaal.
Heb het volgende draaien:
- 3 Tado X thermostaatkranen
- 1 Tado X kamerthermostaat
- 1 Tado X brigde (welke eigenlijk niet nodig is)
- 1 Tado X warmtepompoptimizer
Ik loop nog tegen wat proberen aan mbt het instellen van de warmtepomp icm de Tado X. Ik heb al contact gezocht met Tado maar nog zonder succes.
Groete,
Davy
Check. Bridge X, Wired Thermostaat X met 2 knoppen in Woonkamer, Draadloze Temperatuursensor X met 1 knop in 1 slaapkamer, en nog 3 slaapkamers met 1 knop. Moet alles alleen nog aan Homey koppelen.
5.4.1 released met Tado X support in TEST…
Voor de beste werking voeg eerst een een tado home en een verwarmingscircuit toe, daarna de andere tado devices. Er is geen onderscheid in V3/Tado X, just add.
Flow Optimization temperatuur wordt op het verwarmings circuit toegevoegd als dat beschikbaar is. En is ook aan te passen via UI of flows.
Bij mij werkt hij vandaag niet correct meer:
HEb tada zones algereset, maar dat hielp niet.
Als ik de temp omlaag probeer te zetten, kan dat niet minder dan 25, en vervolgens zegt hij dat ik alleen tussen 5 en 25 kan instellen…
Als je de test versie draait, dan graag naar stable
Stond inderdaad op experimenteel, inmiddels terug naar de stable. Zie nu dat hij weer goed is!
Allereerst dank voor het ontwikkelen/onderhouden van deze app.
Sinds gisteren ook een Thermostaat X en 2 radiatorknoppen X geïnstalleerd. Zonder bridge, zonder Tado app, direct op de Homey Pro 2023. Koppeling ging naadloos. Aangezien ik geen gebruikmaak van de Tado app vraag ik me af of e.e.a. zo werkt als ik verwacht:
- Thermostaat X en 1 Radiatorknop X bevinden zich in dezelfde ruimte. Dit is echter een ruimte die we niet veel verwarmen, dus knop op 15 gezet, thermostaat voor nu op 20. Kan dat zo functioneren? De andere radiatorknop bevindt zich een ruimte die wel verwarmd moet worden, vandaar dat ik de aanname doe dat de thermostaat op 20 moet.
- Bij gebruik van de Tado app staat er op hun site dat de radiatorknoppen een seintje kunnen geven aan de thermostaat om de ketel te starten bij warmtevraag. Is dat zonder app ook het geval? In dat geval zou de thermostaat namelijk ook naar 15 kunnen om alsnog de wel te verwarmen ruimte van aanvoer te voorzien.
- Concreet is dus de vraag; communcieren de aan Homey Pro gekoppelde Tado X devices onderling met elkaar ondanks dat er geen Tado app (server) tussen zit? En betekent dat dat ik in mijn scenario de knoppen leidend zou kunnen maken tov de thermostaat?
Hoor het graag.
Als je in mijn app de knoppen en thermostaat kan vinden als aparte devices, dan zullen ze apart warmte vragen indien dat nodig is volgens mij, Tado beschouwt ze als aparte kamers. Ze zullen (wss via Thread) communiceren wanneer er een warmtevraag is.
Indien je in de Tado app devices koppelt aan kamers, dan is de kamer bepalend, Je zal in mijn app dan ook niet alle devices zien, maar alleen de kamer controller, dat is meestal de thermostaat als er 1 aanwezig is.
Indien je van plan bent via deTado app kamers aan te maken en daar devices aan te koppelen, let dan even goed in mijn app, want dan worden er allerlei nieuwe id’s gemaakt door Tado. En dat zal leiden tot nieuwe devices in mijn app.
Dank voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp kom ik er voor een goede werking niet onderuit om de Tado app te gebruiken. Want anders vragen zowel de thermostaat als de radiator in dezelfde ruimte om warmte.
En wat me nu opvalt is dat de thermostaat in zijn ruimte de temperatuur bereikt heeft, en dat de de ruimte die nog warmte nodig heeft, geen warmte meer krijgt. Het signaal richting de thermostaat lijkt dus niet te werken zonder de Tado app.
Ik raad je idd aan om de app te gebruiken. Of de web interface.