[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Ben er mee bezig…

3 Likes

Check test version 5.2.2

2 Likes

Sorry!! mijn fout, ik heb niet goed opgelet. Beide Tado apps stonden er toen nog op en ik had de verkeerde gekozen. (Tado van Athom)
Had betrekking op temperatuur instelling en uitlezen.

1 Like

Na een herstart van Homey (2019) is Tadozones niet meer ingelogd. De functie onderhoud “probeer te repareren” geeft een parse foutmelding.

Workaround: eerst probeer te repareren uitvoeren en daarna een warmwatertoestel als nieuw apparaat toevoegen en verwijderen. Dan is tadozones ingelogd en werkt de app weer.

Kun je dit svp fixen want het is erg omslachtig…bedankt.

Er is nog een simpelere methode… ga naar de app settings, verander de laatste letter van je wachtwoord, save, gaat fout, en opnieuw save met goede password.

PS welke versie van de app draai je?

Dank! Blijft onhandig maar dat gaat wel sneller idd.
Ik draai versie 5.0.13

Die workaround werkt helaas niet.

Ik heb een aantal verbeteringen doorgevoerd in test versie 5.2.2, die je via app store, changelog, test installeren.

Check erna de flows indien je die gebruikt om een temperatuur te zetten!!!

1 Like

Dank voor je snelle reactie. Maarmet deze versie lukt het mij helemaal niet om in te loggen. Ben maar weer naar de vorige versie gegaan. Jammer.

Ik check het meteen.

Wil je via PM me jouw log sturen? Krijg jouw fout niet.

Ik kom ook niet meer ingelogd. ik werk nu met de versie 5.2.2.
Insights grafieken geven geen data meer sinds 1-1-2024.
onderstaand de logcode
162206e9-d931-4cef-bf6d-1849c3cbe2fe

Heb jij niets aan, maar Martin wel mss: bij mij werkt v5.2.2 prima, insights waardes ook.
Maar ik ben niet uitgelogd geweest.

De log is helaas redelijk beperkt. Kun je hier op een rijtje zetten wat je precies doet? Ben met 5.2.3 bezig en dan kan ik wellicht zien of ik al dingen oplos. Ik krijg het helaas niet echt fout in een verse test omgeving.

In Tado stel ik mijn smart schedule bij verwarmen steeds in op het maximum (25°). Aangevuld door Homey die bij 20.9° de ventielen sluit en bij 19.9° terug opent. Hiermee bereik ik dat de ventielen steeds volledig open of dicht staan en dat Tado niet teveel gaat pendelen (want het is helaas een aan/uit relais sturing van de cv-ketel).

Dit werkt goed en efficient. Echter zou ik het nog voor elkaar willen krijgen dat een manuele gezette tijdsperiode in Tado de smart schedule steeds “overruled” gedurende gans die periode.

Concreet voorbeeld:

• Woonkamer verwarmt via smart schedule tussen 15u-21u
  • Om 9u zet ik manueel verwarming op 25° in Tado met een tijdsperiode tot 22u.
  • Als bv om 10u de 20.9° bereikt is zal volgens de bovenstaande flow de temperatuur op “smart schedule off” 12° worden gezet.
  • Stel vervolgens dat om 12u de temperatuur terug gezakt is tot 19.9°, dan zal de verwarming niet terug aanspringen. Terwijl ik dit wel graag zou willen want ik heb ingegeven “verwarm tot 22u”.

Weet iemand of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Alvast erg bedankt!

Maar als je de temperatuur gewoon weer manueel op 25 zet nadat ie onder de 20 is gezakt heb je toch wat je wilt? Daarna wordt ie weer uitgezet als de temp boven de 20.9 komt moet alleen een tijdsrange op dat het geldig is…

Het is net dat stapje dat ik graag wil automatiseren. M.a.w: als ik s’ochtends Tado instel om éénmalig te verwarmen tot 22u, dan wil ik dat hij dat consequent blijft doen zonder dat ik er nog naar moet omzien.

Als ik in Homey zou kunnen opvragen wat de in Tado ingestelde manuele tijdsperiode is zou dat perfect zijn. Maar ik weet niet of dit uberhaupt mogelijk is via de api.

Dat moet kunnen.

Aha interessant!

Dan zou ik het ook ten zeerste waarderen als je zulk een kaart aan tadoZones kunt toevoegen :slight_smile:

Voor zover ik weet kun je aan Tado vragen om de modulatie uit te zetten naar cv ketel.

Modulatie doet de Thermostaat alleen. De knoppen vragen wrl een percentage verwarming aan, maar dat hetken ik miet als modulatie.

Zie ook forum van Tado zelf tbv vloerverwarming of warmtepompen.