[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Dat was de log.:frowning:

Dit was het laatste deel van de log toen ik warm water op 45 graden zette.

Nog een stukje.

Heb net 5.1.1 in test gezet, die zet de zoneinfo in de log. Kun je de app verwijderen en 5.1.1 installeren?
Daarna een device toevoegen en me dan de log nog een keer sturen via PM. Wel graag via copy naar clipboard dan zie ik nml alle info, met een screenshot gaat dat niet goed. Alvast bedankt…

Aangezien ik nog steeds mee zit te lezen ivm hetzelfde probleem.
Ik heb ook de testversie geïnstalleerd en heb nu helemaal geen warm water meer en deze staat ook niet onder de thermostaat of ergens anders onder verstopt. Met normale ipv de test versie van je app heb ik wel een warm water, maar dan als losse “thermostaat” ipv onder de normale thermostaat (zeg maar de woonkamer bij Peter_Verver).

De log die ik je wil PMmen is te groot, ik kan maar 32000 tekens sturen en de log is 56548 tekens groot.

Log nu per prive verstuurd, dank alvast.

Bedankt daarvoor, ik zie het issue. Daar moet wat extra code voor komen.

Hoop dat de log ontvangen is. Heb geen warm water meer in de app.

als je terug gaat naar de live versie ipv test, komt ie weer terug…

Dit is er nog aan foutmelding. :+1:

Hoi Martin,

Op mijn HP16 werkte ik nog met de hele oude Tado app en was blij verrast toen ik overging naar de HP23 dat er een Tado app was die bijna het zelfde kan als de hele oude app!

Heb al mijn Tado flows weer opnieuw kunnen bouwen.

Echter krijg ik foutmeldingen en werkt de Tado in Homey niet meer en werken de flows niet meer. Na het opnieuw starten van de app werkt alles weer.

Als ik de temp in homey verhoog of verlaag dan komt de melding “missing Capability Listener: target_temperature”.
Als dit probleem zich voordoet dan staat de app terug op de stand “follow smart schedule”. Ivm met mijn flows mag deze altijd op de stand “until you cancel it” staan.
Bij het verzetten van de mode kwam deze keer ook de melding “missing capability listener: thermostat_cmode”

Ik draai op de HP23 V10.0.03 app versie v5.0.13

Ik heb nu deze melding: Ik probeer de temp te zetten van een knop, maar krijg een error.
Cannot destructure property ‘homeId’ of ‘args.device.tado’ as it is undefined.

En een stukje van de log.

undefinedundefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getZones() get https://my.tado.com/api/v2/homes/166978/zones undefined
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getZones() error, no response object
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getUsers() get https://my.tado.com/api/v2/homes/166978/users undefined
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getUsers() error, no response object
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? pollZoneStates() getZoneStates get https://my.tado.com/api/v2/homes/166978/zoneStates undefined
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? pollZoneStates() getZoneStates error, no response object
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getZones() get https://my.tado.com/api/v2/homes/166978/zones undefined
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getZones() error, no response object
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? pollZoneStates() getZoneStates get https://my.tado.com/api/v2/homes/166978/zoneStates undefined
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? pollZoneStates() getZoneStates error, no response object
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Kev**** ?? getZones() get https://my.tado.com/api/v2/homes/166978/zones undefined
2023-09-03T18:36:10.446Z [log] [TadoZones] Heating capacity increased TK0-Verwarming to 100 %

Hava the test version active, but not tried to set the temerature.
My log is now filled with this message:

undefinedundefined-Invalid Date-undefined undefined err] [TadoZones] updateHotWater Error: Could not get device by device data
    at Thermostat.getDevice (/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/Driver.js:248:13)
    at TadoZones.updateHotWater (/app/app.js:610:60)
    at TadoZones.updateZoneState (/app/app.js:284:53)
    at /app/app.js:259:14
    at process.processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:95:5)

And repairing fails with this message: Cannot set properties of undefined (setting ‘username’)

Oeps, in het begin van de app werden devices aangemaakt met alleen zoneId in de data, later met zoneId en homeId om meerdere homes te ondersteunen.
wil je eens kijken of 5.1.5 dat oplost, dan kunnen we terug naar originele issue. Indien geen gevulde log, wil je dan de temp nog een keer zetten?

Dit ziet er goed uit, alle oven genoemde errors zijn nu opgelost, ik kan temp zetten, ik kan warmwater uit/aan zetten, behalve de repair actie, die geeft nog steeds onderstaande melden:

En ik kan denk ik niet via een flow kaart de temperatuur van warm water instellen, in de tado app kan ik dat nog wel, maar is niet echt belangrijk.

Ik krijg een warmte pomp binnenkort, dus mogelijk dat ik de Tado warmtepomp abbo nodig heb.

Hi Martin,
I tried to change settings and found this error
afbeelding

Tried to repair and got another error.

Im 100% sure the password and email are right. Any idea?
I tried both the test and normal version

I have also had this error, for a long time, probably caused by the upgrade from HP2019 to HP2023 and have finally decided to “write” down all my flows and devices, delete the app and reinstalled the app. Somehow it seems that internally in the Homey something was messed up.

I am now running 5.1.9 test version and it is fine, I can remove and add devices, repair I did not try. I even change my tado password afterwards and hotwater is ok now.

1 Like

Deleting and re-adding the device was the solution. Indeed had to repair quite a few flows.

Hebben jullie Homey migratie gebruikt om van 19 naar 23 te gaan dat heeft mij ook grote problemen.gegeven destijds

1 Like

Ja, maar pas enkele weken geleden.

@Martin_Verbeek

Ik ben afgelopen weekend met deze app gestart ipv de officiële taco app, en ben onder de indruk van deze app.
Maar ik loop wel tegen twee problemen aan waar ik niet uitkom.

Ik zie negens de status en schakelaar aan en uit/vorstbeveiliging zoals in de officiële app.

In vorige berichten is mijn volgende probleem al eens besproken maar zie de oplossing niet, de temperatuur van het warmwater kan ik niet instellen er is een extra thermostaat voor warmwater aangemaakt, maar zie bij geen een andere thermostaat de warmwater functie.

Probeer het eens met de laatste test versie. Als je al flows hebt, kijk dan je flows wel even na

Martin Verbeek