Ik gebruikte de Tado app zonder het Tado abonnement. Ik kon toen volgens mij gewoon de verwarming en de radiator thermostaat aanpassen op basis van bepaalde situaties (flows).
Inmiddels heb ik tadoZones en het abonnement omdat ik wel de data van de warmtevraag wilde hebben.
Op de één of andere manier lijkt het erop dat ik nu bij het instellen van een temperatuur strijd moet leveren met een instelling van Tado.
Dus een radiator thermostaat opnieuw toegevoegd via de Tado app. En dan kan ik de instelling wel zonder het gevecht met de Tado app aanpassen.
Ik weet niet zo goed waar het vandaan komt. Het lijkt bij tadoZones erop dat bij het wisselen van de temperatuur je terugvalt op een bepaald tado schema.
Beetje ingewikkeld uitleggen zo, maar ik hoop dat het een beetje te volgen is. Lijkt in ieder geval niets te maken te hebben met het feit dat ik het abonnement aan heb gezet.
Update: In de Tado app zijn onderstaande instellingen mogelijk. Ik vermoed dat dit zorgt dat ik alles handmatig kan blijven instellen zonder dat ie terugvalt in een Tado instelling.
Kan ergens een fout optreden, kun je het nog een keer doen en dan via app instellingen de log kopiëren, dat kan nu via clipboard, en naar me sturen via pm?
Deze week Tadozones weer kunnen installeren via de Homey app store en alle flows werden weer netjes hersteld.
Voor zo ver ik heb kunnen zien werkt alles weer prima maar 1 dingetjes werkt niet meer op Homey 2023.
Ik gebruik onderstaande flows en het water uitzetten werkt niet maar als ik het handmatig uitzet werkt de flow die het moet aanzetten wel goed.
De flow loopt zonder error door maar in de Tado app blijft het water op aan staan.
kun je eens kijken of er op de zone van de verwarming waar het warme water op geregeld wordt een extra mode zit (warm water) dus niet als extra device maar als optie op de thermostaat?
Vanochtend (voordat ik naar 10.0.0) ging liep mijn flow om automatisch de verwarming in te stellen niet door.
App opnieuw gestart en toen heb ik de temperatuur kunnen instellen. Maar vanavond bleek de Tado thermostaat op het kantoor niet teruggezet te zijn (inmiddels 10.0.0).
PTP gedaan van de Homey en de tadoZones app na het opstarten nog een keer opnieuw gestart.
Je hebt waarschijnlijk een apart device gemaakt voor warmwater.
Als het goed is moet er op de thermostaat device ook een capability zijn voor warmwater. Die zou als alles goed gaat de hogere temperatuur aan moeten kunnen
Ga eens naar het tadozones thermostaat device van de ketel in de Homey app, daar zul je waarschijnlijk tevens de warmwatervoorziening zien, het device wat je hierboven laat zien is in mijn opzet niet nodig.
Gastarief wijzig je met action flowcard, op app niveau.