[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Ja, ik zie het nu ook, in adv. wordt de schedule van de zone netjes in de tag gezet. Zal straks terugzetten nog ff checken. Had getest met een gewone flow.

Version 2.2.0 geeft via flowcards toegang tot Energy IQ. Je kunt als je een slimme meter hebt met een App in Homey het volgende doen:

Er is een Action card die bijv de dagelijkse meterstand aan Energy IQ doorgeeft, als de app je de meterstand in een tag geeft dan kun je die doorkoppelen aan Energy IQ.

Er is een tweede action card die de slimme meter app insights verwerkt via een tag. Je download gewoon de insights (CSV formaat) die kopieer je raw in een aan te mnaken varaiabele. En die laat je door de action card verwerken. Je kopieert alles, de app pakt alleen de waarde van middernacht.

De DOWNLOADED insights, in dit geval M3 gas van de Smile P1 app.

3 Likes

Hey da’s best gaaf, Martin, dank!

Hele gave nieuwe functie!
Voor mij de reden om de Community versie te gaan gebruiken!
Thanks!

Goedemorgen! Klopt het dat je daar het abonnement wel voor nodig hebt?

Zou goed kunnen, heb zelf nooit bewust een abbo genomen maar zat auto-assist bij mijn starters kit inbegrepen.

1 Like

Lijkt er wel op, Glenn.

Ik heb een thermostaat van vóór de abo tijd, waarmee alles nog gewoon werkt.

Martin, goedemiddag,

Onderstaande heeft geen haast o.i.d., maar ik zit te puzzelen waarom het niet wil werken.
Ik krijg de heetwater mode niet op Uit.
Zit die functie er (nog) niet in?
Dit werkt bij mij niet (dat hij echt op stand “uit” springt). De min. temp via de mobiele tado app, is 30°
Flowkaartjes die ik gebruik:
Zet hw mode naar “handmatig”, temp=[leeg] of temp=0 of temp=30
Zet hw mode naar “zet slim schema uit”, temp=[leeg] of temp=0 of temp=30

Handmatig op Off zetten werkt niet, hij springt terug naar “Handmatig tot vlgd schema”.

Flow en result:

De hw temperatuur is leeg, hw mode blijft onveranderd:

Ik ga het checken, complicerende factor is dat in mijn setup heetwater alleen aan en uit kan, dus voor echte test moet is jou gebruiken🙏

1 Like

O ja hoor, ik test me suf hier, kom maar door :wink:

2.2.1 op HCS. Wil je e.e.a. eens checken? met name verandering op heet water temperatuur…

Er wordt conditioneel een action card aangemaakt als je setpoint voor heet water hebt of niet. Gebruikte in code de verkeerde zone voor heet water.

Heet water tests
v2.2.1

Homey:

Instellen via de thermostaat device (na longpress):

  1. Handmatig temp instellen werkt nog niet.
  2. Handmatig uit zetten werkt ook nog niet, het keuzewiel springt even later weer terug op “Slim schema”.

Mobiele tado app:

Het schema wijzigen wordt wel gesynced met Homey.
HW UIT (door het actieve schema geregeld), dan staat de mode op “OFF” ipv op “Slim schema”
Terwijl beide waar zijn

HW AAN (door het actieve schema geregeld), dan staat de mode op “Slim schema” maar je kunt niet zien dat hij op “ON” staat

Advanced Flow kaarten

Als…

Heet water mode is veranderd

Kaart triggert niet, als ik op de mobiele tado app de HW mode wijzig.
Maar de modes worden wel gesynced (in de tags)

Als…

Instel temperatuur is veranderd

Kaart triggert niet, als ik op mobiele tado app de HW temperatuur wijzig (terwijl HW op AAN staat).
De temperatuur blijft op 58 staan (in de tags).

Dan…

mode “zet slim schema uit” temperatuur “30”
Geen response
Maar is dit niet hetzelfde als de mode hieronder? “Zet naar handmatig”? Of moet bovenstaande zijn: "Zet heet water UIT?

mode “zet naar handmatig” temperatuur “30”
OK, en temp wordt op 30 gezet, maar target temp blijft in de tags op 58 staan

mode “zet naar handmatig” temperatuur “60”
OK, en temp wordt op 60 gezet, maar target temp blijft in de tags op 58 staan

mode “tot volgende tijdsblok in slim schema” temperatuur “50”
OK, en temp wordt op 50 gezet, maar target temp blijft in de tags op 58 staan

mode “volg slim schema” temperatuur “40”
OK, temp wordt niet op 40 gezet, maar target temp blijft in de tags op 58 staan

thx Peter,

ik loop idd tegen een logica dingetje aan…

OFF/ON tot volgende tijdsblok in schema (dat is wat ik altijd doe)
OFF,/ON tot de gebruiker het weer veranderd (dit moet er als optie bijkomen) zowel in keuzewiel als in DAN kaart.

ik zal triggering nakijken en de target temp van heetwater.

I’ll be back…

IK heb vandaag met veel pijn en moeite 2.2.1 weten te installeren (website community app store werkt niet echt lekker/stabiel). Twee vragen:

  1. Wil je de source openbaar maken, zodat ik direct met git kan downloaden en laden op mijn homey’s, ik heb een Pi speciaal voor dit doel staan, zodat ik snel handmatig apps kan installeren.
    En kunnen we in git repo ook makkelijker issues aanmaken.

  2. Ik heb de Warmwater toegevoegd als Device, maar die is identiek aan aan een thermostaat, terwijl de max temp van warmwater via Tado telefon app 65gr is, nu in Homey via tadoZones max 35gr voor warmwater dacht ik (via bediening Device zelf). Zoals het nu is, is het voor mij zeer verwarrend.
    De Athom Tado app heeft aparte kaarten voor Warm Water, misschien die kopiëren :smile:

Hmmm, met Firefox op linux werkt de HCS store prima hier. Heb je alle *-blockers e.d. gedisabled voor HCS?

Zijn dit geen aparte kaarten, of bedoel je het anders?

Sorry, had ff weinig tijd. Deze kaarten zijn ok, maar probeer de temperatuur op 60 of 65 te zetten met Set the temperatuur, dat lukt niet.

Idem in het device zelf, omdat het hetzelfde device is als een thermostaat, kan ik de temp niet naar 60 zetten, zoals ik dat in de Tado app op mijn telefoon wel kan.

Dus dan vermoed ik dat er voor warm water aparte devices nodig zijn om die hogere temperaturen te kunnen ondersteunen.

Zie onderstaande van max temp in device zelf in te stellen

Kun je eens kijken naar update 2.3.1?

Wellicht ter info, maar warmwater zit ingebakken als related device op de gewone thermostaat waar die bij hoort. Als je de thermostaat bekijkt, zou als het goed is je een selectie moeten kunnen doen van verwarming of warm water (temp en mode), de flows zitten ook op dat device. Hier hoor je temps tot 65 graden te kunnen zetten.



! Vergat te melden dat ik al aan het testen ben :wink: Bij deze, Martin

Check ff of je 2.3.1 hebt. Zag nog iets met triggering

1 Like