[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Yes, ik heb de warm water nu gevonden :slight_smile:

tado: de tado installatie zelf
app: de tadoZones app

Via app geinstalleerde “thermostaat device”, handmatige bediening
tado > app: target temperatuur & mode = synced
app > tado: target temperatuur != synced
app > tado: mode = synced

Via app geinstalleerde “hot water device”
Target temperature schaal loopt nog van 4 tot 35

Met de flowkaarten hetzelfde, de target temperatuur wordt niet naar tado zelf gestuurd

Thx Peter, ik ga e.e.a. checken ik dacht dat elke situatie nu wel getest had😑

Heb je een apart device voor warm water of gebruik je geïntegreerd device op de thermostaat?

Martin Verbeek

Graag gedaan, Martin.
Ik heb idd een apart device voor warm water, met deze bevinding

Ik zal die eens verwijderen, ik zag in de log steeds “out of range” meldingen.

Ik heb met “thermostaat device” warm water gedeelte ook tests gedaan.

Aparte device was eigenlijk een fout…:unamused:

1 Like

Geeft niet. Ik heb 'm er al af gegooid :wink:

De openraam detectie variabele is nog niet beschikbaar in een flow kaart of in een ALS kaartje, of zie ik wat over het hoofd?

Als de taal op Engels staat, zijn ze er wel :wink:
ALS:

Screenshot from 2022-10-23 22-10-27



EN:

Screenshot from 2022-10-23 22-12-38

Verdorie, en ik maar denken dat dit het Dutch forum deel is :rofl:

1 Like

Hehe. Ik zit veel in t Engelse deel, en laat daarom nu Homey maar op Engels staan. Je moet nl. herstarten om taal te wijzigen.
Laptop staat ook op Engels trouwens :hugs:

@Martin_Verbeek Kun je deze taal fout herstellen? Ik ga niet wisselen van taal :slight_smile:

1 Like

Ik heb nederlands wel aanstaan…en zie ze ook…

1 Like

Ik heb het gevonden, het device waarvoor ik dit wilde is in een eerdere versie van de app toegevoegd en heeft niet automatische deze capability gekregen
Devices die ik met de laatste tadoZones versie heb toegevoegd hebben wel deze capability en kan ik het ook kiezen.

Voor nu moet ik dus het “oude” device verwijderen en weer opnieuw toevoegen om de capability erbij te krijgen.

Repareren net nog geprobeerd, maar dan krijg ik een melding over iets met een klep die niet ondersteund word.

Wacht maar even Marco, ik zal het dynamisch maken, dan komt de capability er vanzelf bij…

Het is al dynamisch zie ik, dus eigenlijk moet ie erbij komen…
Voor de zekerheid…detectie staat aan voor het device in Tado?

Sorry, ik weet even niet waar ik die zou kunnen vinden, owh, je bedoeld open raam detectie in de tapo app op mijn telefoon, oef, nee :slight_smile: die staat uit, dus dat is het. Gevonden dus.

Openraam detectie doe ik met Aquara sensoren en additionele flows en schijnbaar had ik nog een flow waarin ik bij originele tado app in die specifieke kamer het vroeger wel aan had staan. Zoiets denk ik.

Langzamerhand van Tado naar TadoZones aan het overstappen, maar ook zoveel flows en wat verbouwingen naar Advanced flows, dat het nog wel even gaat duren voordat de Tado app er echt af is.

:sweat_smile::sweat_smile:

Ik heb de app TadoZones geïnstalleerd, erg fijne app! Ik heb alleen moeite met de geofence voor de 2 bewoners in huis.
Ik heb 1 Advanced flow gemaakt met daarin voor beide personen een Als → En → Dan kaartje. Maar ze doen het niet. Als ik ik hem handmatig test doet die het wel, maar niet automatisch. Doe ik iets fout?

Hi,

image

@Martin_Verbeek Ik neem aan dat deze bedoeld is om de meterstand van de gas of elektriciteit meter door te geven aan Tado EnergyIQ. Kun je ook een kaartje maken om het huidige tarief door te geven?

Moet ik nakijken.