[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Nice

Ja.

Ik ben wel nieuwsgierig wat hier nou gebeurde.

Dit probleem lijk ik sinds gister ook te hebben (3 anker batterijen). Heb dit als bug ingeschoten.

@Roedi_de_Lion klopt dit tabje wel, want je zou zeggen, dat je hier het aantal dagen van het jaar zou moeten zien toch?! overige tabjes laten wel het juiste aantal dagen zien..(bij mijzelf gecontroleerd)

Heeft iemand ook problemen met andere apps sinds het gebruik van SlimLaden app?

De Eufy app crashed ongeveer elke dag sinds het gebruik van SlimLaden, waarschijnlijk is de Eufy app gevoelig en is deze als eerste aan de beurt bij geheugentekort?!?

Lijkt een relatie te hebben, maar kan natuurlijk ook toeval zijn.

Ja of er moet niet dagen maar maanden staan

Dat had ik ook, op m’n HP19. Dus weet niet of je ook een 19 hebt? Bij mij strandde HomeWizard app als eerste en werden apparaten onbereikbaar. SlimLaden vergt nu eenmaal relatief veel geheugen en rekenkracht. HP26 gekocht en alles loopt als een zonnetje.

Heb een early 2023, was niet echt van plan te gaan upgraden :upside_down_face:, maar dat lijkt me ook niet nodig.

Hey Roedi. Ik ben net gestart met de app en ben onder de indruk van de functionaliteit en de uitleg die je hebt ingebouwd als commentaar! Ik heb veel gedaan in de softwarewereld, maar wat jij doet is top! En
 ik ben enorm gecharmeerd van de snelheid waarmee je verbeteringen doorvoert. Waar ik 's morgens bv nog zat te k@!%. om de nieuwe app op elk device te koppelen via cloud-ids ed, was er een paar uur later al een QR-code. Chapeau! Ik zie uit naar de volgende verbeteringen! Dankjewel!

100%, ook wel eens lekker een app die ook echt onderhouden wordt :slight_smile: :smiling_face_with_three_hearts:

Leuk om te horen hoor!!! Hier doe ik het voor. En ben toch wel erg gevoelig voor complimentjes. hahaha
ik lijk wel een vrouw.

Hmm
blijft wel een dingetje. Slimladen gebruikt idd veel geheugen. Ik snap alleen niet goed waarom dat andere apps beïnvloed.

Dat heet een OOM-killer

Wasrom de homey pro wegdoen? Ik gebruik homey pro in combinatie met HA op een pi. Prima combi!

Misschien wel een van de minst bekende mogelijkheden van de SlimLaden app is tevens erg relevant. Noem deze functionaliteit gerust “ondergesneeuwd”.

Je kunt deze functionaliteit hier vinden:
https://homey.app/nl-nl/app/com.energyprices.app/SlimLaden-voor-ThuisBatterij/

Het is het knopje waar het hartje op staat

Hallo,

Ik heb een vraagje, momenteel heb ik 4 plug-in batterijen van Homewizard in de nul op de meter stand. deze werken super, alleen nu ik een elektrische auto heb is eigenlijk de capaciteit van 11kwh van deze accu’s te klein. Omdat HomeWizard maar maximaal 4 accu’s ondersteund zat ik te denken om de opslag capaciteit uit te breiden met een Zendure plug-in accu. Nu werkt dat normaal niet goed naast elkaar omdat je 2 aparte regelingen krijgt. Nu las ik dat je in deze app meerdere merken samen kunt gebruiken.

Nu is mijn vraag kan ik deze app gebruiken om via mijn Homey mijn Homewizard accu’s samen met een Zendure accu aan te sturen voor nul op de meter?

Ja, dat kan.
Ik zou je wel willen adviseren je EV niet uit de batterijen te laden, zonde van het geld ivm Roundtrip verlies

Bedankt voor je snelle antwoord.
Inderdaad is dat nu nog minder interessant omdat ik nu nog saldeer, maar vanaf januari is dit wel interessant om te doen omdat ik dan voor mijn teruggeleverde kW maar weinig meer terug krijg.

Ja bij mij ook Eufy meldingen dat flows met eufy flowkaarten niet meer werken. Is daarna snel weer opgelost maar toch.