[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Hahaha dan is dat duidelijk :winking_face_with_tongue:

Ik heb er nog 1 aangemaakt.
Historie van de winstgegevens Heet deze dus zonder spatie tussen winst en gegevens.

oude (of allebei :winking_face_with_tongue:) kan dan dus weg

Ik zit hier ook al tijdje naar te kijken
Nu via App van energieleverancier. Maar werkt heel soms niet 100% betrouwbaar. Heb Roedi ook wel een gevraagd ev besturing toe te voegen (tot nu toe zonder resultaat :winking_face_with_tongue:) zodat er een compleet EMS systeem ontstaat.

Homey zelf (zie eerder gedeelde video) is hier ook mee bezig. Ook homey apps als evcc gaan naar een alomvattende oplossing voor zonnepanelen, thuisaccus, laadpaal/ev, warmtepomp enz enz. Nu nieuw op mijn radar is Ultimate EMS. Ook alles in 1 oplossing voor op de homey. Ik moet nog uitvissen of ik daar alleen de laadpaal/ev kan regelen en thuisbatterijen via SlimLaden. Ultimate EMS kan ook thuisbatterij aansturen, maar mijn voorkeur is SlimLaden daarvoor. Ik zou mijn vrinden hier gaan missen :winking_face_with_tongue: en ben bekend met de bediening en heeft voor mij alle mogelijkheden die ik wil. Ik ga wel forum Ultimate EMS volgen en ook eens vragen wat de mogelijkheden zijn om deze naast SlimLaden te gebruiken.

Ik heb ineens dat ik alleen demo data zie.
Error 429 too many requests.

Alle settings en codes kloppen. Gaat homey in een protect mode soms bij teveel requests op de api?

Heb de laatste 9.6.0 versie draaien

Heeft tot einde ochtend prima gewerkt en ineens geen juiste data meer, bleek demo data :frowning:

Zelf een bug inschieten via de pagina werkt nu niet hier.

OH er was weer een nieuwere versie, 9.6.1. die net geïnstalleerd en alles werkt nu weer.

“Hahaha, wat grappig, ik zit aan precies hetzelfde te denken! Ik heb ook EVCC geïnstalleerd, maar ik kom erachter dat mijn laadpaal (Zaptec Go 2) alleen werkt via een zogenaamd sponsortoken. Dus nu ben ik aan het kijken naar de EMS-app, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar één app, vooral omdat het geheugen van Homey al tegen zijn limiet aanloopt; al die apps lijken steeds groter te worden…”

Helaas was ik te snel, het heeft wel weer even gewerkt maar zelfde situatie is terug.

Alles draait verder door en werkt op de Homey SHS, maar de APP/pagina laat weer demodata zien (warmtepomp en infrarood, en die heb ik echt niet)

Weer de melding too many requests en kan ook geen BUG inschieten :frowning:

Soms laat hij bij instellingen wel zien verbonden, en springt hij weer naar niet verbonden.
Het komt en gaat. Lijkt iets met de API te zijn denk ik. Is er een limiet in hoevaak er tegen de API van Homey kan worden geroepen?

Misschien elke keer als ik een aanpassing doe? Verder niemand last van? Ik heb je en dm gestuurd.

@Roedi_de_Lion Is dit een foutmelding van jouw dropbox?

Klopt

We doen ook hier hetzelfde Wil, parallel daaraan ben ik zelf ook aan hobbyen zoals je hebt gezien.

Misschien even groepje in aparte dm groep om hier eens de ervaringen te delen? Moet toch mogelijk zijn de ev ladingen knap te managen.

Is natuurlijk op dezw plek wat off-topic. Ev laden zit immers niet in de SlimLaden app. Of er moeten plannen zijn dit toch binnen deze app op te gaan pakken.

Helaas op de handmatig op de mom methode doen de batterijen niks.
Als ik op laadplan druk ontladen ze vol vermogen.

Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen? het gaat om twee zendure 800 plus apparaten.

Zie backlog.

+1

Goedeavond Roedi of mogelijk leden die hier misschien een antwoord op hebben.

Ik zit op versie 9.6.0 experimenteel en er staat een update klaar. Gezien alles nu perfect werkt met de 2 marsteks Venus 3 via modbus waveshare POE B wil ik eigen alles ff laten draaien.

Wordt 9.6.0 uiteindelijk stable of moet ik dan terug naar regulier en… blijft alles dan draaien?

dank alvast voor de terugkoppeling​:+1:

Ik weet het…maar wacht even op de anderen. :slight_smile:

Hahahaha, als De andere dan maar het zelfde antwoord hebben als jij hebt :wink:

Er komen aan de lopende band nieuwe test versies. Ik update deze eigenlijk eens per maand oid naar stable, soms iets vaker. Huidige stable is van 3 weken geleden.

Volgens mij kan je de updates even stilzetten toch? Of geldt dat dan weer voor alle updates?

9.60 wordt nooit stable…de laatste testversie voor stable wordt stable.

Hi Roy, kun je op de backlog mijn verzoek een +1 geven. Bij de 800 plus werkt het laden / ontladen nog niet naar behoren met meerdere batterijen

Ja oké, de update stond al stil sinds ik de 2e marstek ook werkend heb. Dit was wel een gedoe, blijk dat je de api moet stoppen omdat deze anders geclamd wordt door homey en dus niet bereikbaar is. Wel zie ik nog een ander dingetje met de 2e batterij die geeft de laad/ ontlaad niet goed door staat op 2500/2500. Gezien beide batterijen max 800/800 laden en ontladen. Zie screenshot maar dat is volgens mij niet het geval als ik de batterij bekijk die staat netjes op 800/800.

(zit nog steeds in het vat hoor…verzuurt niet)