[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Ik ben de "kritische apparaten " even aan het testen ivm nieuwe electrische auto. Dit heb ik getest met een smart home plug. Ik heb ingesteld dat de “aan treshold” op 1 Watt staat, dan weet ik zeker dat ie hem ziet. De smart home plug aangezet met een ventilator die ongeveer 115 watt vermogen geeft. Ik heb ingesteld op “altijd stoppen” … maar hij stopt niet… volgens de app is er wel een override van toepassing. Wat kan er mis zijn?

Hoi Christiaan,

Ik heb ook 3 batterijen en een EV maar ik heb bewust gekozen om de EV als kritisch apparaat in te kleuren en zodoende de EV te laden met overtollige zonneënergie, aangevuld met netstroom. Het geeft me de geruststelling dat ik mn batterijen kan gebruiken waarvoor ze dienen, namelijk het voorzien van mn huishouden van stroom.

Ik gebruik de app reeds enkele maanden tot extreme tevredenheid. Ik reageer zeer weinig omdat ik eigenlijk zeer weinig issues heb.

Big shoutout naar Roedi want hoe hij de app uitbreidt en ondersteunt, ongelooflijk…

Hier het antwoord, heeft dus niet direct iets met SlimLaden te maken maar is toch echt een Eufy ding.

Uiteraard is het optimaal maken/houden van de app een pré aangezien een Homey beperkt geheugen heeft.

Vandaag de homey energy dongel eraan gehangen want ik kreeg nog steeds een rood kruisje en N/A bij thuis verbruik. Denk toch dat ik ergens anders iets niet goed heb staan, hij herkend de homey dongel en mijn zonnepanelen maar blijft op rood staan.

Iemand ideeën ?

Het duurt meestal een dag of twee. Voordat hij groen wordt. Maar hij zit al langer?

Ja weekje maar tussendoor wel hoop gewijzigd zoals de batterijen op modbus rs485 en wat smart plugs die wat apparatuur meten.

Sinds vanmiddag de homey dongel, kan het even een paar dagen aankijken :wink:

Hoi Roedi, het valt me op dat Slimladen zich niet meer aan de maximale laadgrens houdt. Ik heb deze ingesteld op 0.95 (95%) en 1 keer in de 6 dagen 100%. Hij laad iedere dag door tot 100%.

Maar wat is er in korte tijd veel veranderd.:+1:t2:

Hoi Loek. Welkom terug. Was tijdje gelden. Vakantie geweest :smiling_face_with_sunglasses:?

Mooi hè de nieuwe web app. Next level.

Laden tot Max grens werkt bij mij gewoon hoor. Ik heb dat op 95% ingesteld en dat doet ie keurig. 1 keer per week 100% om alles te kalibreren.

Hoi Will, ik ben er vanwege vakantie en gezondheid een tijdje tussenuit geweest. Het ziet er allemaal geweldig en vernieuwend uit. Wel een beetje wennen, maar dat is altijd bij een verandering. Bij mij ging hij gisteren naar 100% en vandaag weer. Vreemd, maar misschien komt dit omdat ik vandaag de nieuwe versie heb geïnstalleerd en dat hij opnieuw is begonnen met tellen.

Ik heb/had hetzelfde met mn Marsteks. Ik heb seriële NOM aangezet en dat werkte

Ik heb de Marstek venus d met 6 batterijen, welke heb jij? Ik heb het op sequentieel staan omdat de batterijen roleren. Serieel zie ik er niet bij staan, wel parallel.

Net bezig geweest om mijn 4 Homewizard batterijen te configureren. maar het lukt me niet om de 4de batterij verbonden te krijgen. 2x de hele setup wizard doorgelopen maar de 4de blijft hij een foutmelding op geven. Wat doe ik fout?

Ik doel hierop, ik weet alleen niet of dat ook op de D van toepassing is.

Heb je de Homey App herstart? Wil wel eens helpen

Het lukt mij niet om een batterij in groep 2 te plaatsen zonder dat batterij 3 uit groep 1 wordt verwijderd.

Heb ik ook geprobeerd, de verbinding met batterij 4 blijft mislukken

Oké, dankjewel ik zal er eens induiken.

Misschien de originele Cutoff en de maximale laadcapaciteit beide even op 0.95 zetten.