[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

hangt er vanaf of je localStorage of sessionStorage gebruikt voor je tokens

Super! Ik ben het inhoudelijk niet helemaal eens met bullet 2 bij punt 2, maar goed… als Athom inderdaad geen client registraties toestaat kom je daar niet ver mee en maakt het verder weinig uit. Bedankt voor deze bevestiging!

de onboarding is belangrijker dan je denkt. Mensen haken af als dat niet soepel loopt

hij stuurt me naar deze url; en die onthoud maar 1 homey z’n gegevens :sweat_smile:

tot noch toe ging ik altijd naar:
homey1:
http://10.220.1.252:8778/
of
homey 2.

http://10.220.2.252:8778/dashboard.html?day=tomorrow

Maar beide worden nu doorgestuurd naar https://slimladen-web.pages.dev/ (als ik niet dashboard.html?day=tomorrow of dashboard.html?day=today erachter zet)

De slimladen app adviseert tot 95% laden, daar staat die nu ook op. De batterijen staan beide op DoD 80/20. Moet ik dan in de slimladen app de 95 naar 80 zetten?

Als ik een nieuwe snelkoppeling maak. Dan moet ik opnieuw credentials opvoeren. Vandaar dat ik dacht dat het wel lukt.

Dat is idd heel verwarrend. Maar het is maar 1 setting volgens mij. Als je dod op 20% zet, dan kan je dus maar van 20 tot 100% laden. Dat is 80%.

Het zegt dus niets over het maximale percentage.

Ik weet niet of ik nou zo blij ben met de nieuwe zon-laden strategie. Dit geeft veel meer onzekerheid of m’n batterij wel vol komt, zeker als er onvoorziene verbruikers doorheen fietsen.

Het voelt op dit moment meer als een hybride Max Winst - Max Eigen

Snel een json sturen

Via backlog

Misschien nog eens goed naar de rte kijken.

you’ve got mail

@all, op verzoek van Roedi vraag ik het hier uit of meer mensen deze foutmeldingen kennen of een oplossing weten.

Situatie: Anker Powerbank Max AC 7kwh enkel gekoppeld aan SlimLaden app. Functioneert naar het oog prima want de batterij schakelt mee met de planning. Wel zou ik sommige hick-ups mogelijk missen want zit niet de hele (maar bijna hele) dag naar het laadschema te turen. Toch klopt er iets niet met zoveel foutmeldingen, zijn er gemiddeld 6 per dag. Uiteraard geen andere apps via de Modbus of anderszins aan de Anker gekoppeld. Anker bezitters of andere batterijbezitters die de meldingen herkennen?

1000079141

1000079142

1000079140

Nee meldingen ken ik niet. Heb je goed Wifi bereik op de plek van de accu?

@Roedi_de_Lion heeft het bij “ Besturing” toegevoegd.

O o o wat wordt het mooi :melting_face:

Sommige portrait pagina’s zien er nog niet goed uit. Heeft met de breedte van het scherm op de iPhone te maken maar wellicht dat dat nog beter gemaakt kan worden. De landscape versies van die pagina’s gedragen zich wel goed.

Mmm, dat geeft problemen…

Vandaag in de webapp nog niet maar afgelopen dagen wel deze onderstaande meldingen op mijn Sessy. Dacht dat het misschien aan de vele (±90) apparaten zit die op mijn Homey pro (2023) staan aangesloten. Laadplan werkt volgens mij verder goed dus nog even niet gekeken of ik nog ergens iets anders kan instellen zodat het voorkomen kan worden.

Ja dat dus wel, Unifi network hier thuis en die geeft de Anker een prima dBm in de range -50 tot -60