Groot gelijk.
Meerwaarde nu is waarschijnlijk dat op de iphone bij presentatie schermen nog niet geheel netjes worden weergegeven. Verder vind ik de dev versie rijker dan de iphone of iPad versie.
Voor jo zal het beheer ook stukken makkelijker worden door maar 1 set te beheren/developen.
Webapp is helemaal top!
Bedankt!
ik denk dat het je (als een-pitter) heel veel extra tijd gaat kosten voor die platform-specifieke apps.
klopt idd. Als je naar de SOC lijn kijkt dan loopt die linear. Klopt dus niet wat ik zei.
Misschien kan @Roedi_de_Lion toch even kijken?
Het lijkt erop dat het ochtend-blok redelijk vergelijkbaar is met het avond-blok, maar de RTE wijkt stevig af naar het lijkt.
Zit iedereen wel op versie 9.6.0 van de slimladen versie op Homey?
Het is maar één versie van de code, maar hier en daar gaat het elkaar weleens bijten verwacht ik. Ook moet ik extra deployen. Dat kan dan maar gratis 15x per maand. Ik moet nog door de keuring heen etc.
1. Waar staat je API-key?
Alleen in je eigen browser (localStorage; in de native iPhone-app: de iOS-Keychain). Verder nergens. Concreet, uit de code:
- De web-app is puur statische bestanden op Cloudflare Pages â er is geen backend van ons die je invoer ontvangt of opslaat.
- Je API-calls gaan rechtstreeks van je browser naar je eigen Homey via Athoms eigen relay (
https://<jouw-cloud-id>.connect.athom.com), met de key als Bearer-header. De key raakt dus alléén Athom-infrastructuur â onvermijdelijk, want dat Ăs de Homey-API. - Onze eigen worker krijgt de key nooit: die ziet alleen je Homey-cloud-id en een anonieme install-teller â net geverifieerd dat er in geen enkele worker-call een token meegaat.
- Support-JSONâs worden op de Homey zĂ©lf samengesteld en maskeren secrets vóór verzending.
Dus: je hoop klopt â geen key in een online database.
2. Waarom geen OAuth?
Terechte vraag, en het eerlijke antwoord is tweeledig:
- Athom geeft OAuth-client-registraties niet vrijelijk uit. Voor de nette âklik login â sta toe â terugâ-flow moet je bij Athom een geregistreerde OAuth-client hebben (client-id/secret), en dat programma is zeer beperkt toegankelijk. De API-keys (Instellingen â Systeem â API-sleutels) zijn juist Athoms eigen self-service-antwoord voor dit soort integraties â de door hen bedoelde route.
- OAuth zou de privacy-eigenschap die je nu waardeert juist onder druk zetten: bij een klassieke OAuth-flow heb je vaak een backend nodig voor de token-exchange en het bewaren van refresh-tokens. Nu is de keten volledig backend-loos: browser â Athom â jouw Homey, punt.
Zou Athom ooit een publieke PKCE-flow voor derden openstellen, dan is dat zeker het onderzoeken waard.
Het is wel leuk hoe dit dan gaat:
- Ik heb een browser app met htmlâs
- Ik maak een iPhone app
- Ik maak hem ook geschikt voor Android
- Ah leuk: kijken wat ik voor de iPad kan doen
- JeetjeâŠde app kan dan ook op MAC met M4 chip.
- Wat mis ik nog: WindowsâŠhoe doe ik dat?
- Er komt een nieuwe Web app voor de Browser met de look en feel van de iPhone variant
Maar ehâŠde nieuwe variant van de Web appâŠkan op alle platformen ![]()
En ondertussen neemt het beheer toe en kom je niet meer toe aan development.
je zou wel kunnen overwegen het deviceId van de Laadcontroller zelf op te zoeken via de API.
Hier 9.6.0, ziet er allemaal goed uit. Al vragen getackeld en ik ben zeer te spreken over de App op de Oneplus Pad 3 Android Tablet. Overzichtelijk, doorgrondelijk en snel.
Die 15 heb jij voor een week nodig ![]()
Ik heb 2 homeys.. met jouw app erop werkt dit dan ook nog met de web app? ![]()
Allemaal veel plezier met ontladen tijdens de zonsverduistering morgenavond! ![]()
@Roedi_de_Lion in Masterplan Timeline: in weergave âbeide dagenâ en ik selecteer een willekeurig kwartier voor morgen. en ga daarna terug met de knop âvandaagâ wordt er een leeg scherm geladen. Na pagina verversen wordt vandaag wel getoond.
(firefox, zowel windows laptop, als iphone)
Ja idd. Maar jaâŠ. Je moet toch al twee codes opzoeken.
2 honeyâs 2 apps. Geen idee eigenlijk. Volgens mij wel. Je maakt gewoon 2 snelkoppelingen.
Mooi gemaakt hoor. Nog even wennen maar de mogelijkheid om twee dagen te kunnen zien van het masterplan vind ik top.
Wel jammer dat hij die instelling niet onthoudt. Zodra ik de pagina ververs (web) dan komt hij weer op âvandaagâ ipv âbeide dagenâ.