[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Wow hoe mooi zou dat zijn als we de ev met SlimLaden zouden kunnen laten samenwerken (is ook een oude wens van mij)

En @Roedi_de_Lion ik zie ook een enorm voordeel voor je vloot programma. Sommige autos kunnen al V2G dus die kunnen laden en ontladen. Dat zijn dus thuisaccus waar je toevallig ook nog boodschappen mee kan doen :joy:

Dit kan je vloot capaciteit enorm verhogen. 1 ev kan al makkelijk 80kWh zijn. Maar ook auto’s die alleen kunnen laden kunnen een meerwaarde geven en zullen je laadvermogen van je vlootprogramma enorm verhogen.

Ik zie ook slimme laadapps die bij bepaalde energieleveranciers een bonus geven. Met andere woorden, ergens is er geld te verdienen met EV’s slim op te laden.

Welterusten iedereen. Er zijn dit weekend weer mooie ideeën en ontwikkelingen ontstaan. :ok_hand:

Ja grafiek ziet er nu logischer uit. Thx (9.5.1)

@Roedi_de_Lion SlimLaden hier denkt dat het nog gisteren is…

Ik zie dus in de app de prijzen van “morgen” ook al, dat zijn de prijzen van vandaag dus. Homey al opnieuw opgestart maar dit doet niets. Batterijen zijn gisteren ook niet ontladen op de dure uren. Enig idee? Ik zal een JSON sturen, hopelijk kan je dit oplossen…

Zoals ik het zie: qua winst maakt het geen verschil, maar het is wel ‘groener’

Bij mij gewoon goed. Even de app resetten?

Met een flow de prijzen ophalen.

Om 23.57 worden de prijzen gerouteerd van morgen naar vandaag. Als je dan net je app herstart. Gaat het even mis. Misschien was dat het?

Thanks dit heeft het opgelost. Ik denk dat Homey geheugenproblemen heeft gehad, dat is mooi k*t haha

Vraagje voor als je tot de laatste cent gaat.
Je ziet het stuk ontladen rechts en daarnaast STOP.
Bij het STOP gedeelte zitten kwartieren die duurder zijn dan enkele in het stukje ontladen daarvoor. Je zou dan toch verwachten dat de lagere bij blauw dan naar STOP gaan en de duurdere bij STOP naar ontladen?

EDIT: duidelijker plaatje (de rode krabbel/streep is een vergissing).

Correct, maar er zijn ook andere factoren naast prijs die kunnen meespelen. Bijv. Geleerd verbruik, RTE

Ik denk dat de ontwikkeling wat snel gaat nu :upside_down_face:, voor iPad waarschijnlijk prima, iPhone is het te veel info

Ja. Is daarvoor ook niet gebouwd. Maar ach. Zit het in de weg? Anderen vinden het weer handig. Nog niet netjes overal. Ik kijk nog.

Ik heb twee zendure batterijen toegevoegd, ik kan er alleen maar 1 aansturen in de app de andere werkt niet. Heeft iemand een idee hoe dit kan ?

Ook zie ik in de API maar 1 batterij staan maar in het overzicht twee. Als ik de tweede niet werkende handmatig laat ontladen zie ik het wel in het dashboard.

@Kenny_S je kan kiezen welke info je ziet. Je hebt nu duidelijk1+2 geselecteerd. Dat is een keuze. Kan ook 1 kiezen

Ik zie volgens mij duidelijke foutmeldingen in je scherm?

Dat zijn meldingen die ik heb opgelost. Maar nog steeds doet 1 van de 2 batterijen het maar terwijl ik de sociale bijvoorbeeld wel kan zien van 2 batterijen. Alleen bij de api zie ik maar 1 batterij in het dashboard

Mee eens maar als je kijkt naar die blokken, ze liggen dicht bij elkaar dat hoeft toch niet met leren en rte te maken hebben.

json support ticket…dan kan ik kijken.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen.

ipadres homey:8778/backlog

In elke tegelindeling is er te veel tekst voor een ‘klein’ telefoon scherm. In je eigen screenshot ook:

Persoonlijk zou ik het ook fijner vinden als alle tegels volledig ‘uitgeklapt’ zijn ipv scrollen per per tegel. net wat gebruiksvriendelijker.

De 4 suggereert dat er 4 tegels onder elkaar komen, maar dat is een 2x2 matrix (2|2).

Verder weer een top update, het menu is een zeer waardevolle toevoeging :hugs:. En de snelkoppeling naar dit forum ook :face_savoring_food:.