Hoi Wil, dank voor de uitgebreide beantwoording.
Dus als ik het goed begrijp, nu het kritische apparaat verwijderen.
De vraag die dan ontstaat is, waar doe ik dat?
Ik zie geen lijst/opsomming van apparaten.
Hoi Wil, dank voor de uitgebreide beantwoording.
Dus als ik het goed begrijp, nu het kritische apparaat verwijderen.
De vraag die dan ontstaat is, waar doe ik dat?
Ik zie geen lijst/opsomming van apparaten.
Overigens zie ik dat bij jouw nog steeds wat verbuiksmeters niet juist ingesteld zijn.
Immers je zonnepanelen leveren 7.0 kWh, je levert terug aan het net 6,3 kWh, je betterijen doen niets (1w), je huis verbruikt niks. Dus netto heb je 0,7 kWh over. Daar laad je de auto mee met 10,3 kWh. ![]()
Dat zou ik ook wel willen ![]()
![]()
![]()
(Het verschil 9,6 kWh is blijkbaar gratis uit de lucht gevallen stroom ![]()
)
Dus mijn advies zorg eerst dat het plaatje klopt. Dan kan SlimLaden de juiste beslissingen nemen.
Je kan natuurlijk met vermogen even checken met de meter in de meterkast. Je zonnepanelen even met de zonnepanelen app en je accu is meestal ook met een andere app via de cloud of zo te checken. Als je weet welke niet juist is, daar even gericht mee aan de gang gaan. (Dan eventueel ticket met json aanmaken. Kan Roedi ook gericht kijken)
Nee niet verwijderen.
Je moet via de internetbrowser op je laptop of zo naar de setup pagina’s. Ik moet nu snel even weg. Is vast wel iemand die je weer een stapje verder helpt
(Iets met op adres van je
Homey intikken, maar weet het even niet precies uit mijn hoofd). Thuis allemaal bookmarks
)
Ik weet nog niet wat er fout gaat, wat ik dus verkeerd doe.
Maar de auto is zelfs NIET aangesloten.
Ik had verwacht dat de instellingen van de batterij, (fysieke gegevens) geheel automatisch zouden worden geïmplementeerd.
Ik ervaar het nu nog als een complexe materie. Wellicht dat het Sigen AI een beter gebruik toepast.
Uit mijn hoofd
En dan bij de x-jes je op adres van je
Homey in het netwerk.
Dan ga je naar het stekkertje rechtsboven.
Aha. Vandaar. Hoop dat je even doorzet. Het is de mooiste app die er is. Misschien kan @Roedi_de_Lion je even bij de hand nemen voor de eerste stappen. Of dat het je via de url op je laptop duidelijker wordt (ik heb het idee dat je die nog niet ontdekt heb.
Was een weekendje weg ![]()
Geïnstalleerd. De Terugknop werkt bij mij niet op elk scherm. 16 Pro met iOS 27.0 (beta).
Roedi heeft mij bericht, we zijn er mee aan de slag.
Probleem is dat de NoM schakelaar telkens zonder tussenkomst na een paar minuten op stop springt.
Wordt vervolgd.
Hopelijk snel toegang tot de Android app.
Ik hoop dat je al wat verder bent gekomen.
Jouw eerste stap is je verbruiksmeters goed koppelen in SlimLaden
Misschien heb je wat aan een afbeelding zoals het er in jou geval uit zou moeten zien
De eerste drie zitten echte verbruiksmeters in, de laatste is een rekensom van SlimLaden
Er kunnen kleine verschillen zijn doordat niet elk van de verbruiksmeters gelijk en even vaak rapporteert.
Superfijn. Ik zie dat onze laatste Posts elkaar gekruist hebben (dus sommige van mijn opmerkingen heb je beantwoord )
Als Roedi ermee bezig is komt het vast goed.
Dag Wil, dank voor jou meedenken.
De situatie is nu als in de afbeelding, deze volg ik dan ook.
Maar even daarvoor zag het er echt anders uit, met een waarschuwing die ik niet kan uitleggen.
Paar minuten later, een heel ander beeld met een warschuwing.
Ja, de batterij is leeg, maar waarom wordt deze niet gevuld?
Omdat het goedkoper is om hem later te vullen.
ja, wij ook via laadloon.nl, het eerste kwartaal net geen 14 cent per kWh (zonnestroom).
“schat we worden rijk, je kunt eerder stoppen met werken.” ![]()
Er is op dit moment een issue met kritische app. Maar jouw app wordt sowieso niet herkent. Ligt meestal aan de juiste capability. Je kan een json sturen met als geïnspecteerd apparaat de laadpaal.
Ik kan de laadpaal (Alfen Eve Single Pro) helaas niet koppelen. Dit ivm zakelijke verrekening, Eneco eMobility wil de pincode niet afgeven.
Ik heb een paar maanden terug een UTP-verbinding met deze laadpaal gelegd, ik zie de laadpaal in mijn netwerk maar door het ontbreken van de pincode heb/kan ik geen enkele invloed daarop uitoefenen.
Onze EV (VW ID.7 Tourer Bus. Pro) is gelukkig wel beschikbaar en die heb ik nu als kritisch apparaat geprobeerd te koppelen.
Misschien dat ik de instellingen onjuist heb geinterpreteerd.
@Roedi_de_Lion
Was even met vakantie dus niet alles meegekregen. Is er wat gewijzigd in de tags? Ik gebruikte altijd Laadplan_vermogen maar deze geeft nu 0 terug.
Zie dat er nu is:
Als ik nu de flow handmatig start met de tag: “vermogen totaal” dan krijg ik helaas een error:
Hij geeft sws ten alle tijde 10,7 kWh. Of je laad of niet maakt niet uit. Daar zit duidelijk wat mis. Maar ik denk dat Roedi dat wel in de json kan zien. Die zou ik mee Starten. Laden> 10 kWh of zo en niet laden 0kWh. Dat is wat je moet zien.