[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Die boom rechts meteen paar cm boven de grond afzagen. Dan leveren de zonnepanelen op het schuurtje meer op.

Zekerssss

Ik heb de Android app probleemloos kunnen installeren en nog heb problemen tegengekomen. Over een week, als ik terug ben van vakantie, zal ik er uitgebreide naar kijken!

Kan je eens een json support ticket sturen? Deze batterij aansturing is nog in beta namelijk.

Ik heb een nieuwe testversie geplaatst, 9.4.3.

In deze versie kan je eens experimenteren met mijn andere app de Shelly Simulator. Ik heb deze nu zo aangepast dat je hem ook met meerdere batterijen kan gebruiken ipv de CT003.

Je kan dus de in mijn geval 2 Marsteks koppelen
door 2 ipadressen in te vullen in de app.

In de SlimLaden app moet je dan het volgende aanzetten:

Oh ja. En ook de nom regeling op sequentieel zetten.

Nieuwe versie van zowel iPhone als Android:

• Laadplan landscape: grote grafiek + touch-scrubben, “Reden ▾”-toggle, tabel op grafiek-breedte
  • Alle schermen netjes gecentreerd (weg van het Dynamic Island) + compacte “‹ Terug”-koppen
  • Energieflow: deeltjes-snelheid volgt het vermogen; SOC leesbaarder in de accu-cirkel
  • VOORSP-tabel incl. DC-panelen + “t/m nu / hele dag”-totaal
  • Backlog: Stemmen-tab toont nu de features (mét bedrag-stemmen), toolbar uitgelijnd
  • Instellingen: eerlijke verbind-badge + nette watch-sectie voor wie geen watch heeft

Pm gestuurd.

Zie ik nog niet

Volgens mij heb je me nog niet aan de lijst toegevoegd?

Hoi hoi. Even geleden melde ik al dat de werkelijke opbrengst van mijn zonnepanelen zo een 5 tot 10 procent lager lag als voorspeld. Roedi melde dat hij de voorspelling “zelflerend” had gemaakt. Ik gebruik de solcast intergratie voor mijn zonnevoospelling. Nu valt het me
Op dat de voorspelling steeds meer uit de pas gaat lopen. Voor vandaag zitten er zelfs 2 uren bij die ik nog nooit gehaald heb 12 kWh. Ook 80 kWh op een dag heb ik afgelopen 8 jaar nooit gehaald.

meer mensen waar dit niet meer juist is?
@Roedi_de_Lion wellicht deze zelflerende functie terugdraaien of via switch optioneel maken?

Ticket aangemaakt

Het was idd de learning. daar zat een foutje in. Ik had er vandaag zelf ook last van, maar ik wilde nog een dag aankijken omdat het de dagen ervoor juist wel goed ging. Ik voeg ook een setting toe.

Deze staat standaard op aan, omdat hij minprincipe nu ook op aan staat.

Ik had dit niet onderwater zo moeten aanpassen. Ik fantaseerde dat gebruikers gingen aangeven dat de forecast de laatste tijd zo goed gaat… :innocent:. ..had beter moeten weten.

Had je je emailadres doorgegeven?

Grappig. Ik weet niet hoe lang dat al is, maar heb het idee nog maar kort. Ik zie ineens dat homey zelf ook een zonnepanelen opbrengst voorspelt in het tabblad energie. (Grijze stippellijn)

Goed bezig!

Yep, via mail, zal ik zo nog een keertje doen. Gedaan, via gmail nu

I like this app and enjoying using it, but I still need to figure out a lot of setting and how to use them.

But nevertheless it works fine for now and I have a cosmetic request.
Is it possible to get the font color brighter for the text in the red circles? Because on a smartphone it’s not to read.

Er was nog iemand met een verzoek. Weet even niet meer wie.

Wat gaat er hier fout, batterij is amper geladen en PV-energie wordt op export gezet zonder enige waarde?

Ik heb hetzelfde ik heb al ticket met json aangemaakt.

Het zit hem in je laadpaal. Laadplan wil nul op de meter draaien. En dat is wat hij doet.

Echter was het de bedoeling dat je met een kritisch apparaat (indien goed ingesteld) het laadplan door niet beïnvloed zou worden. Slim laden gaat dan naar “verbruik kritisch apparaat op de meter”. Dit stukje lijkt sinds enige tijd niet meer goed te werken. Is een beetje een terugkerend probleempje. Als Roedi er naar gaat kijken is het meestal bij de volgende release weer goed. Echter op enig moment gooit zijn vriend Claude toch weer roet in het eten :winking_face_with_tongue:

Maak ticket aan en sluit json met je laadpaal bij. Komt vast goed.

Tot die tijd “boostladen” even aanzetten. Dan laden je thuisbatterij even geforceerd.