[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Bedankt!

Ik heb de app verwijderd, opnieuw erop gezet, alle devices geinstalleerd en nu werkt het. Misschien handig om dit bij de setup te vermelden / checken ?

Hmmm…wel standaard eigenlijk toch? Maar het komt af en toe wel voor. ik zal eens kijken.

Tja, even delen, heb je je netwerk vervangen, een nieuwe HW P1 zonder verbindingsproblemen, heb je Slimladen lekker werken: gaat de MT batterij ineens in error, weet niet meer wat zijn soc is, is binnen 2 minuten vol geladen en binnen een minuut ontladen (opnieuw calibreren lukt niet)…resetten, uit, aan, contact met MT, nieuwe firmware CT003, meer tips om uit te voeren maar blijft de weg kwijt zijn. Krijg nog reactie MT nav laatste bevindingen, ze reageren best snel. Ben benieuwd. Voorlopig maar even alleen de 3 HW batterijen geconfigureerd…

Hmm. Altijd balen. Even afkloppen, maar bij mij doen de beide marsteks het eigenlijk altijd. Alleen de CT003 verliest soms zijn verbinding, al is dat de laatste tijd ook behoorlijk goed.

Swipen in Android app:

Ik ben geen android gebruiker, maar heb nu wel een telefoon om de app op te testen. Het swipen tussen pagina’s is niet in de app ingebouwd. Dit is standaard software van Android, maar moet je wel instellen.

Bij de iPhone heb ik het wel gemaakt.

Top. In de nieuwe versie neem ik aan?
Duurt even voor die update erdoor is geloof ik. Ik wacht af. Zit nu op 1.0.0 build 16

Wat een mogelijkheden en een instellingen, daar zal wel wat tijd overheen gaan voordat ik dat allemaal onder de knie heb.

Ziet er prachtig uit.

Stik natuurlijk van de vragen, deze zal ik voorzichtig stellen.

Sigenstor 27 kWh (3x9.05 kWh)
Inverter 15 kW

Alfen lader (niet verbonden aan het internet) 11 kW, Volkswagen ID7 Tourer, (wel verbonden)
Panasonic FE Warmtepomp (Heishamon MQTT aansturing)

Hoe laat ik het systeem weten dat ik deze groot verbruikers heb?

In de apparaat monitor. Laadpaal (ik raad je aan die even met UTP aan te sluiten) als kritisch apparaat aanmelden. Dan kan je bijvoorbeeld aanvinken dat ie je accu’s niet leeg trekt.

Dag Wil,

Dank voor zo’n snelle reactie.

Ik kan de laadpaal wel met UTP aansluiten maar heb geen toegang tot instellingen, deze zitten achter een pincode welke niet in mijn bezit is, Eneco eMobolity wil deze ook niet afgeven. (zakelijke verrekening)

Ummm, dat is balen. Dan kan je de auto als kritisch apparaat aanmelden.

Dan krijg je dit idee
Als 1 apparaat gelukt is en je snapt alle instellingen bij dat apparaat, dan is de rest eenvoudig

Wat je op bovenstaande afbeelding ziet:
Laadpaal/auto is als kritisch apparaat ingesteld met de instelling dat deze het laadplan niet beïnvloedt. Je ziet de laadpaal pakt 10,7 kW. En de accu’s blijven laden. SlimLaden regels dan eigelijk “het kritieke verbruik op de meter” in plaats van “nul op de meter”. Voor mij een wenselijke situatie (ik wil op de goedkoopste uren zowel accu’s als auto laden).

Wel van belang dat Essent de P1 op de
Alfen heeft aangesloten. Zodat als je boven de 25 ampere op een fase komt, de laadpaal terug gaat in vermogen.

Bovenstaand werkt bij mij perfect.

nog effe bij het eerste plaatje, Blanca (onze EV) staat er in.

Waarom lijkt het alsof er geladen wordt, ik vraag dit daar ik zie dat de gele pijltjes lopen.

Volgende app, onze Panasonic FE warmtepomp instellen.

Ja, dat is gebeurt, de loadbalancing werkt naar tevredenheid.

Zijn er al eerste ervaringen met de Android app?

Iets klopt hier nog niet. Netafname en zonneopbrengst moet ten alle tijden gelijk (of bij benadering door vertraging van bv doorgifte vermogen zonnepanelen) huisverbruik + laden accu + verbruik van je auto.

Ik denk dat je even een ticket moet aanmaken met json. @Roedi_de_Lion kan dan meer zien. Misschien dat hij evenmin de post kan reageren

De batterij zit redelijk vol.

Ja maar hij geeft aan dat je auto oplaad (10,4 kW). Waar haalt ie dat vandaan? Je accu’s geven niks (3 watt), je net opname is minimaal (644w) en je zonnepanelen leveren het ook niet (1,2kW).

Dus je hebt ergens niet de juiste kWh verbruiksmeters gekoppeld. Dat gebeurt wel vaker met SlimLaden en die kan je handmatig overschrijven. Maar ik denk dat je dit even via Roedi moet doen (als hij zijn iOS en Android SlimLaden ontwikkelingen los kan laten :rofl:)

Of even het gras gaat maaien. :innocent: met een leuk nummer erbij. Spotify

Leuk hoor!!