Na de download kan je de emulator starten en gebruiken.
Let wel op dat je bij het publiceren naar Google Play eenmalig €25 moet betalen voor een ontwikkelaarsaccount. Ook zijn er minimaal 14 betatesters nodig om je app publiek beschikbaar te maken. Er zijn ook alternatieve appstores zoals de Galaxy Store van Samsung (werkt alleen op Samsung telefoons en tablets) waar minder restricties zijn.
Hi Roedi. Ik heb het idee, dat na de laatste versie het net verbruik niet meer wordt getoond in het dashboard, gisteren iig wel. Zonnestroom en mixed batterijstroom wel. Ik heb in de instellingen de externe meter op verscillende P1’s gezet, geen verandering. Staat nu weer op Homey Energy dongle en de default waarden. Herstarten app geen verandering. Geen errors. Ik heb ticket aangemaakt.
Edit: door tips van Roedi bleek P1 instelling niet goed meer te zijn, wellicht doordat ik van de week mijn interne (wifi) netwerk heb vervangen en bijna alle apparaten nieuwe ip’s hebben gekregen. Veel moeten wijzigen, ik denk verkeerd in de app gezet. Nu draait het weer prima!
Beste, Ik deze app geïnstalleerd en ziet er heel uitgebreid uit. Nu heb ikzelf geen thuisbatterij maar zou graag testen met een virtuele batterij om te zien of ik er voordeel kan uithalen of niet en eventueel kijken welke capaciteit deze ideaal zou moeten hebben voor mij. Nu vind ik echter niet hoe je die virtuele batterij kan instellen.
Mijn excuses moest ik een post hierover over het hoofd heb gezien.
Iemand die weet of dit mogelijk is met de slimladen app en een eenvoudige handleiding heeft voor een leek?
Alvast bedankt.
Je kan alles invoeren in de wizard en zelfs je beoogde batterij specificaties. Alleen bij daadwerkelijke batterij koppeling dan op handmatig zetten en daar verder niks mee doen. Heb je iig een planning op basis van huis verbruik P1, verwachte zon en laad/ontlaad gedrag voor jouw batterij adhv de specs. Volgens mij wat je zoekt.
Sinds enige tijd hebnik met iets minder zonneopbrengst van mijn zonnepanelen als verwacht. (5-10% over de hele dag)
Zag vanochtend in het weerbericht dat ons land (en de rest van midden/noord Europa) wat last had van de rook van de bosbranden in zuid Europa. Meer mensen die dat terugzien?
Aha. Had wat mij betreft niet nodig geweest. Met de juiste gegevens had is een hele goede voorspelling. Nu hebben we extra knoppen waaraan geregeld wordt. Maakt het complexer en misschien ook wel zwaarder. Maar weet niet hoe dat bij andere was. Van de andere kant zit het mij ook niet in de weg.
Ik ben benieuwd: wat heb je precies zelflerend gemaakt? Gaat het om de input van Solcast, de daadwerkelijke opwek of iets anders?
Ik hoop eigenlijk dat het om dat laatste gaat, omdat ik de instellingen van mijn panelen in Solcast bijstel op basis van mijn actuele verbruik en opbrengst. En er dan vanaf wil blijven.
Klopt het daarnaast dat er nog steeds drie Solcast-calls per dag worden gedaan? Als dat zo is, zou het misschien een mooie uitbreiding zijn om het aantal calls door de gebruiker instelbaar te maken, bijvoorbeeld tussen 1 en 10 keer per dag.
Ja hele kopje ‘API-keys’ bestaat niet bij mij in de instellingen. Als je de screenshot ziet staan bovenin de tags/chips ook alleen de mini, 2023 en 2026
Ja Power User staat aan,.. Is echt ontbrekende functionaliteit van Pro2019
Opzich kan ik prima uit de voeten door het gebruik van het Homey Dashboard, want daarmee is de SlimLaden app ook buiten het thuisnetwerk te benaderen. Heb de 3 SlimLaden widgets op de homey frontpage staan.
Alleen het timeline overzicht (kwartierplanning), zonvoorspelling en verbruik ontbreken nog, als die ook in een widget zouden kunnen dan zijn alle belangrijkste functionaliteiten zichtbaar en aan te sturen zowel binnen als buitenshuis en is een afzonderlijke app voor mij iig niet eens meer nodig.