Er staat nu een nieuwe versie. het is vinkje zetten en dan op opslaan drukken he.
Dat zou top zijn, ik heb er wel een waveshare kasje tussen zitten, ik weet niet of dat nog iets uit maakt?
Ik gebruik nu deze om hem uit te lezen.
Yep, vinkje blijft nu staan.
yes nu wel gelukt met de nieuwste versie.
@Roedi_de_Lion en wanneer kunnen we de eerste inkomsten verwachten? hahah
Haha…eerst je rekeningnummer doorgeven he.
Er zijn er nu 6 aangesloten ineens.
Je kan even kijken in de app…wat de status is van de huidige implementatie.
Ik zie geen Opslaan knop bij Vloot
Hi allemaal,
Sorry dat ik zo ontzettend incapabel ben maar ik krijg het niet voor elkaar…
Ik heb de app draaiende en alles gekoppeld op het belangrijkste na… de thuisbatterij.
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Het is een Zendure Solarflow 800 Plus. Hij is op dit moment lokaal bekend in homey via de zendure app en ook via de experimentele van Zendure.
Ook heb ik een broker opgetuigd maar ik weet niet of ik op “de juiste weg” was.
Alvast bedankt!
Ik weet het niet meer helemaal precies maar volgens mij heeft de Zendure Solarflow 800 Plus geen lokale API en misschien nog andere reden, maar hij wordt niet ondersteund in mijn app.
Goed nieuws: dat Waveshare-kastje is geen probleem — het is precies de opstelling waar mijn Solis-integratie voor gebouwd is. ![]()
In SlimLaden zit namelijk al een complete Solis-integratie (Modbus TCP via een RS485-gateway zoals jouw Waveshare, poort 502 — zelfde route als de app die je nu gebruikt). Uitlezen (SOC, vermogen, temperatuur, energie-tellers) én aansturen (geforceerd laden/ontladen + zelfverbruik) zit er allemaal in.
We hebben het alleen nog niet werkend gekregen op echte hardware.
- Belangrijk vooraf: er kan maar één systeem tegelijk met de omvormer praten via die Waveshare (staat ook in de docs van de app die je nu gebruikt). Tijdens het testen dus de Solis Hybrid Inverter-app even uitschakelen/pauzeren — anders zitten ze elkaar in de weg.
- In SlimLaden: communicatiemethode “Solis - Modbus TCP” kiezen, het IP van je Waveshare invullen (poort 502), en je accu-capaciteit + max vermogen invullen (die van je Dyness).
- Dan checken we samen: klopt het uitlezen (SOC/vermogen), klopt de richting van het vermogen bij laden en ontladen (dat is het belangrijkste testpunt), en werken de laad/ontlaad-commando’s.
Nog één eerlijke kanttekening: een Solis kent geen echte “stop” — stop = zelfverbruik-modus. Daar houdt de app al rekening mee.
Wat is trouwens je exacte omvormer-model (typenummer)? Dan check ik vooraf of de registerset matcht.
Ik heb enkele apparaten bij apparaat monitoring toegevoegd. Ik zou het best wel handig vinden om Apparaat Monitoren per apparaat in een flow aan of Uit te zetten.

Meerdere van de apparaten die ik heb draaien niet elke dag en als ze wel draaien zou ik wel gebruik willen maken van de mogelijkheid om het apparaat gedurende een tijd via socket aansturing te gebruiken op de gunstigste kwartieren voor een bepaalde tijd.
Ik heb dit ook als een feature opgevoerd.
Groeten Wilfried
@Roedi_de_Lion , ik doe niet mee met het vloot programma. Leuk idee maar ik heb in de 13 jaar al voldoende verdiend met mijn 11 panelen en Ferraris meter. Succes ermee, ik houd het alleen momenteel met je geweldige programma. Groeten, Herman
Helemaal goed hoor Het gaat niet alleen om het verdienen wat mij betreft. ik denk ook dat dat echt geen grote bedragen gaan worden hoor. Er bestaat bijvoorbeeld ook een mogelijkheid om congestie tegen te gaan. Eigen lijk is de prijs alleen al een congestiemiddel. De prijzen zijn goedkoop… omdat er overschot is aan stroom. Het is juist fijn om dan te laden.
Ik denk dat je je ook even in moet lezen in hoe die contracten er voor de onbalans er uit ziet., ivm met alle juridische consequenties. Voor zover ik weet moet je garanderen dat je binnen een zekere tijd (milliseconden?) een groot vermogen moet kunnen afnemen dan wel opleveren. En je zult een iets van een bv moeten oprichten, en de opbrengsten overboeken naar de aangesloten deelnemers. Voorwaar geen kattepis.
Hi Roedi. Inmiddels heb ik mijn wifi installatie vervangen door een Unify wifi. Verbindingen zien er nu goed/beter uit.
Wel zie ik net, dat in mijn mixed install 1 HW batterij aan het ontladen is en de MT aan het laden (dat is oké ivm zon of nom).
Kan niet zien wat er gebeurd, kan jij wat zien wat de reden is (om verder te kijken of dingen uit te sluiten)…ticket heb ik aangemaakt.
Ja. Die weg wil ik ook niet gaan hoor. De echte onbalans markt AFRR oid is niet haalbaar. Daar moet je batterij heel snel voor reageren. De Marstek en mijn app reden dat echt niet.
Wel leuk dat je meedenkt.
Wát een geweldige app, supergaaf! Sinds afgelopen week in het bezit van een Anker Max AC en deze gisteren gekoppeld aan de SlimLaden app en de configuratie doorlopen. Zit wel nog met wat vragen waar de experts hier vast ervaring mee hebben.
- Draait de SlimLaden app helemaal uit zichzelf, of zijn er toch wel flows nodig die het allemaal nog beter maken? Moet ik bijvoorbeeld ieder uur het laadplan updaten oid, of is dit niet nodig?
- Ik zie nergens dat de SlimLaden app standaard rekening houd met onze aanwezigheid thuis, we zijn best vaak een paar dagen van huis, dan is het verbruik natuurlijk veel lager. Wat is de manier om hierop in te spelen? Is er een mogelijkheid tot thuis/afwezig flow, of kan ik dan middels een flow een betere Slimplanner aanzetten? Hoe doen jullie dat hier?
- Heb het idee dat ik er overheen kijk, want moet vast ergens staan, maar wat zijn de configuraties achter de 3 verschillende Slimplanners? In de startpost staat een kopje Strategieën maar daar staat Dynamic Strategie (Standaard) en Net Zero Strategie, inmiddels zijn het er 3 en heten ze ook anders.
-
Je hoeft in principe geen flows te maken. Sommige gebruikers doen dat wel, maar die snappen het natuurlijk niet.
. Het plan wordt elk kwartier opnieuw gemaakt. -
Je kan hiervoor de apparaat monitor gebruiken. Een van de profielen heeft een basis + apparaten die aan gaan dat leidt tot een kwartier voorspelling. Als je niet thuis bent, gaan de apparaten ook niet aan en is de voorspelling alleen de basis.
Zodra een apparaat aan gaat, maakt hij meteen een nieuw plan. -
[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - #5533 by Roedi_de_Lion
Ja, via Joulo