[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Nee, helaas. Ik heb een Zappi 2.1 lader en die heeft geen ingebouwde MID meter, welke een vereiste is om deze vergoeding te ontvangen.

Jazeker. Gratis geld.

Die Ere vergoeding staat los van de collectieve batterij. Twee verschillende dingen.

Ik zit nu hier aan te denken:

Nieuw (optioneel): het Vloot-programma — help mee meten

Ik onderzoek of we de thuisbatterijen van SlimLaden-gebruikers kunnen bundelen tot één “virtuele batterij”. Zo’n vloot zou straks misschien kunnen meedoen aan netdiensten — bijvoorbeeld congestie via GOPACS, of via een aggregator/BRP op de onbalans-/groothandelsmarkt. Dat kán geld opleveren, dat we dan met de deelnemers delen.

Maar eerst wil ik gewoon meten: hoeveel mensen willen meedoen, en hoeveel vermogen en capaciteit levert dat samen op? Zonder die cijfers weet niemand of het de moeite loont.

Wat het nu is (Fase 1):

• Puur opt-in — jij zet het zelf aan; standaard staat het uit.
  • Alleen meten/uitlezen. Je batterij wordt niet aangestuurd; je eigen laadplan blijft van jou.
  • Wat je deelt: je netbeheerder, capaciteit/vermogen, SOC, actueel vermogen en beschikbare ruimte — plus een anonieme code. Geen naam, adres, locatie of verbruik.
  • Nog geen beloftes over opbrengst — dat weet ik pas als ik zie hoe groot de vloot wordt en of we ergens kunnen aansluiten.

Later écht meedoen met aansturing wordt een aparte, nieuwe keuze — dit zet daar niks voor vast.

Aanzetten kan bij Instellingen → Vloot-programma (VPP). Dank als je meedoet met meten! :folded_hands:

Je kan dat aanzetten op settings.html:

Ik zie dan dit:

Staat nog niet live.

Leuk plan.
Hoewel ik daar niet in eerste instantie mijn batterij voor gekocht heb wil ik uiteraard best meedoen met de eerste fase en mijn gegevens delen.
Dan zien we later wel weer of het eventueel toch interessant is zonder dat ik mn oorspronkelijke doel uit het oog verlies.

Ah. Super leuk! Nieuwe versie is er nu.

Ok, nieuwe versie erop en staat ingeschakeld.
Is het voor anderen ook inzichtelijk zoals jij de vloot ziet?

Goeie vraag. Ik heb eerst dit alleen gedeeld:

Ik zie die van jou nog niet. Kan volgens mij 15 minuten duren. RNB was verplicht dacht ik he.

Hij doet het.

Zou je een json willen sturen?

Gedaan

Zodra ik weer kijk zie ik geen vinkje meer aanstaan. Klopt dat?
(Maw, wel een opt-in, maar geen opt-uit :wink: )

@Roedi_de_Lion ik heb het vinkje ook aangezet bij Vloot Programma.Nog een Json nodig?

Hmm..Ik heb dit niet. Kan je het nog eens doen?

:check_box_with_check: aangezet. Ben erg benieuwd.

@Doekse, ik denk dat @Roedi_de_Lion goed in jullie Energy teams past :sweat_smile::roll_eyes:.

@Roedi_de_Lion, vergeet ook niet af en toe te ontspannen :hugs:. 21ste eeuw verslaving :upside_down_face:.

Bij mij slaat hij het vinkje ook niet op..

Ja…ik weet het…grrrr. Ik had vroeger een collega ontwikkelaar…die ik dan vrijdagmiddag iets vroeg. Dan zei hij tegen mij: wil je dat niet meer doen. Ik zit dan het hele weekend het uit te vogelen en te maken… nu snap ik hem. :slight_smile:

Hallo allemaal,

Ik heb een kort vraagje. ik heb een solis hybrid omvormer met daar aan gekoppeld een dyness batterij.

Kan ik deze ook gebruiken via deze app?

Nee. geen directe verbinding. Alleen via flows.

Dat is jammer :frowning:

Er was laatst ook al iemand met Solis. Die wilde wel same kijken dacht ik. Maak in de backlog anders een wens aan.