Dat is ook wat ik zo raar vindt, de hwe-p1-21 - hwe-skt-21 en de hwe-kwh1 bij alle drie de lokale api ingeschakeld
Heb je meerdere p1?
Yep, ik had er 2. Nu1 verwijderd en Homey opnieuw gestart, maar dit maakt geen verschil. Ook SlimLaden herstart maar dit hielp ook niet
@Roedi_de_Lion , ik zal eens gaan spelen.
Ik heb de Anker Solix Max AC. Wat ik van Homey begreep zijn ze daar nu ook een officiële app voor aan het maken, tot die tijd loopt het via een custom script. Ze hebben in elk geval Modbus TCP, dus alles lokaal en niet via de cloud.
Ik denk dat deze accu behoorlijk populair is/gaat worden gezien de prijs per kWh en laad/ontlaad snelheden.
Shit, helemaal gemist. User error. ![]()
Ik heb even een stop op nieuwe batterijen. je zou een wens kunnen aanmaken in de backlog. Bij voldoende animo…weet je het maar nooit. je kan daar stemmen.
Zelfde ip netwerk?
Yep, maar ik ga het morgen helemaal controleren
Dag Roedi,
Wat een gave app is dit! Echt top
Ik ben nu bezig met alles uit te zoeken en te configureren. Ik heb 4 Marstek venus E batterijen allemaal op een eigen groep en gekoppeld via modbus tcp via de ethernet. Ik kan in jouw app maximaal drie batterijen toevoegen. Is het mogelijk om mijn vierde batterij ook te koppelen? Hoe kan ik dit het beste doen?
Thanks!
Je kan voor nu even configureren via Mixed batterijen. Ik zal daarna het aantal uitbreiden naar 6.
Dat zou echt helemaal top zijn! zitten er nog nadelen aan het aansturen via de modbus tcp in plaats van de lillygo en mqtt?
Mqtt wordt bijna niet meer gebruikt, dus ook beetje minder ondersteund. Wel nog steeds een erg mooie koppeling. Maar advies is gewoon Modbus TCP. Gebruik ik ook. Dat is een voordeel.
Is de waarde die achter actie staat ook beschikbaar als tag? Kan 'm niet vinden namelijk tussen de beschikbare tags. ![]()

Hoi Roedi, vandaag de Homewizard app verwijderen en opnieuw geinstalleerd. Probleem is opgelost. ![]()
Waar kan ik die backlog vinden, ik wil zou namelijk ook graag gebruik willen maken van jouw app met de Anker Solix solarbank Max AC.
gr Wilfried
@ wrutjes http://IP:8778/dashboard.html en dan helemaal rechts bij het lampje
Ik heb het gezien. Je kan ook je stem erop geven.
Gedaan, dankjewel!
Ja, die waarde is beschikbaar als taxi in de kaart “Huidige actie gewijzigd” geeft naast de actie zelf ook de tags “Vermogen totaal (W)” en “Vermogen bat 1 (W)” / “Vermogen bat 2 (W)” mee.
Let op: tags zijn in Homey gekoppeld aan de trigger waarmee je flow begint. Je ziet deze vermogen-tags dus alleen als je flow start met “Huidige actie gewijzigd” — begint je flow met een andere kaart (bijvoorbeeld een tijdstip), dan staan ze niet tussen de beschikbare tags.
Handig om te weten: die kaart vuurt ook opnieuw wanneer alleen het vermogen verandert binnen dezelfde actie, dus de tag blijft actueel gedurende het kwartier.