Probeer meteen een json te maken
done, inmiddels staan de batterijen door mij wel even handmatig op laden
Is die toch nog niet zo slim als we zouden willen. ![]()
Mooie toevoeging. Nu werkt het laden met Amperes. Zou de trigger ‘Zonoverschot beschikbaar’ naast het vermogen in Watt ook de aanbevolen laadstroom in Ampère kunnen meegeven? Dat maakt integratie met EV’s en laadpalen veel eenvoudiger.
Dat kan je misschien zelf ook doen in de flow die je maakt? P =UxI toch?
Klopt het was slechts een idee.
Wat een grotere uitdaging is: Ik stuur mijn Tesla rechtstreeks aan via de Tesla Homey-app. In Slimladen kan ik de Tesla niet selecteren in de Apparaat Monitor als kritiek apparaat, zowel niet als Homey-apparaat met vermogensmeting als zonder vermogensmeting.
Is er een manier waarop SlimLaden ook apparaten kan ondersteunen die door Homey worden aangestuurd, maar niet als selecteerbaar Homey-device beschikbaar zijn?
Je kan even json support ticket sturen met als geinspecteerd app het tesla device. Hij zou hem daar gewoon moeten kunnen vinden.
Ik ben er ‘al’ uit. Ik had de Tesla uitgesloten van het energie dashboard. Deze op Ja gezet en de Tesla is nu wel zichtbaar als Kritiek Apparaat
Toch nog een vraag: In de documentatie staat:
ALS Zonoverschot beschikbaar → EN apparaat-tag is “Tesla” → DAN Tesla laden.
De trigger levert inderdaad de tags:
- Apparaat
- Toegewezen vermogen
- Reden
Alleen kan ik nergens vinden hoe ik op de Apparaat-tag moet filteren.
Er is geen EN-kaart “Apparaat-tag is…” en ik kan de tag ook niet gebruiken in een Logic-conditie.
Kun je aangeven hoe dit bedoeld is?
Ik heb niet een van de beschikbare/beschreven accu merken, echter heb ik wel alle “real-time” data in Homey beschikbaar als read-outs, ook kan ik de accu aansturen (laden, ontladen, min/max vermogens etc.).
Is het dan alsnog mogelijk deze app te gebruiken en de accu aan te sturen?
Je kan met flows ook heel ver komen volgens mij. Belangrijk is dat je Slimladen de soc stuurt. Anderen kunnen je beter helpen. Ik gebruik dit zelf niet.
Welk merk btw?
Ik heb aanpassingen gemaakt in 9.3.3. Zie de nieuwe beschrijving: [APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan) - #5454 by Roedi_de_Lion
@Roedi, Gisteren was aan het veranderen aan de Raspberry. Ging vervolgens mis met de Homey instellingen. Heb nu twee meldingen toegevoegd, de eerste vat ik niet en de tweede zegt dat er geen problemen zijn. Wat moet ik doen volgens de eerste melding.?
Uploading: cryp pushmelding.png…
Roedi, ik zal wel stom zijn, maar ik vindt hem niet.
Ja, nu werkt het. Kan inderdaad 1 of meer apparaten kiezen ![]()
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de instellingen op te slaan bij Zonopwekking & Voorspelling, maar ook niet bij Metingen. Kan overigens ook geen apparaten kiezen, maar na handmatig toevoegen verschijnen ze wel. De boel ook al opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf de melding krijgen: “Fout: Cannot convert undefined or null to object”.
Iemand een idee?