[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Misschien even op dropbox zetten? Mag ook bij mij.

Is Mischien ook wel handig om alles centraal te houden. Zullen vast meer mensen zijn die hun accu’s slim willen koelen.

Mijn enphase systeem heeft heel veel vertraging, met andere woorden wat ik in de app zie klopt niet, bijvoorbeeld zie ik dat mij accu met 3 KW wordt geladen maar enphase geeft maar 1 KW aan, is ineens de zon verdwenen dan staat er nog steeds 1 KW, zit hier vertaging in of zo ?

Hoe Lees je enphase uit? Heb je de metered?

Nee die heb ik niet, ik heb zonder

Hoi Roedi. Vanochtend de laadpaal als kritisch apparaat ingesteld, daarna de auto laden en er werd niet ge- en ontladen: dat was oké. Laadplan staat op handmatig.
Zonet terug thuis en auto aan lader, de MT wordt toch ontladen, na stop knop nogmaals en in MT app even op handmatig wordt ontladen gestopt. Ik heb een ticket aangemaakt.
Verder ging NOM en op handmatig vanochtend oké leek me.

Bij mij nu net hetzelfde. Rond 13:00 netjes NOM (met laadpaal als kritisch, dus “kritisch verbruik op de meter”) maar nu laden de accu’s niet meer, en zijn de accu’s ontladen tot de minimale grens). Ook hier 2 MT Venus E v2 batterijen. Nu maar “boostladen” geactiveerd.

Dan werkt hij ze toch maar eens per kwartier bij?

Jammer dat ik dan niet real time kan zien in wat de panelen opbrengen

@Jan_Bakker en @Roedi_de_Lion Dat klopt niet Ook ik heb een envoy standaard ( dus niet “metered”.) met de juiste instellingen gewoon 1 maal per minuut of zo. Je moet de envoy lokaal benaderen en niet via de cloud. Met de “Envoy direct” device uit de app van SlimLaden voor thuisbatterij gaat dat ook met de niet metered versie (@Roedi_de_Lion je app werkt nog beter als je zelf dacht :winking_face_with_tongue:). Wel even het ip adres van de envoy vastzetten in je router/access point en dit bij de instellingen van de SlimLaden app instellen. Ook het Token daar invullen. Hoe je aan het token komt staat een paar honderd Posts terug :face_with_peeking_eye::face_with_spiral_eyes:. Maar misschien weet Roedi of iemand anders het zo. Ergens op een url inloggen met je enphase gegevens.

Edit: ik zie nu dat Roedi hier al op gereageerd heeft. Dus @Jan_Bakker even op bovenstaande manier proberen. Werkt bij mij ook.

Ga ik vanavond direct proberen

Hi @Roedi_de_Lion Nieuwe situatie helaas. Inmiddels vertrekt de zon en komt er te weinig binnen. Actie staat op NOM en systeem op handmatig. Er zou ontladen moeten worden maar stroom wordt van het net getrokken. De HW batterijen staan op NOM alleen laden en de MT waarschijnlijk op Standby. Ik heb een ticket aangemaakt.
Zonet geprobeerd opnieuw via NOM-knop en plan te herberekenen, actie komt op STOP, weer op NOM (en handmatig) gezet, er wordt ontladen. HW batterijen staan nu intern op NOM en ontalden.

Hoi Roedi, heb jij de link ook gekregen voor dropbox? Ik ben er niet zo in thuis, maar Wil heeft het wel gekregen. Overigens heb ik bij de laatste versie weer regelmatig dat het programma crasht. Vorige versie die ik had was volgens mij versie v 9.2.17 en daarvoor v 9.2.14 daar had ik geen problemen.

Nee die heb ik niet gekregen. Ik heb ook geen last van crashes op dit moment. Stuur nog maar eens een json.

Json gestuurd, kijk morgen even waarom jij de link niet hebt ontvangen.

Hoi Roedi. Vannacht zijn de HW batterijen leeg getrokken. Systeem staat op handmatig en op actie NOM. De MT batterij niet leeg, staat op 66%, na gebruik van de NOM knop start ontladen. Een paar uur is van het net onttrokken. Ik heb een ticket aangemaakt.

Ik heb een nieuwe versie geplaatst. Misschien eerst even weer testen.

Ik heb het een en ander aangepast. Het is beoogd zo te werken:

Wie bepaalt wat je batterij doet? — de volgorde

De batterij kan van verschillende kanten een opdracht krijgen. Als er meerdere tegelijk spelen, wint steeds de hoogste in deze lijst:

1. Boost — Zet je boost-laden of boost-ontladen aan, dan gaat dat vóór álles. De batterij laadt/ontlaadt op vol vermogen, ook als er een kritisch apparaat aan staat.

2. Kritisch apparaat op “altijd stoppen” — Gaat zo’n apparaat aan (bijv. je laadpaal), dan stopt de batterij. Dit wint van handmatige bediening Ă©n van het plan — alleen boost gaat er nog vóór.

3. Handmatige bediening — Zet je de batterij zelf op NOM / laden / ontladen / stop (via de handmatige schakelaar óf de knoppen op het dashboard), dan volgt de batterij jouw keuze. Dit wint van het automatische plan.

4. Kritisch apparaat dat het plan laat doorlopen — Op de “doorloop”-standen (“kritisch verbruik op de meter”) blijft het plan draaien, maar houdt de batterij rekening met dat apparaat (dekt het niet zelf, laadt alleen echt overschot op).

5. Het laadplan — Als niets hierboven speelt, volgt de batterij het automatische plan (op basis van prijzen, zon en verbruik).

Altijd bovenop: de vol/leeg-beveiliging. Is de batterij vol → laden stopt; is 'ie op de ingestelde ondergrens → ontladen stopt. Ongeacht welke keuze hierboven actief is.

Goedemorgen Roedi,

Waar moet ik de link naartoe sturen?