[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Prima toch.

Roedi, ik draai nu versie 9.2.14 en die loopt lekker door, maar 9.2.15 crasht bij mij telkens.
Wat mij ook opvalt is dat wanneer de app crasht, hij vanzelf weer opnieuw opstart, maar ik krijg geen melding als die crasht. Eigenlijk zou dat toch moeten kunnen. Ik heb een flow gemaakt met als app Slimladen crasht, dan stuur een melding. Maar die krijg ik niet. Enig idee hoe dat komt?

Geen flow maken. Dan crasht hij ook niet. :zipper_mouth_face:
Je bent niet de enige hoor.

Hahaha, dan haal ik de flow maar gauw weg.

Al beetje meer ervaring? Nu net weer mijn CT003 zonder verbinding.

Helaas weer geen planning voor morgen bekend.
Meer mensen last van de afwezigheid van de ENTSO-E gegeven voor morgen?
De batterij gaat straks ontladen (weliswaar tegen een hoge vergoeding) omdat het plan voor morgen niet bekend is.

@Roedi : Kun je me vertellen op welke tijdstip de SL-app alsnog gaat kijken naar de backup-lokatie vor de stroomprijzen van morgen?

Je kan de prijzen via een flow ophalen. Ik zou ook die Entsoe key ook eens weghalen.

En, zit iedereen lekker te verdienen? :wink:

Ik had inmiddels die Entso-e code al verwijderd. Nu gaat het weer via Nord Pool.
Is de Entso-e dan helemaal niet meer betrouwbaar? Deze zou toch beter zijn begreep ik?

Flows?? Ik was inmiddels zo gewend aan de volledig autonome werking van jouw prachtige App dat ik de hele Homey flows-mogelijkheden vergeten was :rofl:

Ik wacht nog een kwartiertje :wink:

Jij gaat voor de 1,22€ ? Ga je dan 1 kwartier ontladen?

Bij hoge uitzondering mag dat een keer. :slight_smile:

Ik had eerst ENtSOE en dan Energy Charts…maar die bleken beide dezelfde leverancier te hebben. Nord Pool haalt ze weer ergens anders vandaan.

Yep, en misschien zelfs nog het kwartiertje daarna. Dan is hij ook weer 1,13
Hangt even af van wat er nog in de accu is. Ik wil vannacht lekker koel slapen voor niet te veel geld :wink:

Voor mij een beetje hetzelfde. Ik doe normaal niet aan terugleveren, maar wie kan deze prijzen weerstaan :wink:

heb ook geen plan voor morgen… flow gestart om handmatig prijzen op te halen maar nog niks. SL herstart geen resultaat. Ik probeer @Roedi_de_Lion idee nog even met de entso-e key

Eerste indruk niet echt positief . Hij lijkt wel sneller te reageren ,maar icm een Venus e type2 krijg ik hem maar moeizaam gekoppeld.Ik heb nu weer de Homewizzard p1gekoppeld (maakt voor Max winst weinig uit )

Aanvulling :Ik ken wel iemand icm een Venus type 3 waarbij het wel goed gaat :thinking:.

Klopt, ik ben zo iemand, bij mij gaat het prima, maar de eerste koppeling was bij mij ook een drama. Ik heb mijn 3 accus aan het LAN hangen. Pas toen ik de lan kabel verwijderde, wilde hij koppelen. Daarna lan kabel ingeplugd en liep alles als een zonnetje.

Key opnieuw toevoegen helpt niet. Bolletje bij de data bronnen blijft netjes groen.

Dus maar eens ingelogd op de site; zie ik bij market → energy prices: **
BZN|AT > BZN|AT**The day-ahead prices of the Single Day Ahead Coupling (SDAC) with Gate Closure 12:00 CE(S)T D-1 are published under “Sequence 1”.

BZN|DE-LU > BZN|DE-LUThe day-ahead prices of the Single Day Ahead Coupling (SDAC) with Gate Closure 12:00 CE(S)T D-1 are published under “Sequence 1”. In case of a decoupling, local prices may vary from the published SDAC prices.

BZN|DE-LU > BZN|DE-LUThe day-ahead prices of the separate 10:15 CE(S)T auction of EXAA are also published under “Sequence 2“

BZN|AT > BZN|ATThe day-ahead prices of the separate 10:15 CE(S)T auction of EXAA are published under “Sequence 2“

Geen idee…. Maar volgens mij is daar iets stuk