[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Mijn CT003 gaat er regelmatig onderuit. Soms duurt het 2 weken, soms 3 keer in 1 week… en soms een maand stabiel. Hij heeft voeding, zowel via USB als via een actieve splitter. De Homey dongle hangt aan dezelfde actieve splitter en die lijkt wel stabieler.
Alle batterijen (3) verliezen dan de connectie, dus ik kijk eerder naar de CT003.
Afstand tot het AP is echt maar enkele meter, geen muur (of iets anders) ertussen. Het is wel de CT003 met dat ā€˜rare antennetje’.
Firmware V118. Online zag ik wel verwijzingen naar V122 ( GitHub - rweijnen/marstek-firmware-archive: Community firmware archive for Marstek solar/battery devices Ā· GitHub) met beschrijving: ā€œUDP protocol v4 fixes UDP reset bugā€
Iemand andere versie & andere ervaringen?

Hoi Roedi,
De airco moet helaas nog steeds handmatig na middernacht even uit en weer aangezet worden omdat hij anders niet ā€˜ziet’ dat hij aan staat en dan niet wordt bijgeteld in de planning.
Nu is dat weliswaar te regelen via een flow maar hoort hij dat niet mee te nemen naar de volgende dag als hij niet uit is gegaan vóór 00.00 uur?

Tcp

Heb je de prijzen morgen gezien: € 1,22

Altijd een json. Het liefst op het moment dat iets gebeurd.

Maak je ook een ticket aan? Het zou zo moeten werken, maar ik heb dit ook nog nooit gezien.

Done

Pfft, nieuwe record vermoed ik?
Maar niet Gertreurd :wink: ik zal er geen kWh-tje van gaan opnemen :slight_smile:

Yep, maar bedankt voor de heads-up :slight_smile:
Ik zal zeker proberen zo veel mogelijk terug te leveren in die tijd voor € 1,22 als is t maar een kwartier.
Dan is t wel fijn dat t nu met 10 kW vermogen kan. Helaas heb ik maar 15kWh in batterijtjes :wink:

BE gaat nog ff hoger, ongelooflijk

Stoer. Toch gewoon op nom

Hell yeah, daarom heb je deze schitterende app toch gemaakt Roedi, nee?

Dat is gewoon geld terug vangen op deze manier. :money_bag:

Binnenkort maar eens met z’n allen naar de kroeg zou ik zeggen!

Goedemiddag allemaal, ik wil graag eens weten hoe de temperatuur van jullie Marstek verloopt. Bij mij schommelt het rond de 40 graden. Ik heb er koelventilators op zitten die nĆŗ continu draaien. Het zijn 6 stuks en verbruiken tussen de 6 en 7 watt samen. Dus voor degene die het willen delen, graag.

Hoe warm is de ruimte waar ze in staan? Ik heb zelf 3 Venus E3s en die in de hal staan. Daar is de temp gemiddeld (voor zover je daar vandaag over kan spreken) Ik heb altijd temperaturen beneden de 40gr. Ook nu ze al een paar uur staan te laden. Ik heb ze wel begrensd op 1000Wh laadsnelheid, dat kan schelen.

Bij mij ging hij laatst enorm hoog:

De temperatuur van de ruimte waar de batterij staat is nu ca. 25 graden. Laden en ontladen doe ik op maximaal vermogen (2200 watt).

Hoi Roedi, dat is behoorlijk. Gaat hij bij die temperatuur ook knijpen? Ik denk toch dat ze best hoge temperaturen kunnen hebben. Ik heb een raspberry pi 5 en als je daar de temperatuur af en toe van ziet 70-75 graden.

Ik was bezig met mijn zonnepanelen aansluiten toen. Ik heb de batterij wel even uitgezet. Ik hou me er eigenlijk nooit mee bezig maar dit leek me wel erg hoog. Nu is het dit: