Oh dankjewel. Json mag je ook sturen om te vragen waarom hij het plan zo maakt. En wat er eventueel anders zou moeten.
Hi Roedi, ik ben een paar dagen weg geweest en zie dat er weer een hele boel is gebeurd. Denk aan je zelf, als je er even geen zin in hebt moet je het gewoon laten liggen. Voel vooral geen druk. Het moet leuk blijven toch.
Ik heb ook de laatste nieuwe versie geprobeerd, maar deze crasht bij mij weer heel vaak. Ben nu terug naar 14.
Als ik de app geheel verwijder en daarna opnieuw installeer en de backup terug zet, werkt dan alles weer of moet ik de setup dan opnieuw doorlopen?
En denk eraan, hou het leuk voor jezelf. Voor ons is het al leuk. ![]()
Dankjewel. Ik heb de backup laatst ook nog gebruikt. Ik had volgens mij weer alles terug.
Und? Schneller?
hij wordt vandaag bezorgt!
Hoi Mayel, had je problemen met de vorige ct003? Bij mij doet ie het anders best aardig.
Ik verlies af en toe verbinding. En een beetje traag, maar ik zo zeggen ligt aan de batterij. Maar je weet maar nooit.
Ook hier een ct003. In tegenstelling tot wat veel forums melden, bij mij uiterst stabiel. Afgelopen 10 maanden (zolang ik de Marsteks heb) nooit een issue gehad. Wel de Marsteks en ct003 op vast ip adres gezet en gezorgd voor stabiele verbinding (tp-link acces point naast de accu’s en in de meterkast hoofd access point.). En wat wij ook absoluut niet hebben is wifi interferentie. Eerste buren zitten op 700 meter. Dus absoluut schone wifi band. Wellicht is de oude ct003 daar gevoelig voor. Verder heb ik de ct003 via splitter aangesloten (samen met homey energy dongle en load-balancing laadpaal). Zowel splitter als ct003 en energy dongle zijn gevoed.
Nu we het toch over Marstek ct meters hebben, ik overweeg een ct002. (Extra).
Omdat deze met klemmen in de meterkast werkt kan ik na de hoofdschakelaar een splitsing maken. Aan de ene kant mijn laadpaal (en eventueel andere kritische apparatuur) en aan de andere kant de rest van mijn huis. Als ik dan de klemmen op de tak “rest van het huis” doe, en ik geef binnen SlimLaden de ct002 als P1 verbruik hoef ik niet meer kritische apparaten te configureren (minder geheugenbelasting?). Dit is dan immers hardwarematig opgelost. (Laadplan rekent alleen met de tak waar de ct002 meet). Dan zal er vanuit SlimLaden ook geen softwarematige NOM meer nodig zijn want SlimLaden heeft geen weet van het laadpaal verbruik.
Binnen mijn energie tab blad hou ik dan gewoon mijn energy dongle als P1 dus daar zie ik wel het totale verbruik.
Van de andere kant werkt alles nu goed en stabiel. Dus waarom dan veranderen. Het is dus nog maar slechts een overweging.
Briljant! Ik heb zelf een CT002, en jouw voorgestelde werkwijze zou zeker moeten werken. Let op bij het plaatsen van de klemmen dat je de kabels die erdoor lopen met ty-raps vastzet (zitten speciale uitsparingen voor op de klemmen). Als de kabel er niet recht doorgaat, krijg je afwijkingen.
@Ger_van_Lierop heb je al naar morgen gekeken. Het record van 82ct/kWh gaat er dik aan. Jammer dat ik met mij EV nog niet V2G kan terugleveren. Maar met een verschil van 90ct tussen laden en ontladen (naar grid) ben ik ook blij met mijn Marstek accu’s. Ik hou wel even de werking van het laadplan in de gaten, met mijn vingen bij boost- laden en ontladen. Het is slechts 2 uurtjes.
Overigens zal het bij jou (kwartier prijzen) een nog hogere piek zijn. Bij mij worden de prijzen in het uur gemiddeld omdat ik nog een dynamisch contract heb op basis van uurprijzen
Zeker mooier. En niet die rare externe antenne. Ook niet meer mogelijk om de P1 en de voeding te verwisselen. Weet niet welke slimmerik had bedacht om die beide met hetzelfde stekkertje te doen. (Bij de oude ct003). Zullen wel wat oude ct003 op marktplaats gaan verschijnen komende weken ![]()
“Hebben meer mensen problemen met een API-verbinding waarbij het laden na enkele minuten stopt bij het gebruik van het laadplan?”
Ik heb ook in totaal drie keer gehad dat de Marstek niet meer reageerde. Hield geen nul op de meter. Of dit aan de Marstek of de ct003 ligt weet ik ook niet, heb ik niet kunnen achterhalen.
Je woont niet in Duitsland?
draai je api of tcp?
Goedemiddag @Roedi_de_Lion
Ik heb de laatste tijd dat het lijkt of de Martek V3 niet het laadplan volgt.
Dat werkt eerst perfect.
Nu ook, nu staat die op NOM maar laad niet. (volop zonneschijn)
Als ik dan op NOM klik begint hij te laden.
Dat is niet handig, zo krijg ik de accu niet vol voor vanavond.
euro 0.90!
Heb je iets nodig? Een screenshot of een Json?
Bedankt!
Nee, zelfs in België noemen ze dit zo ![]()
Blijkbaar omdat alle airco’s overuren draaien en de gascentrales 's avonds tandje moeten bijsteken