Niet via Tibber… en ik heb ze ook ( België).
Wat is de link met België?
Dit kan in principe niet. Je kan wel de marsteks in twee groepen verdelen via mixed batterijen setup. Per groep kan je dan wel het maximale vermogen bepalen. Niet helemaal wat je zoekt denk ik, maar misschien kan je daarmee experimenteren en wellicht….
EDIT. Drie verschillende plannen. Dan moet je ook drie verschillende verbruiken gaan meten en zonopwek…dit lijkt me een beetje te gek.
Hmm…ik hoop eigenlijk dat een Belgische gebruiker je verder kan helpen.
Niet…..![]()
Hmm, is dat makkelijk te regelen?
Moet je klant zijn.
Ik draai zelf SlimPlanner Maximale Winst. Dit zie ik gebeuren:
SlimPlanner Max Winst
- Het plan zorgt ervoor dat de batterij leeg is op het moment dat er zonoverschot is.
Tijdens zonoverschot
Paars = Er is zonoverschot maar de batterij gaat nog niet laden
Geel = Batterij laadt op basis van Solar Capture
Groen = Batterij laadt op basis van ingesteld vermogen- Tijdens de zonoverschot-periode wordt de batterij volledig geladen tot het maximum.
Na zonoverschot
- De batterij ontlaadt op de duurste kwartieren:
- Van diezelfde dag
- Of de volgende ochtend
- (soms ook NOM-kwartieren)
- De volgende dag, bij de start van het zonoverschot, is de batterij opnieuw leeg.
De andere 2 SlimPlanners wijken hier op de volgende punten op af:
SlimPlanner Max Eigen Verbruik
- Maakt een plan op basis van momenten waarop de verkoopprijs bijna €0 is.
- Zonoverschot-kwartieren nadat de batterij vol is:
- Geen stop, maar NOM-gedrag
- Energie in de batterij wordt verdeeld over de duurste kwartieren tot aan de volgende dag (tot het eerste zonoverschot)
- Als er nog extra energie in de batterij zit:
- Wordt er bijkomend ontladen
Wat je vaak ziet:
- Het plan zet eerst avond-ontlaadkwartieren
- Maar zodra de prijzen van morgen binnenkomen:
- verdwijnen deze kwartieren
- of worden ze aangepast
Slim Planner Zon Optimaal
- Gelijk aan SlimPlanner Max Winst
- Ontlaadkwartieren worden verwijderd
- Energie wordt verdeeld over de komende kwartieren tot de volgende dag (eerste zonoverschot)
- Bij start van zonoverschot is de batterij opnieuw leeg
Heb zojuist de json via de support pagina aan je gestuurd. En de SC bij stop staat inderdaad aan.
Jij schrijft hier:
Na zonoverschot
De batterij ontlaadt op de duurste kwartieren:
Van diezelfde dag
Of de volgende ochtend
Wordt er hierbij rekening gehouden met de RTE vd batterij? Er moet wel voldoende delta zijn tussen de verkoopprijzen enerzijds en de inkoopprijzen op de groene kwartieren om dit rendabel te maken.
Jazeker. Kijk ook maar bij de winstberekening
Over winstberekening gesproken: Enig idee waar ineens die 143 kWh ontladen op 18 juni vandaan komt?
Daarnaast snap ik niet helemaal hoe het kan zijn dat er ieder dag steeds minder wordt geladen dan er wordt ontladen. Waar komt dan die stroom vandaan?
Daarbij zijn de batterij geladen/ontladen waarden op de winstpagina niet hetzelfde als op de dashboard (zie tweede plaatje)
Is er ook een manier om deze winstcijfers te resetten zodat er weer vanaf dat moment wordt gerekend?
Nee dat is niet mogelijk. Kan je een ticket aanmaken mbt meer ontladen dan laden. Bij de actuele winst is het dc de rest is ac. Maar ik snap het ook nog niet goed.
Json gestuurd ![]()
PS, had je nog kunnen kijken naar mn animatiepijltjes-vraag ![]()
Nee nog niet. Ik moet ook zeggen dat het de laatste tijd wel wat meer moeite kost om alles bij te houden. Veel tijd besteed aan de het geheugen probleem. De issues houden ook nooit op. Even beetje minder zin. Kost allemaal veel tijd met ai. En het feit dat ik zelf niet kan programmeren helpt ook niet.
Roedi, je staat al maanden voor ons klaar. Ik herinner me toen SlimLaden nog veel kleiner (en ook anders!) was en ik mijn eerste batterij toevoegde. Alles was nieuw voor me en bij elke vraag die ik stelde, kwam er een antwoord.
SlimLaden is snel gegroeid sindsdien. Je kwam steeds met nieuwe ideeën en inzichten en maakte de app ook beter, flexibeler en veelzijdiger.
Maar aan die medaille zit ook een keerzijde: succes wil ook zeggen dat de app meer gebruikt wordt. En dus dat er meer vragen komen. En telkens kijken we allemaal naar jou voor een antwoord.
Deze app is groot geworden. Misschien wel te groot voor jou alleen?
Geef ons de kans om je te helpen. Laat ons weten wat we kunnen doen.
Ik zie op dit forum enkele personen die er al lang bij zijn. We hebben allemaal belang bij het voortbestaan van SlimLaden. En ik denk dat we allemaal begrijpen dat je dat niet eeuwig in je eentje kunt doen!
Mee eens. Ik vind de toewijding van @Roedi_de_Lion ook bijzonder. Zou mooi zijn als we een (app) programmeur zou zijn in dit forum die zou kunnen assisteren. AI is mooi, maar een programmeur zou het misschien nog wat kunnen finetunen.
Maar weet natuurlijk niet of Roedi dat ziet zitten. En of er zo iemand beschikbaar is die d natuurlijk ook de vraag. Ik ben zelf wel programmeur geweest maar dat was in een ver verleden en in een geheel andere programeertaal.
Voel je zeker niet verplicht om klein geneuzel (zoals dat vraagje van de animatie) snel op te lossen hoor. “Nee” of “nu nog even niet” is ook een antwoord waarbij ik denk dat dit door iedereen hier direct wordt begrepen.
Jij hebt heeeeeeeeeel veel credits opgebouwd in deze community dus relax waar het kan.
Slimladen voor thuisbatterij maakt het voor velen een stuk leuker maar het moet ook voor jou leuk blijven.
Roedi, je hebt voor ons een stuk automatisering gebouwd die voor mijn geval perfect werk. Mijn respect hiervoor. En als je uitbreidingen nu op een lager pitje zet, ok. Denk ook aan jezelf, er is meer op de wereld dan alleen software.