[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Er gaat bij mij iets niet goed met de bedragen van inkoop/verkoop. FIFO is sinds vannacht weer gevuld maar de inkoop bedragen staan op 0, en de verkoop bedragen staan ook op 0.

Goede morgen ,ik kan Modbus Unit ID niet meer vinden. Zie ik iets over het hoofd? Wil dit graag proberen maar. ………..

Goedemorgen.

Dat hoef je niet meer in te vullen. Het handigste is met de nieuwste versie even de app herstarten en dan daarna een support ticket naar mij sturen. Heeft hij nog steeds foutmeldingen?

Kan je nog eens een support ticket sturen? Ook een overzicht van je batterij van Diagnostics.html. Ook van de unifiedbattery.

Ehhh… ik zie m niet? Status sturing kaart?

De status flag van de Vaillant WP in Homey werkt prima, dat is te gebruiken om de Marstek status aan te passen.

Alternatieve mogelijkheid is het laad en ontlaad vermogen van de Marstek te veranderen. Ik weet alleen niet of de Marstek twee waarden accepteert uit de kaart “Stel het batterij vermogen in op”: ik wil zowel een + positieve begrenzing als een - negatieve begrenzing tegelijkertijd. Als ik naar mijn P1 insight kijk reageert de Marstek op deze sturing, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Bij WP aan en laadplan zegt laden dan niet meer dan 200W laden (-200) en als laadplan NOM is dan niet meer dan 200W ONTladen (200). Zo gauw er een grootverbruiker aangaat dan wordt de batterij beperkt zowel laden als ontladen.

Ik heb het vooralsnog zo gemaakt dat je hem als kritisch apparaat kan opvoeren. WP is aan…dan batterij op stop. Ik ga vooralsnog niet het laadvermogen aanpassen. Daarnaast doe ik zo min mogelijk met flows… ik moet dat allemaal onderhouden en ondersteunen.

Kan peakshaving niks voor jou doen?

1 Like

Sinds 8:45h vanmorgen staat de inkoopprijs bij transacties op nul

vreemd die van mij is prima

Haalt die misschien niet meer de prijzen op uit homey?

@Roedi_de_Lion : ik heb je een JSON ook gestuurd, maar dit plaatje helpt je waarschijnlijk beter begrijpen.

Mijn 3 Venus A batterijen kunnen maximaal 3 * 1200w = 3600w leveren. Maar volgens dit lever ik momenteel bijna 8000w?

De Inventory stopt bij gisteren 14:15h. Dat is de laatste transactie die nog een inkoopprijs heeft

Ik heb hetzelfde probleem, het is net alsof hij alles maal 6 doet omdat ik 6 batterijen heb.
Momenteel de laatste versie geinstalleerd. Het probleem met de SOC van de accu is ook nog aanwezig.

Hoi Roedi,
Heb de laatste versie geinstalleerd en krijg onderstaande foutmelding. Het laden van de Planning diagnostics duurt ook langer dan normaal.

Ja, valt me ook op: gelijkaardige problemen bij mij!

Van lieverlee alles maar verwijderd. Homey restart en toen SlimLaden opnieuw tot de laatste versie 8.11.7 maar ik krijg weer foutmeldingen.

Wat te doen? Wat gaat er nu weer fout met Homeward?

idem

En de volgende.

WOW, wat een hoeveelheid meldingen allemaal.

Laten we niet vergeten dat @Roedi_de_Lion dit uit plezier en hobby doet. Het gaat bovendien om een gratis project, waarbij een vrijwillige gift mogelijk is — iets wat ik zelf eerder met plezier heb gedaan.

Persoonlijk heb ik liever dat de sturing betrouwbaar en stabiel werkt dan dat er tijd gaat zitten in vooral esthetische zaken. Ik zou het zonde vinden als door het succes en de hoeveelheid verzoeken de ondersteuning straks onder druk komt te staan.

Als sturingen daadwerkelijk niet functioneren, dan is het logisch en terecht om support te vragen.

Wat ik schrijf is misschien niet populair, maar ik heb helaas meerdere goede projecten zien verdwijnen door overbelasting van de ontwikkelaar.

Don’t shoot the messenger — dit is bedoeld ter bescherming van het project én de maker.

3 Likes

Je hebt helemaal gelijk, Roedie steekt er ontzettend veel tijd in en dat wordt zeer gewaardeerd. Hij moet ook telkens rekening houden met de verschillende soorten batterijen e.d. en dat valt niet mee. Daarom heeft hij de hulp van ons nodig en wij duidelijk aangeven wat er fout gaat. Hij heeft namelijk niet alle batterijen op een rijtje staan om de zaak te testen.

precies ,want zonder goede feedback van en door gebruikers weet je ook niet dat er kleine/grote issues zijn!.
Dit is zeker geen aanval op de zeer fanatieke @Roedi_de_Lion

8.11.10 lijkt het bij mij te fixen. Zowel de problemen met Diagnostics als dit: