Nee…niet via de setup. Rechtstreeks bi de laadplan controller.

bij je apparaten.
Hoi Marcel,
Jij hebt ook de Marstek Venus D? Zo ja, kun je eens kijken of jij ook maar 1 batterij hebt staan met een capaciteit van 2,6 kWh?
Ik heb 6 batterijen met in totaal 15 kWh, maar in de diagnostics staat slechts 1 batterij met 2,6 kWh, zie plaatje.
Aantal modules op 6 staan?
Moet ik het niet op de tweede zetten? Venus D (2,56kWh/module?
Nee. Jij hebt maar 1 omvormer. ! gebruiker heeft drie modules met allemaal hun eigen omvormer.
maar laat eens het plaatje zien met de 6 modules.
Dus de instelling zoals ik het hierboven heb is juist?
Het valt me wel op dat iedere keer als ik naar het laadplan ga de instelling weer op 1 batterij staat, is dat normaal?
Ah…je hebt gelijk. Ik denk ook dat je de eerste bent met een marstek D met 1 omvormer en meerdere modules. Ik ga kijken hoe ik dat kan aanpassen.
In het plan gaat het wel goed hoor: Zie laatste kolom.
Super, dat zou fijn zijn. Laat je me even weten zodat ik kan testen?
Dat klopt…is alleen goed in mijn versie. ![]()
Hahaha! ![]()
**
Maaaarrrrrrrrrrr… LET ALLEMAAL OP:
**
Zeer grote aanpassingen in de app wegens geheugen problemen (Zijn met nieuwe versie opgelost)
Ik heb de laatste tijd heel erg hard gewerd aan de app. De app ging steeds meer geheugen vreten. Dit leidde bij mij tot crashen van de app en hier moest iets aan gedaan worden.
Ik heb heel veel moeten aanpassen om uiteindelijk te vinden waar het aan lag. Alles geprobeerd, maar het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk bleek het voornamelijk te liggen aan dingen die niet goed opgeruimd werden uit het geheugen. Ik ben nu 95% zeker dat ik het heb opgelost.
Gevolg is wel dat ik alles zo goed en zo kwaad opnieuw heb moeten testen, maar dat lukt natuurlijk niet omdat ik zelf alleen maar 1 Marstek venus E heb.
Ook al ben ik nu vol goede moed dat het allemaal gelukt is… ik verwacht toch wel wat probleempjes hier en daar. Vergeef me…het was nodig.
Aan het laadplan zelf heb ik niet heel veel gedaan. Behalve dat ik vandaag zag dat de batterij vol bleef en dat er niet goed rekening werd gehouden met dat er nog kwh’s in de batterij zat en dat er redelijk veel zon opwek was.
Ik heb ook zoveel mogelijk issues die er nog lagen proberen op te lossen.
Aanpassingen die jullie ook zien:
- Ik heb een zogenaamde “Unified batterij” gemaakt. Alle typen van batterijen geven hun informatie door aan deze UnifiedBattery. Alle functionaliteit binnen de batterij kijkt dan naar deze UnifiedBattry, zodat ik niet elke functionaliteit hoef na te lopen of het voor marstek wel werkt en voor Sessy niet. De functionaliteit kijkt nog maar naar 1 type.
- Verder heb ik heel veel gedaan aan RTE-berekeningen die nu goed rekening houden met het feit of de stromm AC of DC is. In de app kunnen nu alle Marstek Batterijen gebruik maken van een HW-energy-socket. Dat is beter voor de metingen en kan de RTE en de Winst berekeningen beter plaatsvinden. De Sessy kan dit al zelf. De Homewizard moet ik de DC kan berekenen.
- tot slot de mogelijkheid om een widget toe te voegen aan het beginscherm van de Homey App of dashboard. Dee is ook buitenshuis te gebruiken.
Hoi Roedi,
Ik probeer de app 8.11.0 te installeren, maar krijg hem niet geinstalleerd.