Goedemorgen Roedi,
Mijn eerste ervaring met de TCP-verbinding was positief, maar heb een aantal meldingen gekregen waaruit blijkt dat het niet helemaal in orde is bij mij. Zie plaatje.
Ik zie er ook bij staan dat andere programma’s geen gebruik mogen maken van diezelfde TCP verbinding. Ik gebruik ook de door jou ontwikkelde Shelly Pro 3EM simulator, die overigens super werkt. Zorgt dit niet voor een conflict?
Enig idee waar ik de oplossing kan vinden?
Kan ik op een of andere manier de TCP verbinding testen?
Dit mag je negeren. Ik heb dit al opgelost. De tcp verbinding mag maar 1 verbinding tegelijk maken met de batterij. soms is die dan nog niet afgesloten en dan probeert de app al een nieuwe verbinding te maken. hij moet dan heel even wachten…dat doet hij wel goed, maar ziet het toch als eeen fout. Dat heb ik nu aangepast. Komt in een nieuwe versie.
Als het goed is gaat er nu ook niets fout bij jou.
In principe is de app gemaakt om zonder flows te werken. Ik gebruik flows eigenlijk alleen maar om soms iets te corrigeren of te legen. Maar misschien zijn er wel anderen die flows gebruiken. Victron gebruikers gebruiken de flows omdat deze batterij nog niet ondersteund wordt voor Victron.
Oke, dankjewel. Ik heb de laatste stabiele versie 8.10.36. Maar ik zie in onderstaande grafiek wel iets vreemds. De batterij leverd niets, staat ook op stop, maar in de grafiek wordt er wel vanuit de batterij geleverd.
Je moet wel gewoon naar de testversie. Ik loop vaak heel erg voor op de stabiele versie en daarom kan ik niet meekijken met oudere versies. Dat kost me teveel tijd. Het is ook niet zo dat de stabiele versie stabieler is.
In principe probeert hij een dynamisch plan te maken met laad- en ontlaad kwartieren. Dit doet hij op basis va nee minimale winst. Jij geeft aan dat hij alleen laad en ontlaadkwartieren mag selecteren, wanneer je minstens €0,10 winst op die dag kan maken. Als dat niet lukt…gaat hij in de fallback. Fallback kan alleen laden betekenen of alles naar NOM. Dat is afhankelijk van je tweede setting: dagwinst bij charge_only = alleen laden. Die heb jij op 0,25 verlies. Dat plan kan hij dus wel maken: alleen laden. Je ziet. dat echter niet terug in je grafiek…omdat hij kwartieren in het verleden niet meer aanpast.
Wanneer wil jij een laadplan maken met laden en ontladen? Of alleen laden? Die vraag kan ik niet beantwoorden. Met deze instelling accepteer je een verlies van max 0,25 cent.
Zo vaak zou het niet voor mogen komen denk ik. Is je ip adres nog steeds goed? Als je je batterij laat laden…gaat hij dan laden? (button op diagnostics)
Ik heb dit net al uitgelegd toch? Je moet alleen kijke of je ip adres nog wel klopt(ivm je problemen hiervoor met het ipadres van de router enz)…voor de rest negeren als de batterij gewoon goed wordt aangestuurd.
De batterij wordt goed aangestuurd, dus zal het negeren.
Misschien een idee om deze meldingen niet meer op te voeren, als het toch geen probleem veroorzaakt.
Super dankjewel voor je snelle reacties, ik laat het zo maar eens een tijdje doorlopen.
De instelling die ik nu heb gemaakt, is dat beter?