[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Nee. nog niet. (De support-knop…daar ga je mee naar het forum. Is niet dezelfde als op diagnostics, zal ik nog veranderen)

Klopt. TCP is het “transport”, Modbus is de “taal”.

Ik heb de kabel gewoon in de lanpoort van de Marstek, maar kan deze niet bereiken via de link die je stuurde http://IP-Homey:8778/diagnostics.html. Bij IP-Homey heb ik het ip-adress van de Homey ingevuld. Ik krijg de melding “De site is niet bereikbaar”.

heb je wel de vier devices van mijn app geïnstalleerd?

Nee, dat moet ik dus eerst doen?

1 Like

Dat klopt. en daarna updaten naar de test versie: SlimLaden voor ThuisBatterij | Homey

Is het trouwens normaal dat mijn Homey verbonden via LAN kabel het zelfde IP adress heeft als mijn router?

Nee…dat kan niet

Vreemd, sterker nog. Ik heb het aangepast naar 66 en toen een vast ip gegeven en nar een paar minuten wijzigd het weer terug.!?!???

Je hebt de kabel van de homey denk ik op de router aangesloten op de verkeerde fysieke poort > de wan poort oid. (of dat kenmerkend heeft hij in de router gekregen)

Nee, zit op de switch aangesloten. Ik heb hem een ander vast ip adres gegeven en alles opnieuw opgestart. Op dit moment heeft hij ip adres: 192.168.178.66 Het is even afwachten of dat ook zo blijft.

En de switch zit op één van de vier lan poorten. Niet op de wan poort.

Nou, het is gelukt en ik ben nu de setup door aan het lopen, maar heb toch wat vragen.

Ik begrijp het gedeelte met kritische apparaten niet. Als ik bijvoorbeeld de warmtepomp aan heb, die bijvoorbeeld 3500 watt trekt, mag dit toch wel uit de batterij komen. Als de warmtepomp aan staat en de batterij is aan het laden is dat misschien wel een probleem. Zie ik iets over het hoofd?

Zie foto, ik heb alleen bij modbus 1 een ip adres staan is dat goed zo?

Multibatterij modus, hier wordt gevraagd of hij paralel of sequentieel moet werken. De Marstek Venus D doet dit normaal in etappes. Ontladen/laden in stappen van ca. 10% per batterij en wisselt dit af.

ALvast bedankt voor je reaktie.

Het ziet er allemaal wel gelikt uit, knap werk.

Precies, mee eens. Bij mij werkt het ook prima. Verzoeke het voorlopig niet te verwijderen. Het werkt.

Er is nog een app [APP][Pro] Marstek Venus Connector die in staat is te verbinden via de API of de Marstek Cloud. Zonder MQTT of Modbus. Ik heb dit alleen niet zelf getest.

Blijkbaar kan deze app wel de power in/out aangeven, maar geen idee of dat AC of DC is:

• Battery charge level

• Status (charging, discharging, idle)

• Power left (in kilowatts/hours)

• Grid/Off-grid power

• Current power output or intake (Watt)

• Battery Temperature

• Charge and discharge totals (kWh)

Zover ik heb gelezen kan deze ook niet de power DC uitlezen. Die heb je eigenlijk ook niet echt nodig…behalve voor de RTE berekening. Via cloud heb ik me echter nooit in verdiept moet ik zeggen.

Zeker mag dat. Gewoon niet als kritisch bestempelen. Waarom niet laden als de warmtepomp aan staat? Dat kan misschien Nals je ze beide op 1 groep hebt? anders is he bij laden gewoon mogelijk.

Klopt…je hebt maar 1 omvormer.

Maakt voor jouw opstelling niets uit. Alleen als je meer omvormers hebt.

Ik ben door de hele setup heen, maar nu heb ik een error voor homey energy meter.
Ik heb geen Homey dongle, maar een p1 dongle van Homewizard. Moet ik dan iets anders instellen?

Dit komt ook elke keer terug. Haha. Iedere nieuwe gebruiker vraagt dit. En terecht.

Het is geen fout. Het duurt een a twee dagen voordat hij voldoende info heeft. De app probeer je verbruik te leren.

Ik zal de tekst aanpassen.

Maar eh. Wat zijn je eerste ervaringen met Tcp verbinding?

Vraagje, worden de flow kaarten voor SlimLaden actief gebruikt? En zijn er voorbeelden van om deze eens te bekijken. Ben gewoon nieuwsgierig.