Dit is clean en bevat alles voor buiten de wifi va je huis. Dus ik be voor niet teveel. Inhoud batterij, plan en klein beetje sturing .
Je kan er verschillende maken, dan kan je ook meer details laten zien buitenshuis.
Is handmatig nodig?
Bij mij werkt de koppeling via de API met 3 marstek Venus E v2 met firmware v156 zonder noemenswaardige problemen. Soms wel een error in de logs, maar ik ben zeer tevreden met de aansturing.
Ik heb ze alle 3 op een eigen poort gezet.
ik hoop dat je de API koppeling niet gaat uitfaseren
Gisteren uitgeweest en toen ik terug kwam was SlimLaden niet meer bereikbaar. Dus het adres 192.168.178.54:8778 krijg ik nu de melding "heeft de verbinding geweigerd " Waar komt dit nu vandaan? En wat te doen
Ik heb zelf ook echt problemen met het geheugen. Alleen eeen herstart van je homey helpt nu denk ik. Jij hebt ook nog een een homey van 2019 toch?
Klopt, heb de zaak net herstart. Dus even afwachten.
Het werkt wer, dus voor de toekomst weet ik wat ik moet doen. Scheelt weer er herinstallatie.![]()
Jaβ¦maar ik vind het wel heel vervelend. Hebben andere gebruikers hier geen last van? Jack had het laatst ook al.
Klopt, viel mij gisteravond op dat ik allerlei foutmeldingen van communitatie tussen accu en dongle. Maar geen aandact aan besteed.
Hi Roedi, die termen zeggen mij weinig ik ben niet o technisch aangelegd. Kan ik niet ergens zoβn modbus koppeling kopen die kant en klaar is?
Heb ik ook al naar gezocht. Maar dat is er idd niet. Maar jij hebt een marstek D. Daar kan gewoon een netwerkkabel in en dan ben je klaar.
Als je er geen kabel kan krijgen, dan kan je ook een wifi repeater kopen. Sommigen hebben een mogelijkheid dat je daar dan de kabel uit laat komen naar je batterij. Fritzbox heeft zulke repeaters bijvoorbeeld. https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_avm-fritzrepeater-1200-ax-1748052.html?utm_source=google&utm_medium=seo-product%20feed&utm_term=1748052&srsltid=AfmBOop9rjiqjPaeRDmwBUzTP10Q3nmyekF5_p4BosoDSOczamD37s1gQrQ
Heb je niet nodig bij Venus D
Aansluiten met UTP kabel, instellen op TCP en draaien maar
Wel als je moeilijk een kabel kan leggen. ![]()
Je kunt dan een powerline gebruiken. Ethernet via stopcontact
Sorry Marcel, maar wat heb ik dan wel nodig? Ik heb mijn Marstek Venus D aangesloten met een LAN kabel aan het internet. Wat moet ik nu dan verder doen? Ik heb niets in die andere poort zitten, moet daar ook wat in? En hoe stel ik het dan in op TCP? Moet ik dat in de router doen?
Je gaat naar http://JOUW HOMEY IPADRES:8778/diagnostics.html
Onderaan de pagina start je de setup.
Gaaf hoor!,
Is dit al beschikbaar?![]()
Oke, maar ik hoef geen kabel in die andere poort te stoppen. Dus gewoon via de lan kabel in de lanpoort van de Marstek?
Ja. klopt. (Met die andere bedoel je denk ik modbus).
Ja, is de modbus maar wel met een utp kabel. Ik ga het maar eens proberen.