@Jack_Vebo Dit is jouw specialiteit. ![]()
Hoi @Roedi_de_Lion , mooie app. Kleine tip voor de nieuwe gebruikers: het poortnummer in de openingspost is niet 8888 maar 8778. Mogelijk kun je dit aanpassen, ik moest even zoeken ![]()
Done
Specialiteit is teveel credits. Ik heb er wel mn ideeën bij ![]()
Als ik mij niet vergis. Is het nu zo dat als je batterij met NOM / zonnestroom is gevuld in dat kwartier. Hij alleen het verlies berekent van AC-DC en geen inkoop. Dat zie je dan ook terug in de winst berekening.
Hi Roedi, Zie hieronder om 03:00 en 04:00 wordt Kritisch apparaat EV Lader niet uitgefilterd. Tegelijkertijd hebben ook de batterijen geladen en die worden wel goed uitgefilterd in het werkelijk verbruik. Hieronder ook mijn settings bij Kritische apparaten. Overigens: mijn wens is dat de Kritische apparaten NIET de batterijen op STOP zetten, vandaar dat deze dus op NEE staat. Ik zou het verbruik van de Kritische apparaten alleen willen uitfilteren in het Werkelijk verbruik. Bedankt.
Is het een idee om in de tabel “Verbruik” een kolom toe te voegen “Gemeten” met daarin het werkelijk gemeten verbruik zonder het verbruik van het laden van batterijen en Kritische apparaten uit te filteren?
@Roedi_de_Lion ik heb een lanova laad paal merk etrel. Deze heeft modbus functie. Is verder niet slim is al 5 jaar oud. Via utp verbonden. Kan ik deze door jouw programma laten uitlezen met alleen de simpele “ik laad wel of ik laad niet”?
Volgens mij onthoud die hem Max 1-2 dagen met inventory en daarna verdwijnt die anders heb je een hele lange lijst waarschijnlijk
Good afternoon, does this app work fully with the Marstek API? Or does it require a connection via Modbus?
Welke batterij heb je?
Alleen als hij al in homey zit via zijn eigen app. Als hij die heeft.
Ik kom er nog op terug. Hij werkt nog niet hoe ik het zou willen.
Ja die heeft die helaas niet.
Ik heb alles bijna goed nu alleen m’n Hybride auto is niet zonder extra kosten te maken in de app te integreren. Niet via Laadpaal en zeker niet via VW zelf. Dus dan laten we die maar lopen. 95% is ook een mooie score haha.
Marstek Venus D met 6 batterijen.
Marstek Venus D staat mee in de lijst!
Kan zowel via Marstek API als Modbus (TCP enkel via UTP kabel!).
Ik adviseer wel nadrukkelijk dat het het beste is om via tcp te gaan werken. Ik ben zelf ook weer overgestapt naar MQTT en ga binnenkort ook over op TCP. Op termijn ga ik waarschijnlijk de API ook uitfaseren. Wat een verademing is het.
zonder API
Ik draai nu ook met TCP via de LilyGo op mijn Marstek venus E v1. Wie geïnteresseerd is in de yaml, laat maar even weten.