De batterij gaat meteen op stop en blijft op stop zoals het kritische apparaat aan staat
Wanneer je de laadpaal niet als kritisch apparaat is aangemerkt:
Als de app op dat moment nom is zal hij de batterij voor dat kwartier gaan ontladen. Maar elk kwartier maakt hij weer een nieuw plan op basis van de soc (voor alle nom-kwartieren). Zodra hij onvoldoende capaciteit heeft in de batterij om alle nom kwartieren te voorzien van stroom, zal hij de goedkoopste kwartieren op STOP gaan zetten.
Ik denk dat er ‘s nachts is geladen omdat het terugleveren in de middag (paarse gedeelte) op een hoger tarief is vergeleken met het opladen in de nacht. Het is geen ‘ gratis’ zonnestroom, zoals hier ga je terugleveren tegen een bepaald tarief en de app heeft blijkbaar uitgerekend dat dit op deze manier voordeliger is vergeleken met ‘s nachts maar een beetje laden en overdag volop zelf de zonne energie gebruiken.
Het probleem zit met name in de communicatie naar de P1 meter. Dat schreef Mike ook al…of had je dat al gedaan :
Herstart de P1 Meter (stekker eruit, 10 sec wachten, terug erin)
Check P1 Meter firmware - is er een update beschikbaar in de HomeWizard app?
Check netwerk - zit de P1 Meter op WiFi of ethernet? WiFi kan instabiel zijn.
Het lijkt dat het niet zozeer door Slimladen komt. De p1 wordt niet heel erg hevig belast, maar geeft dus wel de meeste fouten. Misschien hebben de andere toch ook weer problemen.??
Zijn er nog versies van de P1 meter, met nieuwere frimwares oid? Misschien weet jij nog iets meer hierover Mike?
Ik heb firmware versie 6.0304 in de P1 dongel, en het is ook al vaak in de homewizard app gemeld, dat als er in je netwerk iets websocket verstoort of tegenhoud, dat dan de aansturing en uitlezen van de batterijen kan verstoren of niet werkt.
Mogelijk dat er toch iets in je netwerk niet helemaal lekker gaat, omdat het soms wel werkt en dan weer issues komen.
Hier heb ik deze problemen geheel niet.
Alleen via de Webui de handmatige modus aanzetten en dan modi veranderen werkt niet, dit werkt dan weer wel als in in de laadplan controller handmatig op ja zet , dan hoeft in de webui de handmatige modus niet ingeschakeld te staan.
Is het mogelijk (om te testen) om de batterij dichter in de buurt van de wifi router/accesspoint te plaatsen om te zien of het dan beter loopt?
Inmiddels weer 3 batterijen actief, opnieuw geinstalleerd, verkrijgen token probleemloos, ook nieuwe app versie, geen errors meer in de communicatie met de P1 en batterijen. Nice!
Verder als ik dan herbereken met KLASSIEK als Charge Only Mode, krijg ik veel minder STOP in het laadplan. Terwijl in de keuze lijst staat dat SLIM = Laden + NOM en KLASSIEK = Laden + blokkeren (=stop?). Werkt dit niet net verkeerd om? Batterij is nu met Klassiek laadplaan weer in NOM geschakeld, zoals ook gewenst.
Na me een poosje bezig gehouden te hebben met de netwerkconfiguratie probeer ik nu te begrijpen hoe de winst ( bij mij altijd verlies) van de Transacties wordt berekend. Ondanks de bijgevoegde uitleg kom ik er niet uit. Kan iemand mij aan de aan dehand van bijgevoegde transactie voorbeeld voor kunnen rekenen hoe de Winst berekend wordt?
Dag Mike, kwa updates van HomeWard probeer ik altijd met de laatste versie te werken. Ik probeer nu om Sllimladen alleen via de mobiel en Homey te gebruiken. Kijken of dat effect heeft. Mijn accu staat ongeveer 3 meter van wifi router/accesspoint af. We gaan gewoon stap voor stop verder.