Wat zegt hij?
Niks, hij installeerd gewoon niet.
Is met die nieuwe update ook mijn probleem met de Marstek Venus D met meerdere batterijen opgelost?
Ja. Ik ben zelf teruggegaan naar 10.36 en deze eroverheen geïnstalleerd…dat ging bij mij goed. We wachten even de andere gebruikers af wat daar gebeurd.
Ik zit in 8.10.40.
Fantastisch werk!
Ik ben benieuwd naar de update. Bij bij staat ie op automatisch updaten maar ik zie nog niets, kan ik dit pushen?
Ondertussen nog 2 vragen:
- Ik zie geen “Dan…” kaart waarmee ik in een flow de batterij status kan aanpassen van bv NOM naar STOP of terug. Terwijl dit wel werkt vanuit het dashboard met de buttons. Kijk ik er overheen? Daar hoort ook een kaart bij “Handmatig” zodat de app niet opnieuw naar NOM gaat. Als de WP stopt (kan ik zie door status of hoog verbruik via P1 meter) dan kan het laadplan herberekenen en batterij weer op automatisch/NOM.
- Ik heb kritisch apparaat aangezet, drempelwaarde 500 W. Dan zou de batterij status naar STOP moeten gaan (dacht ik). Maar afgelopen nacht de WP aan en het werkt niet. De batterij laadt over de WP heen conform laadplan (trekt samen 5 kW) en gaat daarna de WP weer voeden. Dat is niet de bedoeling, en ook energetisch onhandig gezien de batterijverliezen. Het laadplan zou zich moeten aanpassen als de WP aangaat, of de override moet werken. Vandaar de vraag naar wat flow kaarten die sturing mogelijk maken.
Zijn er anderen met vergelijkbaar probleem: WP & batterij samen aan ‘s nachts, batterij voedt daarna WP afhankelijk van laadplan setting (NOM na LADEN).
Bij changelog op de site.
Deze heb je op de eerste staan?
kan je ook een support ticket sturen? dan kan ik zien wat voor capabilities het apparaat heeft. Moet je dat apparaat even meesturen.
Ik heb de app uitgezet omdat hij op NOM staat ingesteld, maar de Marstek daarna ca. 30 seconden weer uit. Ook als ik op handmatig de Marstek op NOM zet wordt hij door de app weer uitgezet. Nadat ik de app heb uitgezet blijft hij wel op NOM staan. Vreemd, ik heb nog steeds 8.10.40.
Wat me wel opvalt is dat ik dood gegooid wordt met foutmeldingen. Even niet gekeken en dan staan er weer een stuk of 50. Ik wacht nog wel even af totdat er meer mensen zijn met een Marstek Venus D en meerdere batterijen.
Als het allemaal werkt is het een geweldige app, super mooi gemaakt
. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het wel goed komt.
Updated test versie geinstalleerd. Werkt momenteel bij mij prima. Nu zie ik in het Slim Laden diagram wel het batterij vermogen. Netjes.
Stop modus staat op “Altijd stoppen”.
Mijn WP is helaas wat ouder en een erg dom ding. Data zoals opgenomen vermogen en meer zijn op het apparaat zelf bedieningschermpje af te lezen. Alleen stuurt hij dat niet via de eBus naar de Vaillant gateway, of het probleem zit aan de Vaillant server kant. Op de Vaillant telefoon app (werkt keurig) zie ik wel energieverbruik maar geen vermogen en ik kan ook niet op aan-uit sturen. De Homey Vaillant app laat maar een paar parameters uitlezen. Tja… jammer.
Dus de WP gaat geen trigger geven aan jouw app denk ik. Wat wel werkt is als de P1 meter een vermogen vanuit het net van bv 800 of 1000 W ziet. De WP neemt 2 kW, zelfs met NOM 800 W zit ik ruim boven 800-1000 W. Als dat langer is dan bv 1 uur (en SoC <50% (oid)) dan status = STOP. Dit had ik willen doen mbv een flow: nodig status & app sturing handmatig of niet.
Hoe maak ik een support ticket? ![]()
op de diagnostics pagina bovenin.
Ziet er top uit. Kan ik morgen eens kijken op m’n werk.
Ook mooi om te zien wanneer hij z’n geplande taak gaat uitvoeren. Ik neem aan dat alleen laden en ontladen wordt weergegeven naast volgende ?
Hij laat daar de eerstvolgende actie zien, die anders is dan stop (in jouw geval). Ik vond dat ook best leuk gevonden door AI.
Hij heeft dus wel de capability measure power…maar die wordt niet live bijgewerkt. En de status? Zou dat wel werken? Hij stond nu in standby…welke heeft hij als hij aan gaat?
Ah…je had al aangegeven. Misschien even checken hoe snel die gaat. Op basis waarvan zou je dan een flow willen maken?
Hoi Roedi,
Ik heb een foutje ontdekt. In het laad timeline overzicht zou bij mij de SOC bij een kwartiertje laden met 2100 watt de SOC met 2,8 kWh stijgen, dat zou hooguit 0,5 kWh moeten zijn.
Ik zie het. Dat is idd fout. Ik heb het aangepast in mijn versie
Roedi,
Ik doe iets verkeerd waar ik niet uitkom. Ik heb nog een vast contract bij Essent, maar nu wil ik met jou programma een dynamisch contract simuleren.
Dus met “Laadplan Dashboard” laden kiezen, maar er gebeurd niet wat. Waar moet ik opletten? Als er een medeforumlid is met een oplossing ben ik ook heel blij.
Ik denk dat ik bij de instellingen van P1 meter of de Plug-in-Battery de mist in ga.
Je drukt op de button laden…en hij gaat niet laden? Versie 11.0?
Je bedoelt 8.11.0? Daar werk ik mometeel mee, netjes geupdate en Homey herstart.
Die versie kan ik nog niet downloaden?