Kan je eerst even naar 37 gaan. Bij changelog staat dat. Waar je de app kan downloaden.
Inderdaad, dat werkt wel. Bedankt.
Hier kan ik helaas niet de grootte van de Widget aanpassen zoals bij de Homey Widget wel kan. Misschien dat dat nog mogelijk wordt?
Gedaan, werk nu met 37. maar valt mijn verbindig weg met de accu. Alle lampjes rood
@Roedi_de_Lion
Ik heb nu iets vreemds hij laad maar met 500w terwijl er meer over is waar kan dit nu aan liggen?
1503 Update hij begon nu weer normaal te laden. Heel vreemd.
laat ik toch ff zeggen suggereerde niet dat het aan de software lag maar was gewoon een vraag om hulp. Misschien hebben meer mensen last ervan (gehad) met een Venus E.3.0 5,12kwh op UTP. Interne omvormer die er ff geen zin aan had of zo…
18.30 update heb ook een firmware update gekregen misschien daar mee te maken gehad. Had er niet om gevraagd
kan je eens kijken met 38?
Hoe bedoel je? Ik werk nu met 37, na herstart Homey was dat probleem met wifi verbinding over. Maar de foutmeldingen over concect problemen met accu blijvenkomen.
Ik heb een nieuwe versie geplaatst. Kijken of het dan beter wordt.
Even checken. Is dit ook bij de andere homewizard gebruikers nu hetzelfde?
Kan je een support ticket naar mij sturen?
Reageert de batterij op geen enkel commando?
Nee, niks. Mijn volgende vraagis dan ook, doe ik iets verkeerd? Is er iemand met dezelfde configuratie waar bij het wel werkt.
Ja…dat wil ik ook graag weten. Het ligt waarschijnlijk aan de app…maar kan ook je netwerkt zijn.
- Je kan de batterij pingen?
- Je zit niet op het gasten netwerk? zelfde 192.168.178.x als de homey?
- Je weet 100% zeker dat het de goede ip adressen zijn?
- fixed ip-adressen?
- local api ingeschakeled?
- Kan je hem zien in de home wizard app?
Ik doe dat morgen even Roedi, zit nu ip mijn mobiel. PC is uit.
Ik heb een nieuwe versie geplaatst. Speciaal voor Homewizard batterij. Wanneer de meldingen zich voordoen…dan een support ticket aanmaken. Als het kan even een paar uur laten draaien met meldingen…en dan de support ticket.
Dank voor je antwoord
. Modbus is lastig moet ik kabel door de woonkamer leggen. Ik krijg ook geen foutmeldingen op de API, batterij staat binnen 4 m van de Wifi router.
Je maakt onderscheid tussen AC en DC power, waarbij de API die AC wel doorgeeft. Kan je in jouw app geen eenvoudige berekening integreren (als optie) als die DC waarde niet doorkomt door afhankelijk van stroomrichting de AC waarde te vermenigvuldigen met de opgegeven (of berekende) laad/ontlaad efficiency?
In de Android App zie ik ook twee waarden, waarbij de AC waarde stabiel is en de DC waarde wat fluctueert (laden).
Wat heb ik aan die DC waarde en wat is de reden dat je die laat zien?
—————————————-
Enige andere puntje nu is dat de batterij ‘s nachts aan het laden ging terwijl de WP aanstond. Het WP vermogen kan ik niet uitlezen (dom ding), dus ik heb het kritisch apparaat gedefinieerd als boven 800 W, nu de setting verzet op “Altijd stoppen” ipv “Alleen stoppen bij NOM”. Mijn bedoeling is dat als de WP (of andere zware gebruikers zoals de oven) aanstaat de batterij stopt met leveren en laden, in elk geval in de winter.
Ik heb met mijn HW P1 en 3x HW batterijen dit dus niet.
Ik had 1 keer een aantal fouten maar dat kwam omdat ik toen met mijn wifi bezig was, en de batterijen even uit het wifi netwerk waren.
Misschien speelt dat nu ook, slechte wifi? zet de batterijen eens even uit met de grote ronde schakelaar en dan de stekker er uit, even 20 seconden wachten dan stekker erin en weer de grote schakelaar aanzetten. Kijken of dat nog iets reset.
Mike, ik ga het vanmiddag even proberen. Wifi problemen heb ik niet, maar baat het niet dan schaad het ook niet.
Ik heb dus een support ticket nodig. Via diagnostics.html
en misschien ook goed moment om je HW P1 dongen ook even os te halen en weer aan te sluiten (eventueel ook je USB voeding als je die hierin gebruikt), heb je in elk geval alles even in de reset gehad.
Ze komen allemaal vanzelf weer online.
Hi @Roedi_de_Lion . Kwam nog in de laatste test versie een foutje tegen in de Batterij details. Mijn Sessy staat momenteel onder NOM vrolijk zonnestroom te laden maar de interface zegt “discharging”