[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Welkom bij ons forum!. Ik zou zo snel mogelijk overstappen op Modbus TCP voor de communicatie naar de Marstek. Daarvoor moet je hem bekabeld aansluiten. De API is fragiel en ik moet work arounds maken om het een beetje te laten werken. Ikzelf gebruik ook open API (met 1 batterij) zodat ik kan blijven zien dat het werkt.
Wat ik heb gedaan is een homewizard socket geplaatst tussen het net en de batterij, om zo wat meer snelheid te krijgen in de datastroom.

Je kunt hier kiezen voor de socket of de api. Jij hebt nog geen socket, dus moet deze op api staan. Battery Power via API is niet beschikbaar, die moet hij hier ook niet laten zien. Het is de AC kant van de batterij (Ongrid power). De derde optie is homey energy…die doet eigenlijk hetzelfde als de api.

Wat is frequent? Elk kwartier nog steeds?

Ik heb maar 1 lading kunnen testen, je moet even de uitleg goed lezen. Blauw is idd van het net.

Ja paar keer gelezen maar ik vraag me af misschien begrijp ik ze verkeerd . Als na 10 uur de batterij gevuld wordt dan zou dit toch een andere kleur zijn? Zou je mee willen kijken? Of ik hem goed begrijp

Ik ga in de toekomst hier binnen de app nog wel eens wat voor maken. Maar, het plan bepaalt zelf of het handig is dat hij op NOM gaat of op STOP. De apparaat monitor kan al wel monitoren of je wasmachine aangaat en dan rekening houden met je verbruik van de wasmachine. Vooralsnog/misschien geen flow dus.

Ik heb een fix voor de Web Proxy app gepubliceerd (versie 1.1.4), deze werkt voor de SlimLaden-interface. Ik kan het niet volledig testen, omdat ik zelf geen batterij/zonnepanelen heb.

Alleen het wissen van fouten/errors is nog niet mogelijk, omdat de Web Proxy app momenteel nog geen confirm() calls ondersteund.

Ik heb het nu nog heel eenvoudig gemaakt: Staat de huidige actie op LADEN >>> ik zie het als afname van het net. Staat huidige actie op NOM >>> opwek van de zon.

Hij blijft bij mij hier op hangen. op 1.13 deed hij dat ook.

Lees ik het goed dat hij vandaag ook stroom van het net gehaald heeft?

Hoe voorkom ik dat? Ik wil dat hij alleen zonnestroom opslaat.

Bedankt!

Laat de inventroy eens zien.

Welke URL heb je ingevoerd? http://<homey-ip>:8778/diagnostics.html?

klopt

Ik wilde even kijken naar de errors maar hij laad niet meer. app al herstart, zo even opnieuw proberen

Homey herstart? De app is groot geworden…

Zou je een diagnostisch rapport willen sturen na het openen van de widget?

1 Like

Ai. dit had ik nog niet aangepast dat je dat kan zien. nu wel in volgende versie.

Het lijkt erop dat het proxy script niet toegevoegd wordt aan de iframe. De initiele webpagina wordt wel geladen (status 200 OK)

2026-02-02T20:03:47.721Z [log] [WebProxyApp] WebSocket manager initialized
2026-02-02T20:04:52.462Z [log] [WebProxyApp] [HTTP 1] Request start {
  method: 'GET',
  url: 'http://192.168.178.78:8778/diagnostics.html',
  headers: {},
  hasBody: false,
  bodyLength: 0
}
2026-02-02T20:04:52.531Z [log] [WebProxyApp] [HTTP 1] Request completed {
  durationMs: 69,
  statusCode: 200,
  responseBytes: 316258,
  base64Length: 421680
}

Gebruik je Android of iOS?

@smarthomesven ik heb het ook geprobeerd,maar

Ook ios

Laadplan is wel zichtbaar. Ik ga Homey herstarten.

1 Like

iOS