[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Dank voor de toelichting, ik heb het werkend gekregen, heel blij mee.

1 Like

Grrrr…die had ik er al uitgefilterd…als je kritische apparaten op ja zet en daar de laadpaal neerzet. Moet dus net anders :slight_smile:

Je moet kritische apparaten nu wel op Ja zetten en dan:
image

1 Like

De vraag die ik eigenlijk al een tijdje wou stellen. Is er een mogelijkheid om de diagnosticspagina te bekijken als je niet in je eigen netwerk aanwezig bent? Zoals op werk of op vakantie?

Mijn router kan een vpn verbinding maken. Ik kan dus overal kijken.

1 Like

Heb je de Fifo al gezien? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zou mogelijk kunnen werken in een dashboard met de Web Proxy app.

Dit ging bij mij nog niet helemaal goed, in 1e instantie bleven de accu’s inderdaad op NOM staan, bij de 2e melding in de tijdlijn gingen de accu’s toch op STOP, ondanks de 2e melding in de tijdlijn.

Het kwartier is volgens het plan nom?

Ja dat klopt

Hoi. Nieuwe versie is geinstalleerd (.36) . Met de nieuwe versie zijn de errors anders geworden (status attemp failed) voor de HW batterijen maar komen nog frequent voor.

Nog niet zit / zat al op mn werk

Heb jij hier al ervaring mee? Ik ken het niet namelijk

De Web Proxy app maakt het mogelijk om lokale webpagina’s op afstand te bekijken in je Homey Dashboards. Het werkt door de webpagina’s via het API-kanaal van Homey door te sturen. Dit API-kanaal is ook op afstand beschikbaar (via de Athom cloud).

Ik heb in de app topic een uitgebreide uitleg gegeven

1 Like

Is er een mogelijkheid om geforceerd middels een ā€˜then’ flowcard de ā€˜current status’ op handmatig (NOM) te zetten en op handmatig te laten? (of ook weer met een flowcard aan te passen)
Ik zie namelijk wel een flowcard om de huidige status uit te lezen in de flows, maar niet om deze handmatig te veranderen via een flowcard.

Dan kun je bijv. een (hue) knop bij de wasmachine oid hangen en zodra je op een ander moment dan gepland de NOM modus nodig hebt de batterijen hierop forceren.

Zal deze eens bekijken. Ken het niet.

Ik zou niet teveel zelf willen wijzigen. Want dan ga je micromanagen voor deze APP. Ik ben zelf bijvoorbeeld 90% eens met hoe de app werkt. Die andere 10% vind ik prima. Deze APP houdt met zo extreem veel dingen rekening dat dit voor bijna iedereen direct te implementeren is. Het enige is je batterij moet hem ondersteunen.

1 Like

Zie nu net de FIFO ziet er top uit. Moet nog ff goed lezen hoe de kleurtjes e.d werken maar echt super!! :clap:

ziet dit er zoals je verwacht heb uit?

Vanaf 10.00 is mijn batterij door zon gaan vullen moet ik erbij zeggen

1 Like

Prachtige app dit, moet veel werk in gestoken zijn :+1: .

Sinds vandaag een Marstek Venus E 3.0 opgesteld en deze app op de Homey gezet, gebruik makend van de OpenAPI (spaart weer een aparte app). Ik ben dus nog aan het leren.

Vraag: zie screenshot: batterij levert ca. 800 W maar dat is niet zichtbaar in het pictogram? Ik kan dit batterij vermogen ook niet in een insight krijgen, blijft op 0 staan. Doe ik iets fout?

Als die niks laad of ontlaad dan staat er nul

Als je kijkt op de screenshot zie je 2x staan dat de batterij 797 W levert, in rood. Dat is ook te zien in de Android Marstek app, en ik zie de witte balk zijkant behuizing bewegen en ontladen aangeven. Apparaat is warm aan de zijkant.

Dus hij levert wel, maar dat staat niet in het diagrammetje rechts. Verwarrend.