[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ik heb het ook al zien werken naar de 3 batterijen, hoor. Dus ofwel een recente bug, ofwel moest ik wat langer wachten.

1 Like

Bij mij is de FIFO inventory leeg, dient er ergens iets ingesteld/ingvoerd te worden voordat dit op de juiste manier functioneert?

Heb je geladen en ontladen vandaag? Ik niet. Nieuwste versie?

Vanmorgen een uurtje geladen, de rest van de dag NOM/Zon overschot. Ja ik heb nieuwste versie.

Bij winst analyse staat er bij ‘winst vandaag’ en ‘gerealiseerde winst’ 0 euro, en bij verwachte winst staat -0,1180 euro.

In het week overzicht staat er bij iedere dag ‘gerealiseerd’ 0 euro.

En bij FiFOis het leeg.

Ik zal die pagina eens resetten, en de app opnieuw starten

Plaatjes en json…zeggen zoveel meer dan woorden. :slight_smile:

Zie hieronder de plaatjes, json ben ik niet zo in thuis, weet niet hoe dat werkt.

JSON is gewoon Roedi zijn manier om te zeggen: druk even op Support (bovenaan pagina). :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

:joy: Bij deze gedaan

1 Like

Ik heb een nieuwe versie geplaatst. Daar is het hopelijk in opgelost. Je kan eens vijf minuten op laden zetten en dan kijken of er inventory komt.

2 Likes

Ook in deze versie:

• weer een poging gedaan om de flow te laten zien bij HomeWizard batterijen.
  • Peakshaving: Maandpiek vullen met waarde
  • Peakshaving: Laadkwartier moet ook naar ontladen kunnen
  • Peakshaving: Laatste vijf minuten van kwartier vaker monitoren om eventueel bij te sturen
  • Stop kwartieren op min-soc blijven nu op stop ipv NOM
2 Likes

Inventory wordt nu inderdaad gevuld, probleem opgelost, dank voor de hulp.

1 Like

Ik heb deze voor vandaag. Geen lading of ontlading. Heb geen instellingen veranderd

Ik kan niet alles zien op het plaatje (kan je wel zien btw), maar waarschijnlijk is je batterij bijna leeg (15%?). De verandering die ik gisteren heb doorgevoerd is dat de batterij nu op stop gaat als de batterij leeg is.

Wanneer de zon gaat schijnen…gaat hij als nog laden. Maar dat wordt hem bij jou niet zie ik. Nu maakt stop of NOM ook niet zoveel uit. Het kleine beetje dat je hebt…wordt op het duurste moment van de dag ontladen.

Klopt hij is 16% vol. Dus vandaag loont het niet om te laden begrijp ik. Mijn instellingen zijn +0.10 en -0,15

1 Like

Deze verandering heb ik gemaakt zodat als je batterij op de minimale soc staat, hij deze stroom ook bewaard voor noodgevallen of voor peak shaving. (Leeg = minimale soc)

Hi @Roedi_de_Lion ik kwam nog een bugje tegen in de laatste Test versie. Wanneer je op de Planning Diagnostics web pagina de setting Handmatige Modyus bij Betterij besturing op ‘aan’ zet , veranderd dat niet in de Homey Laadplan Controller.

Heb me laatst wezenloos gezocht waarom mijn betterijen niet het laadschema volgden :slight_smile: maar dat zal t m dus hierin. Als je tijd hebt om te fixen, graag!

Het zou nu toch moeten werken.

Nee want de switch op Planning Diagnostics vearndert niet mee. Bij een refresh van je webpagina is hij weer disabled

1 Like

Ik zie het nu…op zich gaat het heen en weer wel goed…maar als je diagnostics ververst…staat die altijd op uit.

Klopt. En als je de pagina als hoofd interface gebruikt heb je dus een vertekend beeld

1 Like