Ik heb nu 3x HW batterij en ik zie (eindelijk
) de vulling van/naar de batterijen nu.
Dank !!
Oh dat is gaaf. Idd eindelijk. Ik heb vandaag nog weer een aanpassing gedaan. Ik had begrepen dat hij het nog niet deed. Je zult zien dat hij dan weer omvalt. ![]()
Heb je wel het ip ingevuld van de batterij en de token opgehaald in de setup zodat de SOC etc kan worden uitgelezen?
Ik heb 3 homewizard batterijen en ik heb eindelijk wel die flows nu zichtbaar.
Ook met de laatste versie (8.10.27) doet de flow het nog bij mij.
Homewizard P1 en 3x Homewizard batterij.
Versie van de p1 oid?
Ja ziet er goed uit.
Wat wel opvalt is dat je SOC 0% is maar er nog wel 59W uit de batterij komt.
Wat zegt de HW app zelf als je naar de batt lading kijkt, is die ook 0%?
@Roedi_de_Lion
Waarom staat er dat ik nog iets met de API moet doen?
De tips gaan er helmaal uit…de tips horen in de setup. Ik had de tips voor tcp eruitgehaald…toen kwam dit naar voren.
Moet ik dan wel of niet de API aanzetten?
Nope
Ik heb nog steeds problemen met Laadplan Controller de data wordt minuten lang niet geupdate (zie afbeelding). Het gevolg is een onoverzichtelijke situatie. Als ik Wfi gebruik kan i.p.v. de Laadplan Controller de HomeWizard plug gebruiken die het het vermogen van de batterij meet. Als ik Lan TCP gebruik is die mogelijkheid er niet en moet ik de Laadplan Controller gebruiken die dus zeer traag is
Vervelend… beetje lastig. Ik denk dat het gewoon met netwerk te maken heeft. Stuur nog eens een support json en stuur me daarna een rechtsreeks bericht.
Ik heb wel iets geks nog, en dat is dat ik vandaag 3x de batterij helemaal naar 100% geladen heb, en de hoeveelheid geladen maar 2.64 kWh is, en dat klopt niet met 3 batterijen vol laden.
Ze waren 0%
In het andere scherm (geld) staat een betere waarde
Laatste vraag omtrent deze aansturing. Met de api zag ik elke keer een soort status update melding nu zie ik het niet. Ik zie nu alleen dat overzicht hoe weet ik of alles functioneert?
Even uit mijn hoofd: Bij De API hebben we veel moeite om de batterij aan te sturen. We sturen een opdracht en hebben zonder verdere info geen idee of het goed is doorgekomen of niet. Bij TCP zie je in dit overzicht precies wat de batterij heeft aangegeven wat zijn status is. Dus niet wat je gestuurd hebt…maar wat de status is van de batterij.
Ik zelf heb een Homewizard Display…dat vindt ik erg handig. Of ik check in de marstek app.
Deze heb ik ook regelmatig gekregen toen ik was overgeschakeld naar TCP verbinding