Ik had drie namen ingevuld, Ik heb er een lilygo aan hangen deze werkt en geen geen ip ingevuld (open API).
nu twee namen weggehaald.
En nu 110w …
Ik had drie namen ingevuld, Ik heb er een lilygo aan hangen deze werkt en geen geen ip ingevuld (open API).
nu twee namen weggehaald.
En nu 110w …
Je haalt iets weg…en je krijgt er zomaar iets bij. Wat wil je nog meer? ![]()
Wat zegt de esphome ? welk topic/register?
het is in ieder geval dus 11W. Bets veel. Zet hem eens op NOM.
![]()
Ik zou deze op 0.12 zetten. Officieel stopt de batterij op 12%.
Hoe werkt MQTT ? Nog steeds stabiel?
App opnieuw starten heeft hem weer terug gezet op 11W
Dit is mijn setting, ongewijzigd.
MQTT - Bij mij niet stabiel maar stabiel genoeg heb wel dipjes.
Mijn Lilygo wil ook nog wel een reloaden (soms na 15min soms na meer dan aantal uur). moet ik nog eens uitzoeken. misschien de HW. loop niet gelijk met de MQTT dipjes …
Ik zou die 0.11 dus naar 0.12 zetten. Als de batterij leeg is…zet SlimLAden dat kwartier op NOM en niet op stop. De Marstek gaat heel vaak naar 11%, maar niet altijd.
Algemene vraag: hoe vaak communiceert de app met de Sessy batterijen? Ik merk enige traagheid in de My Home Battery app, vandaar mijn vraag. Bedankt.
5-10 seconden.
@Roedi_de_Lion Zou je dit probleem een keertje kunnen oplossen?
Ik wil namelijk mijn winst loggen en dat lukt nu helaas niet. Thanks!
Klopt! De start van de dag is in elk geval correct nu.
Je moet niet de trigger token expected_profit gebruiken, maar de device capability meter_profit_daily voor de actuele/gerealiseerde winst, of expected_profit_today voor de verwachte winst. In de flow moet je het device token van de Laadplan Controller selecteren, niet een trigger token.
Mooi dat je kunt zien wat die al gebruikt heeft. Hij had unmatched (RESET gedaan) vandaar dat de laatste niet meer kloppen maar verder erg netjes nu!
Ik heb een Homey Pro en drie Marstek Venus Batterijen die ik wil koppelen. Het is mij (na het lezen van dit forum) niet helemaal duidelijk wat ik moet doen. Is er een stap voor stap handleiding beschikbaar zodat een leek zoals ik het kan installeren? Ik heb de slimladen en de marstek app al geinstalleerd.
Is 5-10 seconden nodig of zou 30 seconden ook voldoende zijn? Immers er gebeurt toch maar werkelijk iets ieder kwartier en een update van het Slim Energy plaatje hoeft niet iedere 5 seconden.
Ik ben weer overgegaan naar Lan Modbus TCP configuratie.
In het begin error meldingen dat Modbus niet bereikbaar was.
Ik heb nu nog het probleem dat als ik bv de Status op Laden zet wordt dat pas na minuten overgenomen in de Laadplan Controller. De batterij gaat dan wel laden maar dat zie ik niet terug in bv de grafische weergave van SlimLaden, met als gevolg onderstaande situaties.
Ja, het is zeker niet realtime. Bij mij zit er ook een vertraging op, maar naar mijn gevoel niet echt minuten, maar eerder 10 - 30 seconden.
Ik deed juist zelf ook de test (heb 3 batterijen) door manueel naar LADEN te gaan:
Gaat het sneller bij je als je gebruik maakt van ‘Ververs’?
10 seconden is hoe het is geprogrammeerd. (maar 1 batterij is een bug)