Ik heb de API van Tesla geconfigureerd en dan kun ze beide wel als device selecteren en stopt hij netjes ![]()
Ik heb de Marstek Venus E v3 nu ingesteld op Wifi. Als ik over wil schakelen naar UTP icm met Modbus moet ik dan nog wat extra installeren/ configureren op Homey of is het gewoon een kwestie van Ip adres en Port 502 invullen?
hij zal een ander ip adres krijgen omdat het mac adres van je LAN anders is als van je WLAN, als je dit oplost bijv. in je DHCP server(router) of in de instellingen, het nieuwe ip invoeren dan zou het weer moeten werken.
Even setup1.html doorlopen.
Dit echt doen hoor. Veeeeel beter.
Hallo Roedi,
Sinds de laatste aanpassing werkt het laden en stoppen weer zoals verwacht
. Het visuele deel werkt hier met (nu) 3 HW batterijen nog niet zoals verwacht.
Hij staat nu in manual vol laden maar laat niks zien naar/van de batterijen.
Is dit iets wat nog op je lijstje staat of work in progress is, kan ik nog iets aandragen om te zien wat, waar,hoe misschien?
net ook vanwege de 3de HW batterij toevoeging, de setup1 even opnieuw gestart en alles weer doorlopen.
Nu staat er bij de uitleg dat voor de HW batterij het laden tussen 800W en 2400W kan, is dat dan gezien over max 3 batterijen? en als ik er nu 3 heb, moet ik dan ook het ontladen aanpassen naar 2400 of 800 laten?
De HW kan met 800W laden en ontladen per batterij. Just to make sure I choose the right settings ![]()
Ja heel goed. Het vermogen is gewoon per batterij. Dus je vult gewoon 800W in. Het is altijd vermogen per omvormer.
Hier moeten we binnenkort eens samen naar kijken.
Dit vind ik echt een super toevoeging! Whouw ben er al mee aan de slag om diverse zaken toe te voegen.
Valt mij ook op dat zonverbruik nu 100% naar eigen verbruik gaat, als deze al “op gebruikt” is en niet wordt geladen, dat toont wat mij betreft ook een heel stuk beter.
Ik vind het echt met “stappen” vooruit gaan, dik compliment Roedi! Je laat er geen “gras over groeien”!
Als ik in de apparaat monitor een apparaat toevoeg, maar dit toch wil verwijderen, kan dat?
EDIT gevonden, helemaal onderaan de pagina
Als ik een apparaat heb toegevoegd, maar per ongelijk het verkeerde device heb aangeklikt, en ik wijzig dit naderhand, dat blijft hij de waarde van het eerste device weergeven, ook al staat er een andere geselecteerd, hoe kan dat?
EDIT na verwijderen en opnieuw aanmaken gaat het wel goed, een wijziging doorvoeren lijkt dus niet te kunnen
Sinds vandaag heb ik weer dat de reset van de slim laden zorgt dat mijn Marstek Venus v3 de api uitzet en hem weer naar 800w zet. Vandaag 2x gebeurd zojuist de 2e
Geen toeval meer ik heb het direct gecheckt
Wat is reset?
De soft reset of iets wat ervoor zorgt dat mijn batterij weer terug gaat in de “fabrieksinstellingen “ dus api uit en laadcapaciteit 800w
Ah ok. Ik dacht waar heeft ie het over… ![]()
Die soft reset … dat doet de app. Hij probeert even wat commando’s te sturen naar de batterij. Dingen zoals Nom, power…kijken of hij het nog doet. Het is meer dat de communicatie niet lekker loopt…en dat de batterij dit zelf gaat doen. Waarschijnlijk.
Ja ik snap het maar het is raar. Is sinds 2 weken niet zo onstabiel geweest.
heb je wel de BLE tool gebruikt al?
Is er iemand met een Homewizard batterij(en) online? In de nieuwe versie probeer ik de batterij in “Slim Energy” goed te tonen. Anders komt er misschien een melding in de error card op diagnostics. Hmmm…vergeten de software toe te voegen…komt nog eentje.
Vooralsnog zie ik het niet werkend….. en ja zeker lekkere error meldingen!
Maar komt vast wel op orde, kalmpjes aan! ![]()
Ik begrijp het toch niet helemaal. In de Slimladen Setup geef je aan dat het advies voor de Minimale verwachte dagwinst Dynamisch €0,10 en de Minimale Dagwinst Charge-Onlyfallback -€0,25 zou moeten zijn