Ik kan testen met je als dat nog nodig is.
Hoi, ik woon in een appartement en ik heb nu eerst 1 Marstek, primair omdat ik het leuk vindt, maar ook om een kleine bijdrage te leveren aan de energie transitie. Dus ook het net te ontlasten op piekmomenten, dus als het duur is. Dat doe je door energie in te kopen als het goedkoper is. Dit is dus een perfecte tool zo lijkt het. Ik heb echter geen zonnepanelen, en ik vraag me af of er een switch in de software mogelijk is die het mogelijk maakt te werken met dit specifieke scenario. Ik zie nu errors en verwijzingen naar iets wat ik niet heb en niet gebruik. Dus mijn Marstek alleen gebruiken voor inkoop energie op de goedkopen uren, en terugleveren op de dure uren met een instelbare threshold van bijvoorbeeld 10 cent als minimum verschil tussen inkoop en verkoop. Verder alleen maar complimenten, dit ziet er erg goed uit. Ook fijn dat het via Modbus over LAN/Ethernet werkt. Dat was inderdaad even uitzoeken om de juiste IP adres / netwerkinterface te achterhalen, maar toen ik eenmaal uitgevonden had dat de hostname “CH395” was kon ik het zo in de router opsnorren.
Ik gebruik een HomeWizard plug (Venus Batterij Power) aangesloten op de batterij.
Nu zie ik in Homey Energy zowel de Laadplan Controller als de Venus Batterij Power in Homey Energy staan. Is dat de bedoeling, of is dat dubbelop?
Ik denk dubbel. Je hebt denk ik nog een app voor de marstek draaien. Pas wel op dat dat elkaar niet bijt. Ik zou een van de twee uitzetten.
Kan je de foutmeldingen eens delen? Ik kan hier even naar kijken.
als ik de pv capaciteit op 0 zet (wat in mijn geval klopt) dan lijkt hij daarna weer terug te vallen op 7500wp.
Als je de Homey app voor Marstek bedoelt , die staat niet meer op de Homey.
Maakt het voor jouw app wat uit of de Laadplan Controller of de Venus Batterij Power in Homey Energy staat, of gebruik jij die info niet.
In het device zonvoorspelling kan je hem wel naar 0 aanpassen…kan je ens kijke wat dan de gevolgen zijn?

Deze is niet van mijn app…klik er eens op. Bij de geavanceerde settings kan je hem uitsluiten van energy.
Is meer een voorbeeld. Zal ik veranderen. Maar jij bepaald wat je goed/acceptabel vindt. Dat kan ik niet voor jou bepalen.
Het lijkt me trouwens best een leuk idee dat we als binnenkort de zon weer wat meer gaat schijnen we allemaal een week dezelfde instellingen hanteren… dan kunnen we samen kijken naarhetzelfde laadplan en onze opmerkingen plaatsen.
Dit is mijn HomeWizard plug die aangesloten is op het netsnoer van de batterij
Goedeavond,
Wie kan me vertellen waar deze waarde van 8,5 kWh vandaan komt? Dat is vandaag echt niet in de accu geladen. Er was nauwelijks zon en de accu is 5,12 kw.
Bedankt!
Ah…natuurlijk. Ik weet het eigenlijk niet. Misschien dat anderen even kunnen antwoorden.
Tof! ik zie hem alleen niet terug als batterij keuze, klopt dat?
En de andere parameters van laden en ontladen, is dat ook mogelijk om aan te passen?
Update:
A ik zie hem wel los aanpasbaar in de laad controller, maar niet via de webinterface ![]()
Ik zou zeggen dat klopt niet…die wordt toch niet herkend als batterij?
BTW doet de connectie met TCP het nu? Ik zag netwerkfouten. Verkeerde IP adres? Die is anders dan bij Wifi. (Nu hoef je ook geen socket meer, instelling in Slimladen terugzetten)
ja zag het later idd, tof! ruimt idd op!