Ik zie die error ook staan nu inderdaad, pas bij het laden is die gekomen.
Ook mis ik de lading in de batterijen in het plaatje. Zie wel de hoeveelheid totaal geladen, maar niet wat er in de batterijen zelf zit. Cosmetisch, ,maar toch wel leuk om te hebben
(of hoort daar alleen het actuele wattage te komen als hij laad/ontlaad, want ook die krijg ik niet)
Klassiek Charge_only doet het niet.
Klassiek charge_only doet het niet, maar er zat ook een foutje in het plan gisteren. Er werden kwartieren op stop gezet die duurder waren dan goedkopere die wel op NOM stonden.
Hmmm…geen wattage bij de batterijen? Daar moet ik dan nog naar kijken.
Hier mot ik ook nog naar kijken.
Leuk dat je terugkoppelt.
ik een nieuwe versie geplaatst met de fixes van hierboven. Actuele winst nog niet.
Ik heb in de Marstek app de Depth of Discharge op 88% staan en in Laadplan Controller Mininmale SOC op 0.11
Toch is de mijn Venus nu ontladen tot 3%
Dat zou niet moeten mogen. Je moet even de batterij tot 100% opladen.
In mijn app zit ook een automatische onderhoudsfunctie dat hij dat af en toe doet.
Ik had de Charge Only op Slim staan. Kan dat dan beter op Klassiek zetten?
Nee hoor. Beide is goed.
Winst technisch gezien kan je beter nooit hiervoor kiezen. Ik moet ook nog een verbetering aanbrengen in de voorspelde winst voor beide.
Als ik dat klaar heb zal ik het nog een keer toelichten.
Wat zou ik winst technisch dan wel moeten kiezen?
Nieuwe versie heeft de volgende aanpassingen:
- Actuele Winst berekening: Je kan nu ook zien waar de inkoop vandaan komt. Hopelijk kunnen jullie meekijken.
- Apparaat Monitor verder aangepast
Gewoon bepalen wat je minimaal aan winst wil draaien:
- Minimale dagwinst op zeg € 0,05
- Minimale dagwinst charge_only ook € 0,05
Apparaat monitor: Deze module kan je inzetten om je verbruik te bepalen in het Laadplan, naast de automatische learning. De automatische learning is wat mij betreft nog een beetje wisselvallig, dat komt omdat je natuurlijk niet altijd op hetzelfde moment was, de vaatwasser aanzet etc. Met de “Apparaat Monitor” probeer ik dat wat beter te sturen. De monitor bestaat uit 3 stappen:
- Basis verbruik:Hoeveel stroom gebruik je elke dag sowieso
- Weersafhankelijk verbruik aan de hand van Graaddagen
- Apparaten die aangezet worden in het huis
Stap 1:
Hiermee vul je kolom basis in het eerste tabblad DATA
Stap 2:
Hiermee vul je kolom 2. Wanneer je elektrisch verwarmt en je voegt deze toe als apparaat,wil je deze stap misschien niet gebruiken. In dat geval zet je de helling heel laag.
Stap 3:
In individuele apparaten kan je door de app laten leren (dmv een socket bijvoorbeeld). Hierdoor weet je exact hoeveel stroom hij gebruikt per (vaat)wasbeurt.
Zodra het profiel is geleerd en een volgende keer start de vaatwasser, dan zal hij dit geleerde profiel toevoegen aan het verbruik vanaf nu => het laadplan kan hier dan rekening mee houden.
Resultaat:
Activeren:
Ik heb bij Batterij Besturing de handmatige modus aangezet om de batterij tot 100% op te laden. Het duurt even voor de batterij reageert en gaat dan laden. Na een paar minuten wordt de Handmatige Modus uitgezet en stopt het laden.
In de Laadplan Controller staat de Handmatige Modus op Enabled en in jouw app staat Handmatige Monus nu weer op Disabled
Ik heb nu in de Marstek App op Manual en Laden gezet. Nu blijft de batterij gewoon doorladen.
Toen ik via jouw app handmatig had aangezet gebeurde het af en toe ook dat Laadvermogen van 1800W naar 200W ging
Maar even in de gaten houden. Hij zit denk ik nog onder de 11%? Ik zal ook nog eens kijken.
Hoi,
Ik ben je app aan het gebruiken/testen in combinatie met een Victron-setup. In principe kan ik alles aansturen via Homey. Is het mogelijk om het accutype (bijv. Sessy of HomeWizard) ook op ‘Other’ te kunnen zetten, zodat het dashboard niet vervuild raakt met foutmeldingen door foutieve of niet-relevante integraties? Dat maakt de app meteen een stuk flexibeler. ![]()
Wellicht is het daarnaast ook handig om de configuratie op eigen waardes/variabelen te kunnen zetten, zoals bijvoorbeeld in mijn geval:
-
Accucapaciteit: 15 kWh
-
Max. laden/ontladen: 8500 W
-
Minimale reserve SoC: 20%