[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Dat heb ik gedaan, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Stuur eens een diagnostics

Bedoel je deze? Komt dat slim energie plaatje niet uit de Homey Energy?

Vergeet dit maar even. Er staat al een nieuwe versie.

@Lindsey_Van_Ginkel Installeer eens de nieuwe versie. Stuur me daarna een DM.

Gedaan

image
Hier heb ik je een bericht gestuurd.

Ja, ziet er beter uit zo!

1 Like

@Roedi_de_Lion nu er een beetje zon schijnt zie ik helaas geen solar opwek in de app waar hij mee gaat rekenen.

dat is wel jammer want die gratis energie had ik graag in mijn sessy’s gezien ipv teruggeleverd aan het grid. Forceren van NOM helpt maar voor 1 minuut, daarna wordt het laadschema gewoon weer gehanteerd.

Welke versie zit je? de hoogste toch?

Wat staat er bij je instellingen? Dit zou echt moeten werken eigenlijk => hij staat op stop en levert terug. Ik zie dat hij op 20/60 seconden staat… hij had maar 20 seconden export? En hij moet 60 seconden krijgen.

@Roedi_de_Lion ja ik heb de laatste test versie. Mijn settings import/export staat op 60 seconden en heb ik niet aan gewijzigd. Het gekke is ook: Status

:sun: ACTIEF (NOM)

Huidige Actie

STOP.

Los daarvan, handmatige override naar NOM schiet ook weer naar het schema, dus niks handmatig te besturen nu.

handmatige modus kan je op Ja zetten .

Dit zie ik niet in jouw print screen.

ik heb ‘t alleen via de diagnostics interface geprobeerd, maar zal nu ook in Homey aanpassen. Dankje.

Update: issues met Homey zie ik dus kan nu niet inloggen; https://status.homey.app/

De zonverwerking gaat niet helemaal lekker… zie

Ja idd.. ik kan ook geen nieuwe versie uploaden.

Ik moest aanpassingen in de app doen vanwege het vele geheugen dat de app gebruikt. Dit is omgevallen.

Er staat nu weer een nieuwe versie.

1 Like

Ik heb 10 zonnepanelen van totaal 2300Wp

Het lijkt erop dat de Voorspelde Zonneopbrengst een factor 10 te hoog is:

Via solcast?

Solcast moet je niet via andere apps of flows ook nog ophalen. Dit mag maar 10x per dag. Mijn app doet dat 3x.