[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Inloggen met je gewone account.

2 Likes

Is gelukt, thx.

1 Like

NOM lijkt hier niet te worden ingeschakeld;

Overschot zou de accu in moeten gaan, maar gebeurt niet.

Wat zegt de Marstek app?

• In welke mode zitten de batterijen?
  • Hoe vol (%) zijn de batterijen?

Bij jouw staat het kwartier gewoon op Nom. Bij nom gaat de batterij niet naar Solar Capture, alleen bij stop. Dat is ook goed. Zijn je batterijen dan gewoon vol misschien? Of Nom werkt niet.

ze zijn helemaal leeg :wink:

en in welke Mode zitten ze volgens de Marstek app?

Sessies op IDLE en de marstek op STOP.

Hoi, Heb je hem nu werkend in combi met de victron en hoe tevredne ben je? Ik heb ook een victron met pylontech :wink:

Hoi, Ik ga eens een aantal dagen mijn laadplan hier plaatsen in de hoop dat jullie me kunnen uitleggen waarom dit een gunstig laadplan is. Hopelijk leer ik dan ook iets bij om de laadplannen beter te begrijpen. Zie hieronder laadplan van vandaag. Mijn vragen:

1. Waarom zijn de batterijen (15 kWh Sessy) ‘s nachts tijden het goedkopere tarief niet geladen om de SOC wat omhoog te schroeven om tussen 7-9 uur genoeg capaciteit te hebben voor NOM?

2. Waarom na 15 uur op STOP ipv NOM om de duurdere uren tussen 16-20 uur te overbruggen?

Overigens wat kan helpen bij de verklaring is onderstaande verbruik overzicht:

Omdat de prijsverschillen niet groot genoeg zijn om winst te behalen.

Omdat hij deze stroom nog beter kan gebruiken de volgende dag/morgen. die kwartieren zijn nog duurder.

Best gaaf he. (View op dit forum)

2 Likes

Wie haalt me in?

4 Likes

ja @Roedi_de_Lion je app is wel een succesnummer te noemen :slight_smile:

Nog even een kleine vraag. HEb 2 Sessy’s en en die zijn momenteel in NOM aan het ontladen. Dat geeft Slim Energy echter niet weer terwijl grid energy -1700W aangeeft.

Draai de laatste test Versie 8.10.4

Nou. eerlijk is eerlijk. Ben er best een beetje trots op.

Misschien was het niet voor iedereen duidelijk maar ik kan dus zelf helemaal niet programmeren. Ik doe alles met AI (Claude). Dat verklaart misschien ook soms een beetje dat ik het wel snel kan oplossen, maar dat er ook wel eens wat omvalt.

2 Likes

Ah… ik ga er naar kijken.

Dat maakt toch niet uit? Je weet de juiste prompt te stellen en daar resultaat mee te behalen. Kunnen coders met jaren ervaring wel wat van vinden maar zie eens hoe snel jij dit resultaat hebt behaald. Coders moeten zich zorgen gaan maken voor hun baan, dat wel ….

Klopt. Al moet je het wel heel goed controleren. Want hij verzint ook wel een wat. :slight_smile: Moest ik in het begin wel aan wennen. Ik kauw nu wel het meeste voor.

Ja absoluut, heel erg blij mee!!

2 Likes